moet er een binnenhok in de voliere

Gestart door daniella, 30 april 2006, 21:15:37

« vorige - volgende »

daniella

hallo alllemaal

heb een vraagje? moet er een binnen hok in de volière?
de zijkanten en achterkant zitten dicht... zo ja hoe groot moet dat wezen?

groetjes daantje :)

Mariska

Hoi Daniella,

Ze moeten wel een binnenhok hebben waar ze tochtvrij en droog kunnen zitten.

Hoeveel valkjes zitten er in je voliere?

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Hoi,

ik heb geen binnenhok, mijn voliere staat onder een afdak en is aan 1 kant beschut dmv een heidemat. Wel hebben wij een houten hok in de voliere hangen, niet zo bijzonder groot, maar ze kunnen er wel allemaal in zitten als ze dat willen.

Riny

Hallo allemaal
Als je voliere een beetje beschut staat is een binnenhok niet perse nodig denk ik.
Dit baseer ik op het gedrag van mijn buitenvalkjes, 30 in totaal.
Het is zelden dat er een binnen slaapt.
Wel moet ik er bij vermelden dat de voliere voor 75% overdekt is.
Groetjes Riny :D

daniella

heel erg bedankt allemaal

wij hebben er nog niks in zitten... wij willen een paar valkjes en ook 1 of 2 rossela"s met paar gras parkietjes maar hoeveel weten we nog niet, weten ook niet hoeveel er in kan...de volière is ongeveer l=2,20 b=2 h=2.30..hoegroot moet het binnen hok dan als we het zouden doen??

groetjes daantje

Riny

Hallo Daantje
Hou je er wel rekening mee, dat deze soorten parkieten apart moeten zitten in het broedseizoen?

daniella

hey riny
kunnen er helemaal geen soorten bij elkaar in 1 hok?
groetjes daantje

Riny

Hoy Daantje
Buiten het broedseizoen gaat het wel,maar in het broedseizoen zorgt het vaak voor problemen.
Wel weet ik dat Catharinaparkieten en valkjes wel goed gaat, in het broedseizoen.

daniella

oke heel erg bedank riny!!we zullen kijken wat we doen..

groetjes daantje