10 mei 2025, 03:11:53

Peppie en Kokkies Tweede nestje

Gestart door Paul, 25 juni 2003, 09:03:32

« vorige - volgende »

Murphy

Hai Paul,
Hartstikke veel geluk toegewenst met dit nestje dat alles goed mag gaan...!!!!
Groetjes Milena en Kuiffie en de rest

Paul

Hoi Allemaal,
Zoals verwacht kwam vandaag het eerste jong uit van Peppie en Kokkie :-)
Gisteren zaten er al barstjes in dus het moest vandaag wel uitkomen.
Vorige keer hadden ze maar 1 jong wat het gehaald heeft maar ik hoop nu dat ze er meer zullen krijgen.
Met 4 bevruchte eitjes zal dat wel kunnen en ze hebben nu natuurlijk wel veel meer ervaring :-)
Hier even een foto van de pas geborene :-)

Op naar het volgende jong voor Peppie en Kokkie :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paultje,

schattig jonkie ook, prachtig gewoon ::). Misschien dit keer ook bonte jongen? Ik hoop dat al de eitjes die bevrucht zijn uitkomen hoor ;). Succes! Hopelijk lezen we snel meer :)

Groetjes, Tara

Valerkiet

wat een schatjes. ::)had ik dat maar. :'(
ach ja ik ga er eentje met de hand opvoeden en dat is erg leuk :D hij noemt spirit en hij is van Tara het is een wildkleurtje/cinnemon en ik krijg hem binnen 9 dagen
 ;)
ben zenuwachtig :D

Paul

Hallo Allemaal,
Vandaag is de tweede geboren bij Peppie en Kokkie.
Peppie moest het jong meteen even inspecteren en wat voeren :-)

Nu zijn er 2 van de vier eitjes uit en zo te zien worden beide jongen goed gevoerd.
De jongste is ook al heel erg bewegelijk en oogt zeer gezond in elk geval.
Je ziet al wel heel duidelijk verschil tussen de twee kleintjes terwijl er maar een dag tussen zit met hun geboorte.

De andere eitjes duren denk ik nog een paar dagen want die waren zo te zien met een lampje nog niet zo ver.
In elk geval ben ik al blij met 2 jongen, de vorige keer heeft maar eentje het gered van de twee en nu zien ze er allebij heel goed uit.
De ouders leren natuurlijk altijd van hun eerste nest en het tweede gaat dan wel vaak veel beter.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

prachtige foto's, ze zien er beide erg goed uit ja. Vind het erg leuk voor je ...

Succes ...

Groetjes, Tara :'(

Mandy

Gefeliciteerd hoor Paul! :)

En mijn complimenten over hoe goed Peppie en Kokkie eruit zien! Ze zitten mooi in hun veren hoor! ;)
Hebben die mensen waar ze zaten ze nog wel eens gezien.
Die zullen er wel raar van staan te kijken denk!

En ik ga voor je duimen dat ze niet gaan plukken... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Die mensen heb ik nooit meer gesproken.
Maar die hadden er denk ik ook geen interesse in gehad, die waren blij dat ze ervanaf waren.
Peppie is inderdaad heel mooi maar Kokkie (lutino)heeft nog wel een kaal nekje hoor maar is wel heel erg bijgekomen.
Na het broeden zal dat wel allemaal weer bijtrekken want na dit nest krijgen ze allemaal even een lange rustpauze.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Ik ben net nog even op inspectie geweest in het broedhok en het derde eitje staat ook op uitkomen, ik denk dat morgen het jong er zeker uit zal komen wat het ei was al aangepikt en er zaten al behoorlijk wat barstjes in het eitje :-)
Ook kwam er behoorlijk hard gepiep uit dus ik denk dat het in de morgen misschien al geboren zal zijn.
De twee andere jongen worden zo te zien goed gevoerd dus veel beter dan in hun eerste nestje want toen voerde ze alleen maar de oudste en dat is toen ook de enige van de twee die het gehaald heeft en dat is onze Binkie :-)
Morgen dus goed bericht hoop ik weer :-)
Aleen hun vierde eitje dan nog maar dat zal dan ook nog eeb kwestie van dagen zijn.

Groetjes, Paul

Speedy

Goedemorgen,

Wow, heb ik alweer een "nest" ontdekt...hier dus.
Wat worden er weer heerlijk veel valkjes geboren zeg, geweldig.

Gefeliciteerd Paul!!!

Groetjes,
Trudie

daan

Hoi Paul,

En en en lag tie er vanochtend????? de derde.
Lekker dat alles zo goed gaat joh, en dat de jongen goed worden gevoerd.

Succes he'.
Gr Daan

Paul

Hoi Daan,
Vanochtend lag hij er nog niet maar later op de dag is ie toch geboren dus ik heb er nu drie in het nest van Peppie en Kokkie.
Het laatste ei was ook al aan het uitkomen en hee misschien komt die dus morgen uit want het pipete al en er zaten ook al barstjes in.
Hun tweede nestje gaat dus inderdaad veel beter dan hun eeste want toen hebben ze helaas maar 1 jong grootgebracht maar het ziet er nu naar uit dat dat er nu 4 gaan worden :-)
Morgen zal ik weer een foto plaatsen als het laatste jong ook geboren is :-)

Groetjes, Paul

daan

Goeienmorgen Paul,

Goed hoor al 3 lekker man. :) :)
Ja het is bij jounet zo als bij mij. Het eerste nest hebben ze bij mij ook maar 1 jong groot gebracht (Lucky) en nu hebben ze al 4 kleintjes en nog 1 eitje, die gepikt is, maar ik hoor niets, dus ff afwachten maar.
Nou Paul ben benieuwd of nr 4 ook al snel komt bij Peppie & Kokkie.

Succes he Paulus
Groetjes Daan

Paul

18 juli 2003, 02:07:30 #28 Last Edit: 18 juli 2003, 02:09:46 by Paul
Hoi Allemaal,
Peppie en Kokkie hebben hun best gedaan, het vierde en laatste eitje is nu ook uitgekomen.
Alle jongen zijn er heel goed uit en worden ook allemaal gevoerd dus dat is een goed teken.
Ik heb ze allemaal even op de foto gezet tijdens het verschonen van het broedhok.

Wie wil een mandje :-)

Ze verschillen wel nog heel veel van grootte dat is op de laatste foto heel erg duidelijk te zien.
In volgorde zijn ze van 12, 13, 15 en 17 juli

Het is alleen lastig om ze naast elkaar op de foto te zetten, ze kruipen natuurlijk steeds lekker warm tegen elkaar aan :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Ik wil het mandje wel hebben hoor, maar wel met de inhoud er in  ;D.

Het zijn van die lekkere pluisebolletjes. Geniet er maar lekker van, want voordat je het weet zijn ze zo weer groot.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006