3 mei 2025, 07:43:16

Is dit gedrag slecht voor het koppel?

Gestart door Lucky Charlie, 2 mei 2006, 17:19:13

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik wilde dit topic niet bij spoed zetten omdat het niet echt ernstig is, maar ik zou wel graag snel antwoord willen.
  Mijn valkje Ingo heeft een paar dagen geleden zich 1 van de 2 broedblokken toe geëigend. Niet één valkje mag hier meer bij in de buurt komen. Als dit al gebeurt wordt het betreffende valkje de hele volière door gejaagd. Ingo is trouwens een pop, en heeft geen man. 2 van de vier valkjes die ik heb zijn een koppel, en zitten telkens bij het andere broedblok. Nu heeft Ingo ook dit broedblok ingepikt en jaagt het mannetje van het koppel er vaak van af. Niet altijd, maar wel vaak. Het mannetje gaat nog steeds wel naar, in en op het broedblok. Nu is mijn vraag of dit slecht voor het koppel is, en of het popje van het koppel nu nog wel eitjes gaat leggen in het broedblok. Ze heeft namelijk al vaak met het mannetje gepaard. Ik hoop op snel antwoord.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

als je de mogelijkheid hebt om Ingo apart te plaatsen (evt met vrijgezelle man) geef je het andere koppel rust om te paren en eitjes te leggen. Zoals het nu gaat, zie ik het niet gebeuren dat het koppel eitjes gaat leggen.

Lucky Charlie

Hoi Rianne,

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik zou Ingo wel appart willen zetten, zeker met dat andere mannetje. Ik denk namelijk ook dat ik die zomaar tam heb. Het probleem is alleen dat ik niet meer ruimte heb. Ik zou ze wel in een kooi kunnen zetten, maar ze zijn nu de ruimte gewent. Ze zitten nu in een volière. Ik denk dat ze de ruimte heel erg zouden missen. Het mannetje zat bij de vorige eigenaar ook in een volière. Ik heb buiten geen volière, grote ruimte of iets dergelijks over waar ze in kunnen. Ik hoop dat jullie nog een andere oplossing voor me hebben, want ik zou graag een nestje bij misty en Blincky hebben. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora