29 april 2024, 04:40:21

Peppie en Kokkies Tweede nestje

Gestart door Paul, 25 juni 2003, 09:03:32

« vorige - volgende »

Rene

Hoi Paul,

Ik heb het de laatste tijd allemaal niet zo goed meer kunnen volgen (teveel berichten, te weinig tijd), maar als ik het goed begrijp heb je nu 9 jonkies? vier bij Peppie en Kokkie en vijf bij Vondel en Sjakie?

Dan heb je straks meer dan 25 vogels rondvliegen! Je huiskamer wordt zo één grote voliere, de mens te gast bij de valkparkieten ;D :D

Dat vraagt bijna om een bezoekje ::)

-- Rene

Paul

Hoi Allemaal,
Met de jongen van Peppie en Kokkie gaat het echt supergoed :-)
Ze zitten veel meer in de donsveertjes als in het andere nest en worden alle vier heel goed gevoerd :-)
Zelfs de kleinste is al best een heel erg stuk groter als de kleinste bij Sjakie uit het nest en die zijn op dezelfde dag geboren maar dat zou je zeker niet zeggen.
ook hier volgen er vanavond waarschijnlijk wat foto's :-)

Groetjes, Paul

Paul

22 juli 2003, 00:23:28 #32 Last Edit: 22 juli 2003, 00:24:18 by Paul
Hoi,
Hier zijn de beloofde foto's.
De kropjes zijn bij alle vier prima gevuld dus hier hoeven we ons geen zorgen over te maken :-)


Kijk eens wat een dikke kont ik al heb :-)




We hebben honger :-)


Groetjes, Paul

anika_en_spirit

hoi paul,

ook hier nog maar ff een berichtje van mij  ;D
het gaat goed he daar bij jouw.
echt lief hoor al die bolletjes bij elkaar.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Sanna

Oooooohhhh... Paul, wat een droppies! Fijn dat het zo goed met ze gaat. Wat denk je, krijgen die twee later in het jaar nog een keer een nest? (luttino en bont? daar moeten volgens mij wel mooie jongen uit komen  ;D).

Groetjes, Sanna


PS: Pepper doet het uitstekend, met de dag ondernemender

Karin

Wat een schatjes Paul !! En wat een leuke foto´s.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

2 augustus 2003, 07:24:18 #36 Last Edit: 2 augustus 2003, 07:25:45 by Paul
Hoi Allemaal,
Wegens omstandigheden kon ik even niks meer aan mijn dagboek doen maar hier even een update hoe alle kleintjes er nu uitzien.
ze beginnen al aardig te groeien en de oudste is nu drie weken.
Hier even een foto van alle vier de jongen bij elkaar.

Het is een aardig mandje vol zo :-)

Dan hier de oudste en het gaat een wildkleur worden.


De volgende word een misschien een bonte, dat hopen we in elk geval :-)


De derde is ook een wildkleurtje.


En de vierde gaat denken we op het vorige jong van Peppie en Kokkie lijken namelijk op onze Binkie :-)dat is een cinamon geparelde.


Het zullen in elk geval hele mooie valkjes worden :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Goh, zou je dan toch een bonte krijgen? Zo te zien wel ja, voor jou zijn de wonderen ook de wereld nog niet uit.  ;D

Wel grappig met dat vele geel erin, zit er eigenlijk wel ergens grijs? Ik denk een beetje op de vleugels zo te zien, klopt dat? Het mooiste bont is met 70% geel of wit en 30% grijs zeggen ze, maar ik vind bijna alle bonte wel mooi. Ik vind het alleen minder mooi als er veel grijs in het koppie zit of als er dus heel weinig bont in zit, bv 10% geel of wit en 90% grijs.
Maar dit wordt een knapperd denk! :P

En de andere zien er ook mooi uit hoor. :)
Het plukken lijkt nu toch minder te zijn als toen met Binkie? Het scheelt ook wel omdat ze nu 4 jongen groot brengen denk? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Paul,

Dit zijn zeer zeker ook droppies wat een schatjes joh.
Een bonte zou wel gaaf zijn.

Daan

Mandy

Hé Paul, we zijn nu alweer een poosje verder en ik ben wel benieuwd hoe het nu met alle jonge valkjes is hoor! :)
Is die ene nog een bonte geworden zoals we dachten?
Ik ga het zaterdag allemaal zelf aanschouwen, maar ik ben toch ff nieuwsgierig... ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ja Paul,

Kom op met je verhalen joh....ik hoorde dat er één foetsie was?? hahaha we willen alles wel weten hoor..

Groetjes,
Trudie

Henry

                         halllo allemaal

toen ik afgelopen zaterdag bij paul was had hij al zijn jonge nog en ze vliegen echt om je oren :D
maar inderdaad 1 van de jongen die was achter een kast gevallen.maar hij was weer snel bij zijn ouders.

henry van ellinkhuizen

ziralioness

AAAAAAH wat lief!!!!!! Heerlijk zo'n nestje, en dat zonder problemen! Gefeliciteerd Paul! :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello paul

eindelijk een seen berichtjevan mij!
je jonkies zien er schitterend uit zeg!
ben benieuwd naar de fotos!
heb je eindelijk eens geluk na al die tegenslag

suc6

SDC:D

Paul

Hoi Allemaal,
Ik zal van de week zeker nog even de jongen op de foto zetten, de meeste zijn al best aardig gegroeid :-)
6 van de 9 hebben al nieuwe baasjes gevonden dus dat gaat al goed en eentje houden we er zelf van dat is een geparelde met veel geel die eerst bont leek te worden.
Morgen ben ik laat thuis maar later in de week komen er weer foto's van hoe ze er nu bij zitten :-)

Groetjes, paul