18 april 2024, 09:59:43

woensdag nieuwe valken erbij

Gestart door Lique, 23 juni 2003, 01:03:42

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Woensdag gaan we 3 jonge valkparkieten ophalen.
Deze zijn tussen de 4 en de 5 weken oud, en zal ik nog een beetje bijvoeren, zodat ze helemaal zelfstandig naar een nieuw baasje kunnen gaan.
We hebben nog niemand die er een zou willen overnemen.
Denk erover na, en laat het dan eventjes weten.
Het zijn jonge wildkleur valkjes.
Ze zouden of naar ons toe gaan, of al gelijk in een andere voliere gestopt worden. Maar wij hebben er voor gekozen, dat wij ze hier nemen.

Groetjes Lique

Tara

Hoi Lique,

leuk dat er valkjes bijkomen, jammer dat jullie zo ver wonen, ik had graag een wildkleur popje gekocht. Tja, veel plezier met het grootbrengen ... Het is erg leuk ja ...

Groetjes, Tara

Valerkiet

23 juni 2003, 01:10:24 #2 Last Edit: 23 juni 2003, 01:10:42 by Valerkiet
wat leuk handopfok, dat wil ik later ook eens een keertje doen :)
ziet er leuk uit

Lique

Hoi Tara,

Ja, dat is zeker jammer, dat je niet dichterbij woont.
Dan had je ook eens bij anderen kunnen kijken, hoe het daar aan toe gaat, met de valkjes, daar leer je namelijk ook heel erg veel van. En het is natuurlijk hartstikke leuk, om naar mensen toe te gaan, die ook valkjes hebben, dan heb je tenminste 1 ding , waarover je kan praten.

Groetjes LIQue

Tara

Hoi Lique,

ja ik vind het ook wel jammer :(. Maar ik mag heel misschien naar de volgende meeting komen, het hangt er vanaf waar het is en wanneer, en dan kan ik jullie toch eens ontmoeten,

veel plezier met de valkjes :)

Lique


De valkjes hoeven nog maar 1 of 2 keer per dag bijgevoerd te worden. Dus gelukkig niet zo vaak. Ook omdat ik er eigenlijk op tegen ben, om valkjes dmv handopfok groot te laten worden. Maar ik kon kiezen, of ze gaan in een voliere, of ik maak ze tam, en ze komen bij mensen die er lekker mee bezig kunnen zijn.

Groetjes Lique

daan

Hoi Lique,

Succes ermee, en hopen dat je een goed thuis kan vinden voor deze kanjers.

Groetjes Daan

Speedy

Hoi Angelique,

Je gaat er 3 ophalen, maar begrijp ik dat je een thuis voor ze zoekt? waarom haal jij ze dan op? Zijn ze niet voor jezelf of hou je er wel 1 of 2?
Succes ermee.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi trudie,

Ja ik haal er 3 op, omdat ze anders in een voliere terecht komen.
Ze zijn van de vader van mijn buurman.
en ik kan er helaas geen een zelf houden. Dan zal het wel een beetje te vol worden.

Groetjes Lique

Karin

Ik had je graag willen helpen Lique, maar ik ben bang dat ik er dan teveel aan gehecht zal raken en wil houden  ;D En ik ben juist op zoek naar een bonte geparelde voor Dazzle. En 6 is voorlopig mijn tax, omdat ik er nog misschien uit eigen nest wat wil houden. Zou je er een mooie fotoreportage van kunnen maken ?? Ik zou het graag eens willen zien voor het geval het ooit nodig zal zijn bij mijn eigen nestjes. Ik heb wel jonge katjes en jonge wilde muisjes met de fles groot gebracht, maar nog nooit valkjes. Ik heb er wel al heel veel over gelezen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Hoi Lique,

wat voor valkjes zijn het?

Groetjes,

Barbara

Marianne

Hoi Lique,

Vandaag is de grote dag!
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

 Hoi allemaal,

Nou we komen net weer, we hebben ze opgehaald.

Het zijn mooie wildkleur valkjes. Alle 3 hebben ze weer iets anders. Of het mannen of poppen zijn, weten we nog niet.
Maar ze zijn wel heel leuk hoor ;D;D

Groetjes lique

Barbara

Als ik een wildkleur besluit te nemen, neem ik die van mijn moeder, want die vindt 3 valkjes eigenlijk teveel in haar volière, en die wildkleur is het minst schuw. Maar bedankt voor je reactie!

Lique

Hier een mooie foto van de 3 kleine hummeltjes