28 maart 2024, 21:49:45

Binnenhok verwarmen?

Gestart door Bjorn Marteel, 9 september 2002, 18:12:44

« vorige - volgende »

Bjorn Marteel

Ik ben van plan valkparkieten in een buitenvolière te steken met een goed binnenhok.
ik heb gelezen dat valkparkieten tegen de koude kunnen.
Nu was mijn vraag of er een kleine verwarming nodig is in de winter of als een vorstvrij binnenhok voldoende is.
Vriendelijke groeten.
Bjorn Marteel.

Peter

Hoi Bjorn,

Ik had nog ff rondt gevraagd en een paar mensen zeiden dat het vorstvrij moest zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat we ze alleen binnen houden.

Groetjes,
Peter

Tara

Hoi, dit had ik ook willen doen, maar 'k mocht niet, sommigen zeiden dat het te gevaarlijk was? Is dit dan gevaarlijk? Groetjes, tara.

Diana

Als je een goed geisoleerd nachthok hebt is een verwarming echt niet nodig, maar het mag wel!

Mandy

Ik heb een tuinhuisje als voliére, met in de binnenvoliére een klein kacheltje die ik in de winter op de antivorst stand zet. Het water daar bevriest dan ook niet. Maar bijna altijd blijven 's nachts de valkparkieten buiten en de grasparkieten binnen zitten.
Nou hoorde ik weer van iemand dat ik ze eigenlijk tijdens vorst naar binnen moet jagen, want als ze 's nachts op één poot slapen zou die kunnen bevriezen? Maar ik denk dan dat voelen ze toch en dan gaan ze zelf toch naar binnen of zouden ze dat 's nachts niet doen?
Groetjes Mandy.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl