16 april 2024, 16:32:23

bloed

Gestart door gokhan, 8 mei 2006, 20:32:23

« vorige - volgende »

gokhan

mijn valkparkiet heeft bloed aan zijn vleugel. Ze maakt soms van die geluiden zeg maar waarvan je weet dat ze pijn leid dat doet ze 3dagen denk ik maar kzie het nu pas wat kan er zijn

Riny

Hoy Gokhan
Kun je er misschien een duidelijke foto van maken?
Zo durf, en kan ik er geen zinnig woord, over zeggen.
Groetjes Riny :D

Inger m

Citaat van: gokhan op  8 mei 2006, 20:32:23
mijn valkparkiet heeft bloed aan zijn vleugel. Ze maakt soms van die geluiden zeg maar waarvan je weet dat ze pijn leid dat doet ze 3dagen denk ik maar kzie het nu pas wat kan er zijn


Hoi,
Ik weet niet wat voor specifieke geluiden een vogel maakt als ze pijn hebben. Meestal laten ze zo min mogelijk merken. Mogelijk interpreteer jij het geluid anders.

Heeft ze al 3 dagen bloed bij de vleugel? Of maakt ze al 3 dagen dat geluid?

Als het niet meer bloed, kun je er het beste vanaf blijven en de vogel zoveel mogelijk rust geven om het te laten genezen. Uiteraard goed in de gaten houden. Als het erg bloed of steeds weer opengaat, is behandeling nodig. Daarvoor kun je het beste een vogeldierenarts raadplegen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

gokhan

Vandaag heeft tie bloed maar ze maakt 3 dage rare geluiden vandaag heb ik haar gelukkig niet gehoord (pijngeluiden). Het ging zo eignlijk ze vloog naar z'n kooi en daar lag een heel groot vleugel met bloed aan de punt dus ja. Of gebeurt dat heel soms.......

Rianne

Het gebeurt wel vaker hoor, dan schrikken ze en komen ze ongelukkig ergens tegenaan. Normaal hebben ze er geen last van hoor. En hoe klinkt dat geluid dan? Ik heb hier ook nog nooit pijngeluiden gehoort. :)

Inger m

Citaat van: gokhan op  9 mei 2006, 10:01:17
Vandaag heeft tie bloed maar ze maakt 3 dage rare geluiden vandaag heb ik haar gelukkig niet gehoord (pijngeluiden). Het ging zo eignlijk ze vloog naar z'n kooi en daar lag een heel groot vleugel met bloed aan de punt dus ja. Of gebeurt dat heel soms.......


Hoi,
Ik denk dat je het geluid verkeerd interpreteerd. Jij denkt dat het pijngeluiden zijn, maar mogelijk betekent het iets anders.

Probeer je bericht iets duidelijker op te stellen, want ik begrijp soms niet goed wat je nu bedoeld: 'daar lag een heel groot vleugel met bloed...' en dat maakt het lastiger om je vraag te beantwoorden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

gokhan

Ze maakt niet meer dat geluid. Ik weet zeker dat ze ook niet ergens tegen is gebotst. Mss kan het wel door de andere valkparkiet die mogen elkaar niet als ze te dichtbij zijn. Maar ze eten wel samen dus jah kben ook radeloos!!! Ik zie wel wat er gebeurt over dag of 2

Rianne

Hoi,

valkparkieten zullen elkaar nooit dusdanig verwonden dat er bloed aan te pas komt.
Hoe weet je zo zeker dat ze nergens tegenaan is gebotst? In een schrikreactie fladderen ze wild door de kooi en kunnen ze ook wondjes aan de vleugels krijgen. Dat heb ik mij mij thuis vaak genoeg meegemaakt.

gokhan

Ze fladdert wel vaak hoor als ze buiten kooi spreid ze haar vleugels en gaat ze fladderen mss kan het daardoor kome ?!..

angelina

hallo,

Misschien is ze toch een vleugelveer kwijtgeraakt door een schrikreactie waardoor er wat bloed mee is gekomen.
En wat die geluiden betrefd.
Dat hoeft niets met die veer te maken te hebben.
Weet niet hoe oud hij/zij is maar als het een hij is kan het natuurlijk ook zijn dat ie gewoon aan het ontdekken is welke geluiden hij allemaal kan maken.

greetz, Angelique

Love birdies

gokhan

Het is een meisje maar eht gaat goed met haar alleen nu dat bloed is opgedrocht krijg ik het niet weg hoe moet dat ik heb haar laten badden enz.