19 april 2024, 11:44:13

Zielig valkje in de dierenwinkel.

Gestart door Vanessa_TC, 23 juni 2003, 16:02:21

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

hoi allemaal,

de dierenwinkel bij mij hier is gewoon niet oke !! te kleine hokken en alleen standaard voer en water.
laatst zaten er 2 jonge wildkleurvalkjes die nog jong waren.
(kon je zien want de veren waren nog niet helemaal ontwikkeld) en me vriendin moest me de winkel uitsleuren omdat ik maar bleef zeuren tegen haar van ""zal ik er 1 meenemen of niet'''' nou kwam ik er vanmiddag weer en er zat er nog maar 1 dik zielig en helemaal stil omdat ie nu geen gezeldschap meer had  :o

verder kom ik ook wel regelmatig bij de jumper in hoogeveen (bij me oom en tante die wonen daar) maar dat is een geweldige winkel. de valkjes en papagaaien zitten in een grote speelboom ofzo en iedereen mag ze onder toezicht van een medewerker vasthouden. en in de kooi zitten alle valkjes bij elkaar. ze krijgen er voor zover ik kon zien in de kooien verse groenten een stukje fruit standaart voer en water.
een goeie winkel dus wel vind ik zelf   :)

groetjes anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!


Kelly Stark

Hey iedereen,

Als een dierenwinkel liegt over de leeftijd van een valk, kan je dat toch gemakkelijk ontdekken? Bij ons Treesje staat er in de ring wanneer hij uit zijn ei gekomen is. Dat is toch normaal standaard zo? Of niet?

Er staat bij hem 03/1994 dus denk ik dat mijn valk bijna 9 en half is. Ben ik dan juist?

Groetjes Kelly en Treesje
Kelly

Paul

Hoi Kelly,
Als ze inderdaad een ring om hebben kan je het wel controleren maar heel vaak hebben ze dat niet om dus dan is het echt niet te zien.
Ik denk inderdaad dat je valkje al 9 jaar oud is aan de text op de ring te zien :-)
Niet iedereen ringt zijn vogels, als ik jongen krijg hebben die ook geen ring om.
Een ring heeft voor en nadelen dus dat is altijd even afwegen.

Groetjes, Paul

Natalie

Dat van het checken van de ring vind ik wel een optie. Alleen denk ik dat mensen die voor het eerst aan een valkparkiet beginnen vaak er niet eens aan denken om de ring te controleren  :-/ Ik had er eigenlijk ook niet aan gedacht moet ik eerlijk zeggen hoor,...dus een goede tip!  ;)

_melanie_

de dierenwinkel bij mij is ook niet oke!!!
veelste kleine hokjes en alleen standaard voer en water.
helemaal geen fruit of groente.
zelf vind ik valkparkieten heel erg mooi, dus ga ik meestal als 1ste naar de diertjes.
maar het is erg hoe ze eruit zien... niet goed verzorgd en zielig.

melanie

VaLKPaRKieTJe

CitaatOok ik heb 1 valkparkiet uit de dierenwinkel vandaan.
Ik ben 2 weken in die winkel geweest, steeds om te kijken of ie er nog zat.
Ja twijfels of ik hem wel of niet zou meenemen, hij was namelijk gekortwiekt.
Uiteindelijk heb ik het toch gedaan, omdat hij verder zo mooi was en een lief koppie had.
Lief ie hij wel hoor, alleen in zijn stemgebruik wil het nog wel eens tot wanhoop gaan.
Dan moet ik boos op hem worden, of ie eindelijk ff z'n snavel wilt houden.

Groetjes,
Trudie

Zo'n situatie ken ik ook, sorry trouwens voor mijn late reactie maar ben op vakantie geweest, maar ik woon in Purmerend, en in de stad zit een Faunaland, die een hele tijd een tamme Valk hadden staan in een kooitje op de toonbank.
Echt een schatje, alleen nu is ze verkocht, wel jammer, want het was een schat van een beestje, en nog mooi ook.
Lief koppie, ook gekortwiekt, en aandacht trekken...niet normaal!! ;D

Ik hoop dat ze wel een lief baasje heeft nu, want dat verdiend ze.

Binnekort zou ik ook een Valkparkietje kunnen krijgen, ben bijna zover dat mijn ouders het ook willen, mijn moeder is al verkocht aan die beestjes, nu mijn pa nog.  :P
Maar tegen die tijd horen jullie het wel.

Maar idd niet altijd even leuk hoe dierenwinkels die Vogels houden, vaak te klein verblijf, of te veel per verblijf...

xxx mariette

jean

Als ik jou was zou ik hem kopen, dan kan je later msschien nog een verhaal over vertellen!! ;)

Sander

hallo

in tegenstelling tot de meeste is de dierenwinkel bij ons wel ok.alle soorten zitten apart in goed gereinigde kooien en krijgen er elke dag fruit ze hebben er een grote vlucht.

groetje s
sander

elientje

Hoi,
Onze dierenwinkel gaat wel. Alleen letten ze af en toe niet zo goed op de gezondheid van die beestjes, ik heb er een keer vissen met parasieten gekocht(wat ik toen natuurlijk nog niet wist), en toen we mn visjes moesten afmaken omdat er gewoon een plantje iin ze groeiden, gingen we naar de dierenwinkel. Ze maakten er geeneens werk van! Wie weet hoeveel mensen nog een parasietenvisje hebben gekocht daar! Ik zag laats ook een valkparkiet staan, hij zat in een niet zo groot hokje, en keek zoo zielig!Toen ik er late weer naar toe ging was ie er niet meer. Ik heb toen naar m gevraagd, en toen bleek het dat zn vrouwtje op vakantie was, en dat ie daar ff logeerde!
groetjes, Eline