18 april 2024, 10:37:42

wat voor kleuren krijgt de baby

Gestart door roderick, 10 september 2002, 21:10:44

« vorige - volgende »

roderick

10 september 2002, 21:10:44 Last Edit: 10 september 2002, 21:11:54 by roderick
hallo ik heb even een vraag die zomaar ik me op kwam. Als er eitjes worden gelegd hoe komen de baby's er dan uit te zien, Worden ze hetzelfde als de moeder of krijg je een mix wat me erg sterk lijkt anders waren er nog veel meer mutaties geweest of worden ze zo als de vader. Wie zal het weten??

groetjes roderick

Peter

Hoi Roderick,

Bij het kopje Mutatie's staat je antwoord :)
Er staat een tabel met de mutatie die uit een koppel komt.
Let wel op dat je ook rekening moet houden met split.

Groetjes,
Peter

franky

dat klopt niet helemaal ik heb mijn vroutje s een wildkleur en mijn mannetje is een geelmassker.ik heb 4 jonkskes 2 dezelfde mpet een witte kuif 1 met een gewone kuif en die is een wildkleur en raar genoeg een lutino.nu denk ik dat een van hun voorouders een lutino is geweest.
groetjes,franky

Peter

Hoi Franky,

Waarschijnlijk is 1 van je valkjes split geweest voor Lutino...

Groetjes,
Peter

franky

hallo,peter
niet alleen een lutino ook een wild kleur,geelmasker,witmaskercinnamon of bond
groetjes,franky

linda

ja frank , bij jouw was het een hele verassing he vier heel vershillende valkjes , maar wel heel spannend om te weten hoe ze er uit gingen zien.Ik ben benieuwd naar je volgend nestje volgend jaar , ik kom zeker kijken , maar zal me moeten inhouden of ik neem er weer eentje mee  ;D ;D ;D
waar ik onze pico ging halen die man had allemaal geparelde , allemaal ongeveer dezelfde , zijn die dan raszuiver of hoe zit dat .Ik denk door zo maar kleuren bij elkaar te zetten dat je een mix krijgt zoals bij jou , die van jou zullen niet raszuiver zijn en daarom al die mooi verschillende kleuren , vind ik eigenlijk leuker en spannender want je weet niet wat het gaat worden he .

groetjesssssssssss

Diana

Dat bij mutaties klopt echt niet, je kan nooit zeggen wat eruit komt, ook niet door de genen enzo maal elkaar te doen, je moet gewoon geluk hebben met je koppel. Ook legt veel aan het klimaat, hoe denk je dat ze uit een wildkleur een mutatie hebben gekweek ze gingen heus nie kijken naar hun genen en bloedonderzoeken laten doen hoor, het legt echt wel aan het koppel en klimaat, en wat eruit komt kan je echt nie zeggen in een tabel, want elke valkparkiet is anders.

franky

hallo
het scheelt niet alleen aan geluk ook aan het bloed van de vogels ik heb nu al 6verschilende vogels gehad in 2nesten en intotaal zijn dat 7vogels in 2nesten en 6verschillende
groetjes,franky