18 april 2024, 20:34:14

Zielig valkje in de dierenwinkel.

Gestart door Vanessa_TC, 23 juni 2003, 16:02:21

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Ik ben van mening dat ze vogels alleen mogen verkopen als ze er verstand van hebben en de beestjes goed verzorgen.

Maar dat is eigenlijk bij andere dieren in de dierenwinkel ook zo.
Ik vindt het echt heel erg dat ze in een vies hokje zitten, met vies drinkwater, weinig lekker/ gezond voedsel, vaak opgepropt. En bang...
Eigenlijk moet er op worden gecontroleerd en moeten mensen papieren hebben voor het verkopen van deze dieren.

Ik weet dat er ook dierenwinkels zijn die het prima in orde hebben en die er ook verstand van hebben, maar wat ik vorige week aantrof in Groningen..... de beste man weet niet eens welke vogel een man of pop is, ze staan achter in de winkel in het magazijn waar het ook nog donker is.

Vanessa.

Lique

Hoi Vanessa,

Ja, vaak vind ik het verschrikkelijk om te zien, hoe de dieren in een dierenwinkel zitten. Eenzijdig voer, en alleen maar water. niks geen lekkere hapjes, of wat groente of fruit.
En dan die kleine kooitjes he, echt heel naar om dat te zien.
En dan komen er veel mensen voor die kooitjes en maar proberen aan te raken.
Die valkjes vinden dat niks, meoten er helemaal niks van hebben.
Nee, ik ga niet voor mijn plezier naar een dierenwinkel.

Groetjes Lique

Mandy

Tja ik heb dat ook wel eens gezien, was heel triest toen...
De tranen sprongen in m'n ogen :'( en ik ben toen heel boos>:( naar huis gegaan en heb de dierenbescherming gebeld. Die kenden deze winkel al wel en gingen er maar weer eens langs. Inmiddels hebben ze ergens anders een winkel en ze zitten er nu een stuk beter bij, ze zien nu al daglicht ::), is al een hele verbetering. Ik kijk regelmatig of ze er nog goed bij zitten, zo niet, dan hang ik meteen weer aan de telefoon hoor! >:(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Wat ik ook altijd zo zielig vind, is dat ze dan een glazen voliere hebben, waar dan meerdere soorten bij mekaar zitten, wat helemaal niet gaat.
En als je het tegen de bedrijfsleider zegt, vertelt hij heel makkelijk dat het meestal wel goed gaat, en dat ze er toch neit lang in zitten.
Nou lekker dan.


Valerkiet

in onz dierenwinkel zijn het glazen kooien :-[
maar ze zitten wel soort per soort

Speedy

Ook ik heb 1 valkparkiet uit de dierenwinkel vandaan.
Ik ben 2 weken in die winkel geweest, steeds om te kijken of ie er nog zat.
Ja twijfels of ik hem wel of niet zou meenemen, hij was namelijk gekortwiekt.
Uiteindelijk heb ik het toch gedaan, omdat hij verder zo mooi was en een lief koppie had.
Lief ie hij wel hoor, alleen in zijn stemgebruik wil het nog wel eens tot wanhoop gaan.
Dan moet ik boos op hem worden, of ie eindelijk ff z'n snavel wilt houden.

Groetjes,
Trudie

Brenda

Hoi!
Ik heb 4 dagen geleden een heel lief valkje uit de dierenwinkel gekocht. Hij zat in een glazen bak met 1 ander valkje. Had alleen het standaard zaad en veel te weinig bewegingsruimte. Toch heb ik hem gekocht. Ik was verkocht toen ik hem zag en het was verkocht! Het blijkt na 4 dagen een heel actief zachtaardig vogeltje te zijn en eet nu al uit ons hand. We zijn echter wel verkeerd voorgelicht. Hij zou pas 4 weken oud zijn maar na wat informeren op deze site blijkt het beestje al te groot en te zelfstandig om van die leeftijd te kunnen zijn..Oplichterij of in ieder geval verkeerde voorlichting en slechte omstandigheden voor het vogeltje...
Toch ben ik heel blij met Sjimmie en heb geen spijt van mijn aankoop!

Brenda

Dark_Fox

Bij ons in de dierenwinkel (de Dobey, die heeft volgens mij op meerdere plaatsen in het land winkels staan) zitten de vogels per soort in aparte hokjes, niet te klein of te veel in één, en de valkparkiet zit in een grote kooi vlak bij de ingang (geen zorgen daar heeft hij geen last van tocht). Ook krijgen ze af en toe groente, ze zien er allemaal fit en gezond uit.

Lique

Hoi,

Hier in zwolle hebben ze ook een dierenwinkel, afgelegen in een wijkje. En daar hebben ze ook heel veel dieren, konijnen, hamsters, vogels en vissen.

De ruimte van de vogels is gewoon smerig, de vogels zitten met k weet niet hoe veel in een super klein hokkie. De hokjes zijn helemaal bebloed en zo verschrikkelijk smerig.
Bij de knaagdieren en de vissen is het ook niet veel anders.

Groetjes Lique

Valerkiet

24 juni 2003, 14:46:26 #9 Last Edit: 24 juni 2003, 14:47:17 by Valerkiet
ik wou mijn eerste valk komen halen toen had dewinkel nog van die tralie kooien hij was alleen en er zaten al 2 doden in de kooi :'(en ze kregen geen eten en geen drinken :'( :'(
hij was zo mager als iets ik nam hem mee ik denk dat als hij nog 1 dag langer daar bleef dat hij dood was
maar hij wou daarna niet eten ij ons en we moesten het met de hand doen en ook drinken geven enzo zijn overlevingskans was op 1 op 10 zooo zielig dat hij was hij was ook totaal nie tam.
maar toen hij genezen was werd hij vanzelf tam.
en wat is dat een grapjas van me zeg!!! :D :D :D

Lique

Jemig zeg, 2 dode vogels in een kooi, bij een levende..
Ik had daar echt werk van gemaakt. Want volgens mij mag dat niet.

Groetjes Lique

Ellen

godsgeklaagd.
Wat een vreselijk verhaal. Ik zou me ook geen raad
weten als ik dat zou zien.

Nu vind ik het in dierenwinkels toch al geen leuk gezicht,
alle dieren in een kleine kooi. Vaak niet lekker gelucht en
lamplicht.
Bij de meest mooie dierenwinkels mankeert het soms wel
ergens aan. Dat blijf je houden als je dierenvriend bent.

Ik ga dan vaak ook alleen maar heen om de benodigde
voer enz. te halen en bedwing mij om weer eens door te
lopen naar achteren waar de kooi-en/ en hokken staan,
om te kijken.
Ik ga nooit prettig naar buiten als ik dat weer eens gezien
heb.

Met die wetenschap hebben mijn valkjes het thuis heerlijk.
                             GELUKKIG !

Groetjes Ellen.

ziralioness

Hier bij ons zijn 3 dierenwinkels met valkjes.

De ene is wel bekend van de thread ''dierenwinkels''. Dit is dierenwinkel Helpman. Ze hebben daar een vogelafdeling en 3 losse papegaaien (En Amazonepapegaai, geloof ik, een Kaketoe en een Edelpapegaai) op een speelpaal. Zowel de papegaaien als de andere vogels zien er soms verschrikkelijk uit.
Ik ben zelf erg verliefd op een edelpapegaai die daar zit maar helaas worden de papegaaien niet verkocht. :(
Ze hebben er dus ook valkjes. Toen ik er laatst was viel me op dat een een beetje geplukt was. Bijna allemaal hadden kapotte staartveren, en vergroeide en te lange nagels. Ook vind ik de hokjes te klein.
Ik zal hier nooit et de nimmer een valkje kopen. Als ik dat doe zullen er namelijk alleen weer nieuwe komen die in deze ellende moeten leven. Ik vind het heel moeilijk maar het is helaas niet anders...  :'( Hun prijzen zijn wel netjes, maar gezien de toestand van de vogels... :( Eerlijk waar, ik koop hier echt helemaal niks. Nog geen speelgoedje! Tenzij ze ooit mijn lievelingspapegaai verkopen, dan zal ik haar zeker redden uit die rommel. De knaagdieren en amfibieen&vissensectie is overigens wel goed.

De tweede dierenwinkel, Pets Place, is goed. De hokken zijn netjes van formaat, en alle vogels, knaagdieren en vissen zien er goed uit. Nu zit er nog slechts 1 valkparkiet, een wildkleur mannetje, in zijn eentje in een kooi. Hij zit prima in zijn veren en ook zijn nagels zijn prima, maar hij is behoorlijk nerveus en begint rondjes te rennen op de grond van zijn kooi als hij bang word. Ik voel me enorm aangetrokken tot dit vogeltje en als hij er na de vakantie nog is haal ik hem zonder twijfel op. Hij word verder prima verzorgd, maar helaas krijgen ook deze vogels niet meer dan een zaadmengsel & water, zonder kiemzaden, groenten of fruit of andere aanvullingen. Ik weet niet hoe het met hun prijzen zit.

De laatste dierenwinkel, Jumper, is ook goed, ik denk zelfs het beste. Ze verkopen hier geloof ik alleen vogels en vissen&amfibieen, ik heb geen knaagdieren gezien. Hun vogelafdeling is speciaal afgeschermd met een vrijwel geluidsdichte schuifdeur, waardoor de vogels geen onnodige stress krijgen. De hokken hebben een mooi formaat, nergens zit een vogel in zijn eentje in de kooi. De valkparkieten zitten zelfs in koppeltjes apart. Ze krijgen naast hun zaadmengsel & water in elk geval eivoer, of ze verse groenten of fruit krijgen weet ik niet. Alle vogels zitten mooi in de veren, ik heb geen geplukte vogels of kapotte staartveren kunnen ontdekken. Ook nergens te lange of vergroeide nageltjes. Hun prijzen zijn trouwens ook erg netjes: voor 18,50 heb je er een valkje. Ik geloof dat ze ze trouwens alleen per koppel verkopen, en dat vind ik een hele goede zaak!

Verder hebben we nog een vierde winkel, dierenspeciaalzaak Bongertman. Ze verkopen hier wel dieren, maar ze hebben er nooit veel. Dit is trouwens een prima zaak in mijn ogen. :)
Hun winkel is in elk geval prima, en de dieren die ik er heb gezien (zo verkochten ze een keer eekhoorntjes) zagen er altijd goed uit.

Kortom, de ene dierenwinkel is gewoon de andere niet.
Ik heb een gruwelijke hekel aan dierenwinkels waarbij de dieren er slecht verzorgd bij zitten en/of die veel te veel voor een dier vragen... Ik zal daar ook nooit et de nimmer wat kopen.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Natalie

24 juni 2003, 21:11:22 #13 Last Edit: 24 juni 2003, 21:12:34 by Natalie
Ik loop hier bij mij in de dierenwinkel ook altijd even standaard langs de valkjes, caviaatjes enz enz, en soms zitten er van die zielige beestjes tussen dat ik me echt moet inhouden om ze niet te kopen. Al een hele tijd (en ik heb dit verhaal geloof ik al een hier op het forum verteld) zitten er 2 valkparkietjes bij 'mijn' dierenwinkel. Het zijn wildkleurige mannen want de kopjes zijn al volledig geel. Nu heb ik een maand of 2 a 3 geleden als eens aan zo'n verkoper gevraagd hoe oud die valkjes waren en hij zei dat ze ongeveer 3 maanden moesten zijn. Nu heb ik niet zo overdreven veel verstand van valkjes, maar ik wist wel dat wildkleurige mannen pas na de eerste rui een knalgeel koppie krijgen, dus dat wat hij vertelde kon al niet  :-/  Een tijdje terug was ik dus weer in die dierenwinkel en heb voor de gein weer de vraag gesteld aan de verkoper hoe oud die valkjes waren, en weer waren ze 3 maanden, terwijl het dezelfde valkjes waren dan een paar maanden geleden. Dus,......vaak zeggen ze zomaar wat om de beesten maar te kunnen verkopen.

Paul

Hoi,
In de dierenwinkel waar ik altijd kom hebben ze een grote jogkooi met 8 valkjes erin ongeveer en ze hebben daar best goed de ruimte.
Alleen staan ze natuurlijk niet in daglicht maar dat is in een winkel altijd een probleem, ze hebben wel genoeg kunstlicht en dat is altijd beter dan niks.
Alleen toen ik vroeg hoe oud een valkje was zeiden ze een paar maanden en een witmasker die er zat was zeker een jaar oud en had er juist zoeen nodig voor een kennis om te kweken.
Ook heeft de winkelier me wel een paar keer erg geinterreseert gevraagd wat vrouwtjes en mannen waren want hij wist het verschil niet maar toonde wel veel interesse toen ik het vertelde.
Ze kunnen natuurlijk niet alles weten maar als ze dan interesse tonen als iemand het uitlegd vind ik dat toch ook wel een goed iets :-)
Als ik iets voor de vogels haal daar dan staat de kooi met valkjes daar vlakbij dus kijken doe je natuurlijk altijd wel even.
Soms zitten er wel jongere valkjes tussen maar ook vaak al volwassen vogels die je heel moeilijk tam krijgt :-(
Moet er niet aan denken wat er van zo'n valkje terecht moet komen als ie verkocht word aan mensen die een tamme valk willen  :(
Ook kom ik wel eens in doerenland dat is een mega dierenzaak in rotterdam.
Ze hebben daar ook echt hele jonge valkjes en ik denk dat ze die ook zelf kweken.
Wel is alles daar standaard gekortwiekt :-(
In elk geval vond ik ze er daar ook wel verzorgd uitzien.

Groetjes, Paul