16 april 2024, 19:33:47

kuiken is pop? of toch misschien man?

Gestart door *Yvon, 4 mei 2006, 17:38:40

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi,

Mijn lutino man en cinnamon pop hebben 3 kuikens waarvan 2 met rode oogjes en 1 met zwarte.
Nu las hier ergens op de site dat rode ogen = lutino en dus automatisch pop, maar op een andere site kom ik weer verhalen tegen dat rode ogen juist cinnamon is. verder hebben ze wel zo'n beetje dezelfde veertjes. Wie kan mij verder helpen?

Rode oogjes


Zwarte oogjes



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Christine

Als je mannetje geen splits zou hebben kom je dit als volgende uit!

Moeder:cinnamon
Vader:lutino

man afkomst:
100% wildkleur split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
100% lutino

Heb je enig idee welke splits je valkjes hebben?? ::)


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Theetje

Hoi Lakey,

Wildkleurtjes hebben in het begin ook gele donsjes. Aangezien je man een lutino is zal het eerste kuiken op de foto met de rode ogen bijna zeker een popje zijn.

Dat heeft te maken met de vererving. Ik heb hier ook een koppel met een lutinoman. Heel handig, want alle lutino's zijn bij mij 100% poppen.

Inderdaad kan het met een split bij de moeder nog anders lopen.

Ook bij cinnamon valkjes komen (voor zover mij bekend) rode ogen voor. Bij sommigen is dit door splits niet even makkelijk te zien en lijken ze op het eerste oog bruin. Ik heb altijd begrepen dat er dan geen sprake is van een zuivere cinnamon, maar als ik het fout heb dan hoor ik dat ook graag, leer ik ook weer wat bij.

Mijn cinnamon kuikens hadden ook gele donsjes, net als de lutino. Het echte verschil ga je zien als de echte pennen doorkomen (zoals al bij je lutino begint).

Nog even afwachten dus.

Groetjes

Theetje