9 mei 2025, 10:01:43

prijzen

Gestart door leoni, 29 april 2006, 19:39:23

« vorige - volgende »

leoni

hoii,

wat voor prijzen zou ik ongeveer kunnen vragen voor deze mutaties?:

wildkleur split 2x cinnamon 1x gepareld 2x geelwang (man)
gepareld(pop)
wildkleur split witmasker 1x gepareld 2x lutino(man)
gepareld split witmasker(pop)
cinnon split 2x geelwang(man)
gepareld split bont(man)
gepareld split bont (pop)
bont split 1x cinnamon 2X gepareld(man)
bont gepareld spplit cinnamon(man)
bont cinnamon (pop)
bont cinnamon gepareld(pop)

groetjes leoni

Karin

Misschien handig om te weten : zijn ze jong of volwassen ? Zijn ze tam ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

leoni

hoii,

gewoon jong en tam en wel zelfstandig

groetjes leoni

trienke

eens even denken wat zou ik ervoor vragen

+-70 euro?

gepareld(pop)30 euro

wildkleur split witmasker 1x gepareld 2x lutino(man) 35 euro

gepareld split witmasker(pop) 35 euro

cinnon split 2x geelwang(man) 70 euro?

gepareld split bont(man) 35 euro

gepareld split bont (pop)35 euro

bont split 1x cinnamon 2X gepareld(man) 35 euro

bont gepareld spplit cinnamon(man) 35 euro

bont cinnamon (pop) 35 euro

bont cinnamon gepareld(pop) 35 euro

Dit zouden mijn richtprijzen ongeveer zijn

nick01

nou trienke ik vindt dat jij knap hoge prijzen aanhoudt.
ik vraag voor de geparelde en bonte ongeacht normale splitten tussen de 17,50 en 25 euro.
die prijs hangt af van de kwaliteit vogel(tekening-grootte enz)
en voor een split geelwang man 70 euro????
vorig jaar verkocht ik mijn mannen voor dat geld een split man vindt ik tussen de 35 en 50 euro een mooie prijs afhankelijk van eventuele splitten of kleuren.

Rianne

Op onze site vind je onder 'informatie' een link naar de prijzen.

Hey Nick,

zijn jouw valkjes dan ook tam, geringd, en zelfstandig? Bij Lin en mij krijgen de eigenaren ook een cd-rom met foto's, het eitje (indien aanwezig) en een geboortecertificaat met de gegevens en splitten, als ze dat willen.

Marco

Zijn er werkelijk mensen die meer betalen omdat een valk "split" is.

Die split moet eerst maar eens blijken en/of heel goed aantoonbaar zijn...........................
Het is nl. nogal makkelijk zeggen dat een valk ergens split voor is.........................

trienke

Hoi nick

Zijn die van jou dan ook tam? Ik heb gerekend naar de tamme valkjes

HOi marco

Daar heb je gelijk in, maar ik weet niet echt wat ik zou vragen, dit is een idee

Groetjes Trienke

nick01

mijn vogels zijn dan niet tam maar ik ben er van overtuigd dat je jonge vogels die net zelfstandig zijn met gemak nog tam kunt krijgen.
ik kocht een lutino pop van 3 maand oud wild maar ik denk zo tam als zij is geworden dat menig mens dat ook zou willen bij zijn/haar valk.
gewoon veel aandacht en geduld.
maar wat betreft die foto's ja die kunnen ze bij mij krijgen als ze dat willen.
en een geboortecertificaat?? dat is mijn ogen net zo geloofwaardig als mijn woord want je kunt ook van alles invullen op zo'n papier.(niet dat ik jullie bedoel maar t zou kunnen)
ik weet wat voor een splitten er in zitten , ouders zijn aanwezig en ik hou in mijn administratie alles bij van ei tot dat ze verkocht worden.
maar goed ieder voor zich ik val jullie niet aan hoor maar ik stond een beetje van die prijzen te kijken.
en marco ja splitten betaal je meer voor , als jij een split fallow wilt kopen zul je meer moeten betalen als dezelfde mutatie zonder split je kunt er per slot van rekening ook duurdere vogels uit halen.
en ja vertrouwen dat heb je in iemand of niet daar heeft de prijs niet zo heel veel mee te maken.
ik heb wel gemerkt dat in t valkenwereldje lang niet zo veel wordt bedonderd en gelogen als bv bij roodruggen daar is t bar en boos , iedereen is bezig met de race voor de nieuwste mutatie en je koopt dure splitten die na 3 a 4 rondes nog niks hebben gegeven.
mensen willen over de rug van een ander t liefst met 1 week een ferrari rijden.
maar laat ze maar want er is 1 gouden regel : HOU DE WET VAN 3 IN ERE , WANT ALLES WAT U UITZEND ZAL 3 MAAL TOT U WEDER KEREN.
zo een heel lang verhaal maar ik ben t kwijt pfff.

Marco

Citaatmarco ja splitten betaal je meer voor , als jij een split fallow wilt kopen zul je meer moeten betalen als dezelfde mutatie zonder split je kunt er per slot van rekening ook duurdere vogels uit halen.

Zeggen dat een vogel split is is net zo betrouwbar als voorgaand vehaal over geboortecertificaten.
En als ik dan zie dat er voor een wildkleur split witmasker, gepareld, lutino 35 euro wordt gevraagd zakt mijn broek af.
Of deze nu tam is of niet.
Ik kocht pas een wildkleur man split ino, witmasker, gepareld en cinnamon voor een normale wildkleur prijs.
Ik weet niet wat er gerekend wordt voor het tam maken en alles erom heen, maar als ik dan uitga van 10 tot 15 euro blijft er nog een behoorlijke prijs over voor een wildkleur man.

Inger m

2 mei 2006, 07:53:43 #10 Last Edit: 2 mei 2006, 07:59:53 by Inger m
Hoi,
Ik denk dat in een topic als deze onderscheid gemaakt moet worden tussen kwekers en huiskamervogeleigenaren. Een huiskamervogeleigenaar heeft een andere kijk op de vogel en vindt het leuk om een geboortecertificaat, een ei en foto's te ontvangen.

Een kweker kijkt heel anders naar de vogel. Een geboortecertificaat is leuk, maar er wordt inderdaad heel wat bedonderd in de vogelwereld. Wat mij betreft hoeft de ene mutatie ook niet 5 euro duurder te zijn dan de andere mutatie. Het gaat wel om de valkparkiet, niet om de prijs.

Ik heb pas een heel mooie cinnamon geparelde pop gekocht voor 15 euro en dan vind ik het echt niet nodig om daar het dubbele voor te betalen.

Het zou overigens niet in mij opkomen om meer te vragen voor bepaalde splitten van een vogel (tenzij heel bijzondere). Ik vind het veel belangrijker dat de vogel gezond, fors en beetje mak. Daarnaast spelen broedeigenschappen voor mij ook een belangrijke rol, maar dat kun je niet rekenen omdat je dat niet van te voren weet.

Ik vind wel dat er extra gerekend mag worden voor een tam gemaakte vogel, daar is immers ook tijd ingestoken. Hetzelfde geldt voor een geboortecertificaat en een ei, dat moet je gewoon zien als een extraatje. De eigenaar heeft daar immers ook meer tijd ingestoken.

Wat betreft prijzen vraag ik meestal 15-20 euro voor een wildkleur of cinnamon (gewoon vs tamgemaakt) voor andere mutaties heb ik daar nog niet over nagedacht. Eerst maar zien hoe het gaat.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

nick01

2 mei 2006, 10:49:08 #11 Last Edit: 2 mei 2006, 10:53:28 by nick01
me eens en mee oneens.
als je verschillende mutaties in verschillende prijsklassen hebt is t voor een kweker toch ook leuk om steeds een stapje verder te gaan.
en zoveel scheelt t niet toch.
t is gewoon net als bij alles , de vraag en hoe veel zijn er van maakt de prijs.
pak je een vrij nieuwe mutatie of 1 waar vraag naar is ja dan stijgt de prijs maar dat vindt ik logisch bv geelwang en fallow.
maar een split daarvoor vraag ik ook meer voor je kunt er ook mooie vogels uit halen.
en dan kan ik de ouders laten zien en ook foto's van de jongen plus de ouders dus dan weet je toch waar ze vandaan komen.
een split vogel kopen op de markt zou ik nooit doen want je ziet geen ouders of niks.
en inderdaad een vogel die split is voor de gewonere mutaties daar vraag ik ook niks meer voor dat is gewoon leuk voor diegene die m koopt.
maar goed waar vindt je nog zuivere wildkleuren bijna nergens toch.
maar bij aflevering een geboortecertificaat of ei en dan meer vragen gaat mij te ver wel voor t tam maken want daar gaat elke dag veel tijd in zitten.
zo'n certificaat heb je standaard in je pc staan neem ik aan en zo'n ei is gewoon een kwestie van een beetje opletten en oprapen.
ik vraag ook niet meer voor t bijhouden van mijn administratie waar soms ook veel tijd in gaat zitten.

mijn conclusie als je ze echt supertam aflevert vindt ik dat je best meer mag vragen maar die poespas eromheen vindt ik niks meer waard.(sorry als dit iets te onbenullig overkomt)
en splitten mag meer gevraagd voor worden mits t interessante splitten zoals geelwang, fallow enz.

Rianne

Al zou ik er weinig tot geen extra tijd insteken zouden mijn prijzen ook vast wel lager zijn. Maar dit is mijn hobby, ik vind het ook leuk om met de valken bezig te zijn, en om het betaalbaar te maken zijn de prijzen daarop aangepast. Ik hoef echt geen winst te maken. Maar als je eens kijkt wat een voliere kost, een broedblok, voeding, dierenartsen enz enz vind ik onze prijzen niet meer als reeel.

nick01

2 mei 2006, 12:39:14 #13 Last Edit: 2 mei 2006, 12:41:13 by nick01
hoi rianne ik val je daar ook niet op aan hoor zoals je kunt lezen zeg ik dat er best meer gevraagd mag worden als ze handtam afgeleverd worden daar gaat tijd in zitten.
maar dat wat je zegt van de voliere, broedblok , voeding , dierenarts daar heeft iedere kweker last van.
dus daar kun je t prijsverschil niet op verhalen maar wel op de tijd die je er in steekt.

en gelijk draaien hoeft niet vindt ik want je moet t zo zien elke hobby kost geld.

Sander

Citaat van: trienke op 30 april 2006, 10:39:51
eens even denken wat zou ik ervoor vragen

+-70 euro?

Hallo

Hierin moet ik Nick gelijkgeven. Ik heb begin dit jaar zo'n vogel gekocht voor 30 euro. En 40 euro erbij doen omdat ze tam zijn vind ik ook wel overdreven.

Wel moet ik erbij zeggen dat er tussen Nederland en Belgie een groot prijsverschil is. Als jullie in Nederland een vogel willen kopen, is er een grote kans dat je meer betaalt dan in Belgie, dus op dat vlak is het wel rechtvaardig om een hoger bedrag te vragen.

Groeten
Sander