29 maart 2024, 16:47:45

Baytrill of doxycicline??

Gestart door *Esther*, 1 mei 2006, 19:55:10

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Esther,

Mijn huisarts benadrukte het ook nog met grote letters, maar dat hielp mooi niet ;D

Het lab kon mijn bloed nog een keer gebruiken, maar je moet wel opnieuw 2 weken wachten ::)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Inger m

Citaat van: Karin op  2 mei 2006, 20:17:42
Baytril wordt vrij goed opgenomen met water. Meestal is de dosis vrij hoog in het water ( 1 ml van Baytril 2,5 % per 100 ml water ) en daarom krijgen ze toch genoeg binnen. Eventueel aanzoeten met druivensuiker en zolang ze de baytril krijgen géén vochthoudend eten geven ( fruit, groente ).

Groetjes, Karin.


Hoi,
Die ervaring heb ik dus niet. Ik meet het water terug nadat ik AB (of wormmiddel) geef, maar ze dronken er niet van (ook na aanzoeten). Uiteindelijk is het 'de aanhouder wint' en kunnen ze niet anders dan het water met AB drinken. (Ik kan overigens naar eigen ervaring zeggen dat het ook met veel druivensuiker goor smaakt, voor mij athans). Ook aan het gedrag kon je merken dat ze wel dorst hadden (onrustig en wel steeds naar waterbak toe, maar niet drinken).

Ik denk dat de DA dan wel een goede reden zal hebben om Baytril te geven, maar ik vind het niet het makkelijkste AB in drinkwater.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

*Esther*

Hoi Inger
Dan moet ik het ook maar eens gaan bijhouden/meten.
Heb je het zelf geproefd?? :o
gr Esther

Karin

Of je hebt kieskeurige valkjes Inger  ;D Misschien is er een verschil tussen binnen en buitenvalkjes ? Buiten kunnen ze natuurlijk ook dauw van de tralies halen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Citaat van: Karin op  3 mei 2006, 11:34:39
Of je hebt kieskeurige valkjes Inger ;D Misschien is er een verschil tussen binnen en buitenvalkjes ? Buiten kunnen ze natuurlijk ook dauw van de tralies halen.
Groetjes, Karin.


Hoi,
Dat is een groot nadeel met een buitenvoliere. Mijn nachthok is te klein om alle vogels in op te sluiten. Mijn volgende voliere zal op dergelijke situaties worden aangepast.

Citaat van: crosser op  3 mei 2006, 08:52:32
Hoi Inger
Dan moet ik het ook maar eens gaan bijhouden/meten.
Heb je het zelf geproefd?? :o
gr Esther


Ja, gatver. Zit echt zo'n ranzige nasmaak aan.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annouschka

Hoi,

ik heb 2 jaar geleden ook de ppgziekte gehad onder mijn vogels.  Ik moest ook eerst doxy geven maar mijn Yabba is hierdoor heel erg ziek geworden, ze weigerde te drinken en was aan het uitdrogen ook was er sprake van een soort allergie door de DA, aan die doxy dan.
Ik heb haar daarna moeten behandelen met baytrill wat ze hier overgens heel erg goed opnemen en ze zijn er ook niet ziek van zoals van doxy en sommige penicellines.
Ik vind dat doxy nog veel slechter smaakt dan baytrill, heb al van allebei geproefd en baytrill is na het aanzoeten toch redelijk vind ik.

groetjes

Inger m

Haha, ook al AB geproefd. Ik heb doxy gehad voor de cavia's. Deze was vloeibaar en zoetig van smaak. Deze namen ze graag. Bij vogels is doxy voor zover ik heb begrepen vaak in poedervorm. Ik heb hiermee bij vogels geen ervaring. Dus het zou kunnen dat ze dit eveneens niet graag drinken. Doxy is een heel specifiek AB, terwijl Baytril een veel bredere werkzaamheid heeft. Vervelend dat je valkparkiet zo heftig reageert op de Doxy. Zover mij bekend wordt Baytril goed geaccepteerd door vogels (qua werkzaamheid ed). Mijn vogels vertikten het echter te drinken en dat was wel heel lastig.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

*Esther*

Hoi Inger,
De Baytrill die ik gebruik is in vloeibare vorm.
gr Esther

Inger m

Hoi,
Vgl mij heb je baytril alleen in vloeibare vorm, athans ik heb niet anders gezien. Doxy schijnt in vloeibare en poedervorm te bestaan.
Heeft de dierenarts er verder nog wat bijzonders over gezegd?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.