16 april 2024, 23:38:03

Valkparkiet fluit niet

Gestart door roderick, 9 september 2002, 22:09:27

« vorige - volgende »

roderick

Hallo,
Mijn valkparkiet chico (mannetje) fluit haast niet, hij kan wel heel veel deuntjes, maar hij laat ze bijna nooit horen. Gister deet die het wel ik zat beneden en hij maakte zo'n lawaai dat ik dacht dat die met zijn poot vast zaf of iets anders maar dat was niet zo, hij zat gewoon naast coco (vrouuwtje) ''en was me toch aan het zingen.'' Ik vind het heel erg leuk al die dat doet dus weet iemand hoe dit komt dat die niet fluit. Kan het soms zijn omdat ze op mijn kamer staan of omdat ze met zijn tweeen zijn. Wie weet raat

roderick

jammer dat die 9 keer bekeken is en dat niemand weet hoe het komt

Peter

Hoi Roderick,

Het verschilt soms per man, de ene maakt meer geluid dan de ander. K.C. bij ons maakt soms een paar maand lang veel lawaai en daar weer een tijd vrijwel geen geluid.

Groetjes,
Peter

linda

onze pico fluit ook alleen maar als hij alleen is en ons niet hoort of ziet .Ik vind dat wel spijtig maar we genieten er dan stilletjes van hoor
groetjes linda

sannecoenders@hotm

ze hebben mij verteld dat als je valkje niet fluit dat het kan komen doordat ie verlegen is. ::)
diddel mijn vaklkje vloot ook bijna niet en nu 2 weken later,
hoor ik hem vaak fluiten als hij alleen in de kamer is en ook soms als ik bij hem ben vooral als ik voor de spiegel sta hoor ik vaak achter me diddel fietvieuw fluiten en andere lieve geluiden. ;D
ik denk dat je het beste steeds als je samen met je valkjes bent verschillende deuntjes kan fluiten heb ik ook gedaan. :-*
ik hoop voor jou dat hij over een tijdje veel meer fluit ;)

groetjes sanne en diddel!

wendy

Ik kan alleen maar zeggen: WEES BLIJ!

Ik word hier hartstikke gek als die vent van mij het op een "fluiten" zet. Het klinkt helemaal nergens naar en het gaat keihard! Ik zou het graag wat rustiger hebben :-)

arnold

Het is toch een manier van aandacht vragen. Wij hebben ook een mannelijke parkiet en die kan ook veel deuntjes. Op dit moment laat hij ze ook minder horen want wij zijn allebei afgestudeerd en gaan werken. Hij laat ze wel horen als je bijvoorbeeld zit te bellen op de bank. Hij ziet je dan praten met niemand eigenlijk en begint dan ineens al zijn liedjes te fluiten. Op het moment dat je weer ophangt stopt hij weer, en volgens mij lacht hij zich kapot maar ja dat zie niet.

Diana

Mijn Coco fluit ook de hele wereld bij elkaar, Twinkel ook, maar dan heb je Binky die kan niet eens fluiten hij probeert het wel, maar je ziet ook wel dat hij het probeert, maar er komt gewoon geen geluid uit  :-[ dus wees blij dat jouwe nog een deuntje kan fluiten....

Spiegeltjes helpen trouwens vaak ook bij het fluiten!

V_Valkie

Mijn valkparkiet floot ook niet,tot ik hem "spreekkorels "gaf.na een week maakte hij geluiden die ik nog nooit gehoord had.op een ochtend werd ik wakker door een raar geluid dat erg veel op een kip leek!

Lique

14 oktober 2002, 19:53:13 #9 Last Edit: 14 oktober 2002, 19:53:29 by Angelique
[shadow=beige,left,300]
Hoi V_valkie,
Ik ben blij voor je dat je valk weer fluit, alleen kan dit niet komen door spreekkorrels.
Veel mensen geloven er heilig in dat deze werken, alleen het werkt niet. Als dat wel het geval zou zijn, zou het wel door het gewone voer heen zitten.
Over dat geluid van een kip, P.D. heeft dit ook wel eens, alleen dat heeft ze bij het "gapen". Dan rekt ze haar nekje en komt er zo'n kip achtig geluid uit, heel vreemd, maar wel normaal. ;)

Groetjes @ngelique
[/shadow]  

V_Valkie

Maar mijn valk begon te fluiten na de korels,en nu geef ik ze niet meer...en het fluiten is ook minder geworden..zo heel af en toe nog....toeval..?