Nieuw wild valkje op de vinger binnen het uur :-)

Gestart door Luc, 12 september 2002, 05:13:27

« vorige - volgende »

Luc

 :P :P
Tot vandaag heb ik gedurende een week mijn nieuw valkje, 7 weken is hij nu maar steeds agressief en blazen en bijten.
Tot ik hem daarstraks voor de tweede keer uit de kooi liet in de keuken. Da's klein, daar kon hij niet weg en kon ik mij met hem bezig houden. Op mijn vinger zitten was tot op dat ogenblik nog nooit gebeurt, ik kon zelfs niet in zijn buurt komen. Tot ik op mijn Nokia GSM een beltoontje liet horen waar hij geïnteresseerd van opkeek. Dat heb ik meermaals laten horen en hem daarna stilletje benaderd. Plots werd hij heel kalm en mocht ik hem benaderen. Ietsje later ging hij op de rand van de kast zitten, ik nam een stoel en kon tot bij hem komen. Plots mocht ik over zijn buikje kriebelen en telkens tikte hij daarbij op mijn vinger met de snavel, hij beet niet meer. Terwijl ik er daar mee bezig was duwde ik met mijn vinger tegen zijn onderlichaam vlak voor de poojes en herhaald telkens opnieuw "op de vinger" tot hij erop kroop. Regelmatig vloog hij dan terug naar de kast en weer deden we die "op de vinger" en nu stapt hij vrolijk op mijn vingers, laat zich kriebelen en fluit vrolijk op de kast. Hij is nog niet echt tam, want om naar zijn kooi te gaan moet ik hem nog pakken en dat heeft hij niet graag.
Maar dit alles heb ik klaargespeeld op exact een uur tijd. Hopelijk reageert hij morgen op dezelfde manier, dan heb ik hem volledig aan mijn kant tegen het einde van volgende week.

V_Valkie

Wat leuk dat dat je dat binnen een uur deed!Het zal wel een tamme vogel worden!

bjorn

proficiat met je nieuwe vriend.

je hem altijd op je had proberen te lokken met trosgiers of met een koekje of chip (natuurlijk niet te veeL)
nog veel plezier met je valkje.

Diana


Timmety

ja heel lekker, of van die soort tosti brood, ok !
Daar zijn die van mij verzot op!
Tim