21 mei 2025, 20:46:58

wie o wie .......helpt mij

Gestart door maus, 1 mei 2006, 17:16:34

« vorige - volgende »

maus

ik heb in de buitenvoliere jongen zitten nu van ongeveer 2 weken, en nu zag ik de vader van de week met een ander popje ketsen en nu ligt er dus in het zelfde nestblok een ei van die andere pop bij de jongen van een ander....... en de jongen hebbe alle 3 pik plekken van het pikken van die nieuwe pop, ik heb nu een ander nestblok gemaakt snel en dat nieuwe ei in dat nestblok gelegd en de jongen met nestblok en al in een kooi binnen met de moeder maar nu gaan er een paar te keer als gekken omdat die pop weg is met de jongen....het nieuwe nestblok hangt op de oude plek, van het nestblok wat naar binnen is gegaan.......nu dus de vraag heb ik hier goed aan gedaan ?? wie kan mij helpen??

gr maurice

Riny

Hoy Maurice
Als ik je mag raden zou ik het nestblok met de jongen terug hangen, en de andere pop ergens anders neer zetten.
Dan gaat vader zich wel weer om zijjn jonkie's bekommeren.
Groetjes Riny :D

Rianne

Kan de pop ergens met een eigen blok zitten, apart van de ruimte waar de jongen hangen? Het is niet de bedoeling dat zij daar eieren bij gaat leggen, en de jongen pikt!

maus

ja dit is dus nie zo makkelijk het is dus niet verdeeld in aparte stukken , mijn voliere bestaat uit een buitenverblijf met binnenhok en is overal toegankelijk voor elke vogel..... ik zou wel die pop die dat ei heeft gelegd naar binnen kunnen halen met een nestblok ?