2 mei 2025, 14:47:29

woensdag nieuwe valken erbij

Gestart door Lique, 23 juni 2003, 01:03:42

« vorige - volgende »

Karin

Tjee Barbara, 180 euro ???? Is hij van goud ?  ;D Ik woon naast Leiden !! Maar ik vind het echt te duur hoor. Hoe leuk hij ook zal zijn. Overigens heb ik slechte ervaringen met deze dierenwinkel. Het is inmiddels wel een paar jaar geleden, maar ik denk dat dezelfde eigenaar er nog in zit.  Ik zal er niet over uitwijden hier wat er precies allemaal gebeurt is, maar het komt erop neer dat ze alleen maar dollartekens zien en dat over de ruggen van de dieren gaan. En probeer er niets van te zeggen want dan.....  :( Maar goed, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, maar als ik slim ben ga ik niet kijken  ;D Ik heb trouwens ook al iemand geemaild die bij de advertenties op deze lijst staat, maar helaas nog geen antwoord gehad  :-[

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Allemaal,

Vanmorgen is Brenda geweest, en ze heeft een valkje meegenomen.
Vanmiddag komt Ron, en die neemt de andere 2 valkjes mee.

Binnenkort krijgen we weer jonge witmaskers binnen.;....

Speedy

6 juli 2003, 15:51:13 #32 Last Edit: 6 juli 2003, 15:52:40 by Speedy
Geweldig nieuws Angelique, dus het is je gelukt om een goed huis en geweldige eigenaars voor ze te vinden.
Heerlijk hoor, dat je werk beloond wordt.
Fijn om te horen.
En op naar de volgende kleintjes, hahahaha

Groetjes,
Trudie

bren

Ik heb inderdaad een valkje bij Lique en Peter opgehaald en het is nu al een superbeestje!! Heel lief en knuffelig!!

groetjes, Brenda

Barbara

Wauw, mooie foto, Trudie! Met welk programma knip jij de valkjes zo mooi uit? Ik moet altijd heel veel moeite doen om de hakkelige randjes bij te werken (ik werk met Adobe Pfotoshop) en die van jou zijn zo mooi 'glad' geknipt!

Paul

Hoi Barbara,
Dat met dat uitknippen viel me ook al op dat dat heel mooi gedaan was .
Maar dat kan in adobe ook heel mooi hoor het is alleen altijd een hele klus vind ik.
Als je de foto behoorlijk uitvergroot kan je pixel voor pixel weghalen dus dan kan je heel zuiver uitknippen.
Trudie heeft ze in elk geval heel erg mooi uitgeknipt maar daar zal ze ook wel de nodige uurtjes mee bezig geweest zijn denk ik :-)

Groetjes, Paul

Speedy

6 juli 2003, 22:57:56 #36 Last Edit: 6 juli 2003, 23:03:21 by Speedy
Hoi Bren,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkparkietje, heel veel geluk ermee! ;)

Hoi Paul en Barbara,

Nee hoor, ik ben er geen uur mee bezig, maar ik vergroot hem wel, en ja het is een wegknip snij programmatje die erin zit in dat picture it wat ik heb.
Helaas kan ik niet met psp overweg, heb het proggie wel gehad, maar nu niet meer.
Daar kan je ook zulke leuke dingen mee doen, zoals dat met goud en glitter gedoe.
Ik zal eens kijken of ik nog eens aan een ander proggie kan komen, want ik wil nu eigenlijk wel meer mooie dingen gaan maken.

Bedankt voor de complimenten,

Groetjes,
Trudie

Karin

Hij is zeker mooi Trudie ! Ik gebruik paint shop pro al een aantal jaar en als je het eenmaal door hebt, is het een heerlijk programma. Ik heb wel de Nederlandse versie. Alleen heb ik nog steeds een hekel aan tuben ( dat uitknippen  ;D ). En je moet natuurlijk mooie foto's van de valkjes hebben waar ze helemaal op staan, en dat mislukt nog wel eens met die donderstenen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Hoi Karin, ja jouw plaatjes bedoel ik, dat wil ik ook zo graag zo maken met dat effect.
En ik weet niet of ik nog aan psp kan komen, zal het eens vragen hier en daar, wan tik had de engelse versie erop, maar kwam er niet uit hoor....wat moeilijk was dat en heb het toen van de pc afgegooid.

Groetjes,
Trudie

Karin

Ik wil het wel maken voor je als je je getubete foto's naar me stuurt, hoef ik niet meer te tuben  ;D Probeer eens via K*zaa of je het in het nederlands kan vinden. Pas wel op de virussen en de bl*te vrouwensites, want die vliegen je rond de oren  ;D ;D ;D Je hebt trowuens heel veel filters nodig voor  de mooiste effecten bij psp, het zit er niet standaard bij. En het is zeker aan te bevelen om op een lijst te gaan waar je er lessen van krijgt.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Bedankt Karin,

Heel aardig zal hem onthouden.
En ja ik zal eens kijken op het net wat ik kan vinden.

Groetjes,
Trudie

Lique

hoi allemaal,'

vanavond laat krijgen wij weer jognen. Deze zullen nog jong zijn, en nog verder met de hand grootgebracht worden.
Het zijn alleen geen witmaskers, maar wildkleur valkjes.

Mirjam-Moniek

Hey Lique

Wat ik me al een poosje afvraag. Jij bent eigenlijk tegen handopfok. Ben ik het grotendeel ook wel mee eens hoor. Maar ik lees wel dat je het nu doet met jonge valkjes die je krijgt. Vind je het niet gewoon leuk om te doen?

Lique

Hoi Mirjam-Moniek,

Ja, er zitten echt super veel nadelen aan het handopfok, als je er weinig tot geen verstand van hebt.
In heel veel gevallen vind ik het ook niet nodig.
Bewust een valkje bij de ouders vandaan halen op zeer jonge leeftijd, en dan zelf gaan voeren vind ik niet echt leuk.
Als je weet wat je doet, met de nodige ervaring, kan je mensen, maar zeker de diertjes er ook heel erg mee helpen.
Valkjes die verstoten worden, en er echt geen andere mogelijkheid is, vind ik wel dat het goed is.
Handopfok toepassen kan erg leuk zijn, je krijgt een hechte band met het valkje. Ik heb regelmatig meegemaakt dat ze goed wouden eten. Dan is het super leuk om te doen.
Maar als een valkje totaal niet wil eten, en dat ook blijft volhouden, is het ook niet leuk. En juist dan kan het ook flink mis gaan.
De valkjes die ik krijg, zijn niet afhankelijk van de spuit, maar het is puur bijvoeding. Als je niet met de spuit zal voeren, dan hebben ze ook genoeg aan de zaadjes.

Groetjes LIque

Karin

10 juli 2003, 04:05:55 #44 Last Edit: 10 juli 2003, 04:07:03 by kazoo
Hoi Lique,

Hoe oud zijn ze ? Zorgen de ouders er niet meer goed voor ? Je zou toch eerst witmaskers krijgen hè ? Jammer dat dat  niet door gaat. Wildkleurtjes zijn natuurlijk ook prachtig, maar ik val steeds weer noor die witte bekkies  ;D En nog ff over dat handopfok, natuurlijk is het beter als je ervaring hebt, maar ja, je moet die ervaring ook eerst op kunnen doen, en dat doe je door het te proberen. Ik zal ook in het diepe worden gegooid mocht er bij één van mijn ( toekomstige ) nestjes wat fout gaan en ik moet ze met de hand gaan voeren. Maar dat zou ik toch zelf doen, anders leer ik het nooit  ::) Ik lees me wel suf hoor. Heel veel Amerikaanse sites met veel uitleg. Mijn printer maakt overuren  ;D Zou het geen leuk idee zijn om een soort fotosessie van je handvoeding te maken? Daar kunnen we allemaal van leren.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves