9 mei 2025, 20:56:12

fallow? lutino gepareld?

Gestart door Barbara, 19 april 2003, 05:49:21

« vorige - volgende »

Barbara

Hoi,

wie kan mij vertellen wat fallow betekent in een mutatie? Ik zie op de poster met mutaties namelijk het verschil niet tussen een mutatie met en zonder fallow toegevoegd aan de naam.

Klopt het trouwens dat een lutino gepareld niet vaak voorkomt?  En kan het zijn dat ie dan eerst een gewone lutino lijkt, dan gepareld wordt en dan onregelmatig geel? Zo verliep het namelijk bij de valk van mijn zusje, Zazoo.... Verder is hij na zijn laatste rui slecht in zijn veren gaan zitten, het was al niet veel, maar nu ziet hij/zij er heel rommelig uit. Kan dat eigen zijn aan de mutatie ofzo?

Als iemamd hier iets over weet te vertellen, graag...

Saskia

The Fallow Cockatiel
The Fallow cockatiel has a very similar coloration to that of the Cinnamon cockatiel, but with a slightly diluted depth of color. The fallow has red eyes, a pink beak, and pink feet.

Een fallow lijkt dus erg op een cinnamon.
Het kan zijn dat het een mannetje is,want die verliezen hun
parels als ze volwassen worden.Zelf ben ik per toeval tegen een lutino geparelde gelopen toen ik een advertentie op marktplaats had gezet.Pas toen we haar gingen halen zagen we dat ze gepareld was :o,ik was echt super blij :).Volgensmij zijn ze best zeldzaam want je ziet ze niet zo vaak,maar als dat niet zo zou zijn intereseerd het me ook niet,want ze zijn gewoon lief ongeacht de kleur.
Heeft hij wel het goede voer en krijgt hij eivoer?
Eivoer hebben ze echt nodig in de rui,want er zitten stoffen in die ze door de rui heen helpen.Ook geef ik m'n vogels om de zoveel dagen multivitamine druppels door het water.
Volgensmij heeft het niets met de mutatie te maken.Als je het niet vertrouwd ga dan naar de dierenarts,maar ik denk eerder dat er iets niet goed zit met de voeding.
Veel succes met de vogel.

Barbara

Ik weet niet wat voor voer Zazoo allemaal krijgt, maar ik denk dat mijn zusje er wel alles aan gedaan heeft om hem mooi in de veren te krijgen. In elk geval bedankt voor je uitleg. En ik zal de volgende keer dat ik bij mijn zusje ben eens kijken wat voor voer er in de kooi hangt van Zazoo.

Paul

Hoi Barbara,
Een fallow kan verschillende mutaties zijn volgens mij.
Je heb witmaskers met fallow en lutino met fallow en vast nog meerdere soorten.
Zelf heb ik een lutino met fallow en dat ziet er als je snel kijkt uit als een gewone lutino.
Als je goed kijkt lijkt het net of ie vuil is want er zitten dan een soort vlekken overheen met een donkere kleur maar dat zit er maar een heel klein beetje licht in.
Vooral in bepaald licht zie je dat goed.

groetjes Paul

Barbara

Hoi Paul,

ik zag inderdaad al op de poster dat het bij meerdere mutaties voorkomt, zoniet bij bijna alle.
Maar het is dus eigenlijk een smoesje voor als je vogel een beetje vies is?  :D  :D  :D

Zonder dollen, bedankt voor je uitleg!  ;)

Lique

26 juni 2003, 03:13:11 #5 Last Edit: 26 juni 2003, 03:14:10 by Angelique

Dit is een fallow witmasker

Ellen

Jeetje hee, dat is ook mooi " een witmasker fallow".

Buitengewoon.......... :)
Gr.Ellen.

Barbara

26 juni 2003, 05:17:43 #7 Last Edit: 26 juni 2003, 05:20:33 by Barbara
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn Dimi een lutino cinnamon is ipv een lutino fallow. Ik heb zijn foto naar meerdere kwekers gestuurd en die zeggen dat allemaal. Dimi wordt zelfs beroemd, want kijk eens wat een (Zuid-Tasmaanse?) kweker mij vraagt:

'I was also wondering if you would give me permission to put the picture of your bird on the Avicultural Society of Southern Tasmania's website, as it is the best Lutio Cinnamon pic that I have seen.'

Stiekem toch een beetje trots op mijn Dimi!  ;D Moest ff pochen.... ::) :P :D

Mooi hoor, zo'n witkop fallow! Ik zag laatst ergens op het forum een foto van een valkje die ook lutino fallow zou zijn en die zag er qua 'vlekken' inderdaad meer uit als deze, dus dat was er vast wel eentje!

Ellen

Hoi Barbara,

Deze valkparkiet is ook echt iets om trots op te zijn.
En dat zij hem willen plaatsen in een magazine is ook
niet zo verwonderlijk. Het is een super scherpe foto.
Echt heel mooi.

Leuk hoor dat zij de valkparkiet ook zo mooi en apart
vinden.
Dubbel-geluk.

Groetjes Ellen.

Valerkiet

ik heb een lutino falow maar in het beging was hij een gewone lutino maar net na zijn eerste rui werd hij falow lutino :)

Barbara

Dank voor de complimentjes! De fotokomt op een website trouwens, niet in een magazine, maar dat maakt niet veel uit natuurlijk, behalve dat ie op een webpage blijft staan en een magazine eenmalig zou zijn.

Ellen

Oh meid, dat had ik in mijn snelheid om een reaktie te geven
helemaal verkeerd gelezen. Website is inderdaad een ietsje
anders. Misschien krijg je daar dan ook wel weer reakties op
als er een vermelding van jouw bij komt te staan.
Leuk hoor, ben benieuwd hoe dit afloopt.
Groetjes Ellen.