29 april 2024, 01:00:50

Sjakies tweede nest

Gestart door Paul, 23 juni 2003, 08:15:11

« vorige - volgende »

Karin

14 juli 2003, 21:36:49 #45 Last Edit: 14 juli 2003, 21:37:06 by kazoo
Wat een droppies Paul, gefeliciteerd !! Ik krijg er zo de kriebels van. Ik zoek me rot naar een nieuw popje voor kazoo, maar het is een speld in de hooiberg  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hallo Allemaal,
Ook bij Sjakie en Vondel gaat het heel erg goed.
Hun vijfde en laatste eitje is ook vandaag nog uitgekomen.
De jongen zijn ook heel bewegelijk en ze zijn lastig op de foto te krijgen want voor je het weet is het weer een grote kluwe met valkjes :-)
Ik heb toch even een poging gedaan :-)


Ook heb ik ze even naast elkaar gelegd in volgorde van geboorte.
Ze zijn van 9, 10, 12, 13 en 17 juli

Je ziet echt heel duidelijk het verschil in grootte nog en de oudste begint zelfs al donkere vleugeltjes te krijgen omdat de veren door gaan komen.
We verwachten dat er 3 cinamon zijn en 2 lutino's want de twee kleinste hebben rode oogjes :-)
Volgens de virtual breeder zouden de cinamon mannen zijn en de lutino popjes.
Het is dus nog wel even afwachten of het klopt :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Gefeliciteerd met het 5de jong. Het gaat echt lekker bij jou zeg. Mij benieuwen wat het voor een mutaties worden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Allemaal,
Al twee dagen maakte ik me zorgen over het kleinste jong van Sjakie en Vondel :-(
Het werd wel iets gevoerd maar het ziet eruit als een jong van een dag oud terwijl het al 3 dagen oud is.
Vandaag heb ik toch maar besloten om de twee kleinste uit het nestje te halen en die over te leggen bij Pini en Beppie want die hebben een nestje met 4 eieren en die zijn allemaal onbevrucht helaas :-(
De overgebleven jongen in het nest van Sjakie kunnen nu extra aandact krijgen en de taken zijn zo een beetje verdeeld.
De rest over de twee allerkleinste is te lezen in mijn dagboek over Pini en Beppie.
Ik hoop dat de kleinste het red want hij was net al behoorlijk verzwakt en lag steeds op zijn rugje en kon niet goed meer terugkomen :-(
Ze hebben nu nog 3 van de 5 jongen over dus werk genoeg.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Wegens verhuizing van de twee jongste naar een ander nest hebben Sjakie en Vondel nog drie jongen over en daar hebben ze hun vleugels aan vol :-)
Ze worden al lekker groot alleen zag ik Sjakie vanmiddag in de net beginnende veertjes van een jong pikken dus ik hoop niet die ie weer op de pluktour gaat :-(
In elk geval zien de drie jongen er heel goed uit.
Hier volgt de beloofde foto:


Groetjes, Paul

anika_en_spirit

hoi hoi paul,

oww... wat lief zeg, al die kleintjes daarzo.
gefeliciteerd en nog veel plezier ermee.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Paul

Hoi Allemaal,
Ik denk dat Sjakie en Vondel zoveel werk hebben met de oudste voeren dat de rest minder te eten krijgt :-(
De derde uit het nest is nu kleiner dan de vierde die nu door Pini en Beppie gevoerd word sinds een paar dagen en dat lijkt me geen goed teken.
Hij ziet er sterk vermagerd uit en ik heb besloten om die ook over te leggen in het nets van Pini en Beppie want die voeren heel erg goed.
Bij Sjakie blijven er nu dus nog 2 van de vijf jongen en die moeten ze wel kunnen voeren lijkt me.
De rest van de derde uit Sjakies nest is te lezen in het dagboek van Pini en Beppie.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Gisternacht leek het slecht te gaan met de twee overgebleven kleintjes :-(
De kropjes zagen er heel vreemd uit net of er alleen water of iets in zat of lucht maar zeker geen voer :-(
Ik heb op de chat toen nog advies van Mandy gekregen en we hebben besloten om ze met de hand een voeding te geven.
Ik heb de grootste 7 ml gegeven en de kleinste ongeveer5 ml en je zag in elk geval weer dat er iets normaals in de kropjes zat :-)
De volgende dag na het voeren van de ouders zag het er weer helemaal normaal uit gelukkig :-)
Vanacht weer gekeken en de kropjes waren behoorlijk leeg maar zagen er niet zo vreemd uit dus ik heb even afgewacht of ze vandaag weer vol zouden zijn.
Toen in vandaag keek waren ze weer propvol dus dat gaat weer heel goed gelukkig :-)
Alleen zitten de twee kleintjes weer onder de pikplekken door het plukken helaas :-(
Ik vind ze nog te jong om zelf het voeren volledig over te nemen dus is het kiezen uit en bij de ouders laten is in elk geval de meest veilige oplossing ondanks het pikken maar de veertjes groeien wel weer aan alleen is het wel een zielig gezicht :-(
Maar het belangrijkste is dat ze wel overleven en dat zal zo zeker gebeuren want ze worden wel goed gevoerd.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

wat vreemd he dat het net leek of er alleen maar vocht is zat, :-/
maar gelukkig gaat het nu weer goed. :)
En dat plukken is wel weer vervelend zeg.
Ik heb er gelukkig geen last van pppfffffff met mijn jongen.
Succes he paul.

Doegies Daan :D

Paul

Hoi Allemaal,
De twee overgebleven jongen van Sjakie en Vondel groeien erg goed.
De oudste is van 9 juli en is dus ruim 3 weken nu.
Het is alleen jammer dat ze al wel wat geplukt zijn maar het plukken lijkt een stuk minder te worden dan in het begin toen ging het plukken tot bloedens aan toe helaas :-(
Maar ze voeren wel goed dus is het altijd even afwegen, zelf voeren of iets laten plukken en een jong van net een week oud zelf gaan voeren is riskant en nu overleven ze het zeker.
hier even een foto van beide jongen.


Dit is de oudste en waarschijnlijk een wildkleurtje.


Dit is de oudste en het word een Lutino.


Voor twee jongen kunnen ze in elk geval goed zorgen maar 5 was net iets te veel voor ze helaas.
Na hun tweede nestje krijgen ze daarom ook rust tot het volgende seizoen en dan zal het wel weer beter gaan.

Groetjes, Paul

Mandy

Heel goed Paul, dan zien we volgend jaar weer wel hoe het dan gaat.

Het zijn mooie valkjes hoor en leuk met zo'n lutino erbij en in het andere nestje bij de pleegouders. Jammer van dat plukken inderdaad, maar de juiste voeding op dit moment is inderdaad belangrijker. Die veertjes komen wel weer. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Paul,

ja dat plukken lijkt mij ook erg, gelukkig nof nooit gehad, maar de voeding is het belangrijkste hoor, die veertjes komen wel weer etrug, hoe zielig ze er ook kunnen zien.
Succes.

Daan

Natanella

Hoi Paul, ja, ze zien er wel extra aandoenlijk uit met die kaal geplukte koppies! Maar het belangrijkste is nu natuurlijk, dat ze goed groeien.
Veel succes hoor, met je kleintjes!
groetjes, Anita