19 april 2024, 03:53:01

Douchen

Gestart door bren, 23 juni 2003, 23:55:40

« vorige - volgende »

bren

Ik heb een vraagje over douchen..
Het valkje van mijn ouders is na het douchen een keertje erg verkouden geworden. Het bleek dat hij waarschijnlijk in een te koude omgeving is opgedroogd. (de huiskamer). Nu heb ik sinds kort een eigen valkje, Sjimmie  :). Hij is al een keer natgespoten met de plantenspuit  en hij vond het heerlijk. Ik ben alleen bang dat hij ook ziek wordt. Is huiskamertemperatuur wel warm genoeg?

gr, Brenda

Kolkkie

Hoi Bren,

Kamertemperatuur is goed hoor. Het is vooral belangrijk waar je je valkje laat opdrogen. Als je valkje op de tocht staat kan hij er verkouden van worden.
Maar er zijn nog andere dingen belangrijk bij het douchen van je valkje. De watertemperatuur moet goed zijn, dus geen koud en heel erg warm water. Lauw water is goed. Van te koud water kunnen ze ziek worden, en te warm water haalt al het beschermende vet uit de veren vandaan.
Verder moet je op het tijdstip letten. De veren van je valkje moeten de tijd hebben om te drogen, en het valkje moet nog voldoende tijd hebben om ze te poetsen voordat hij/zij gaat slapen.
Dat je het met de plantenspuit doet is prima hoor, wel de nevelstand.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006