handopfok (ben net begonnen en heb wat vraagjes)

Gestart door renzokuif, 5 mei 2006, 14:50:43

« vorige - volgende »

Riny

Citaat van: renzokuif op  5 mei 2006, 17:22:04
ik had hier op de site tijden gevonden,
7 uur 12 uur 17 uur en dan 23 uur gr

Hallo
Als ik valkjes van bijna 3 weken heb die handopfok nodig hebben,zorg ik altijd dat de laatste voeding 's avonds ,en de eerste voeding 's morgens, 11 uur uit elkaar ligt.
Dit in verband met kropverzuring.
Daarom is het uiterst belangrijk dat het kropje een maal per etmaal helemaal ledigd.
Wel zoals Lin ook al aan gaf 4x daags voeren.
Groetjes Riny :D


Lin

Ja dat is ook een goed punt! Hij moet wel leeg. als je valkje niet aankomt dan iets dikker geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

renzokuif

als het jong de 1ste paar keren nog niet voldoende eet is dat dan erg? ik had gelezen dat hij/zei tussen de 7 en 10cc binnen moet krijgen maar had net met zijn 2e voeding maar 3,5 ml binnen gekregen. hij viel ook bijna in slaap. ik was om 18.30 uur begonnen omdat toen zijn krop pas leeg was en ben om 20.00uur gestopt omdat hij dus in slaap viel.

renzokuif

ik heb net zijn laatste voeding gegeven van vanavond en dat ging veel beter dan vanmiddag (dit is zijn 2e voeding) hij vroeg er zelf naar en heeft nu 6,5 ml binnen. vanmiddag was dit nog niet eens de helft gr baby

Riny

Hallo
Je hoeft niet voor iedere voeding te wachten tot het kropje helemaal leeg is.
Gebruik daar de nacht voor,in het nest worden ze vaak ook de hele dag door gevoerd.
'S morgens voor de eerste voeding moet het kropje leeg zijn, zo niet dan wacht je even.
Als je met een lepeltje gaat voeren moeten ze het wel even leren.
Je zou het lepeltje een beetje kunnen buigen in de vorm van onderstaand lepeltje .
Dan gaat het ook makkelijker.
                         
Groetjes Riny :D

renzokuif


Lin

Citaat van: renzokuif op  5 mei 2006, 20:29:51
ik was om 18.30 uur begonnen omdat toen zijn krop pas leeg was en ben om 20.00uur gestopt omdat hij dus in slaap viel.


Hoe bedoel je dit? Je kan het papje niet weer opwarmen dat is niet goed. en als hij niet wil dan is het papje vaak te koud geworden of is hij vol.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

renzokuif

ik ben toen 1,5 uur bezig geweest en toen was hij/zei moe geworden terwijl hij/zij nog niet zoveel binnen had. maar nu gaat alles goed. hij vraagt om zijn eten en ben nu ook in 5-10 minuten klaar.

renzokuif

hij heeft net 10 ml binnen mag hij meer hebben als hij nog honger heeft?

Lin

ik zag dat je vraag al in je andere vraag beantwoord is.

ik kijk niet altijd hier en andere ook niet elk halfuur. Dsu soms kan antwoord even duren. Niet meer dan 10% geven hoor. Want straks leegt het kropje niet meer goed.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)