20 april 2024, 00:08:51

Krijsende Valk

Gestart door Sharna, 28 april 2006, 13:40:42

« vorige - volgende »

Sharna

Hai,
Wij hebben sinds 3 weken een valkje. Ik heb hem uit de dierenzaak gehaald. Hij is ongeveer 1 jaar en al bijna een jaar bij iemand anders geweest. Het is echt een scheet en super tam. Het enige nadeel is dat als hij ons niet ziet hij vreselijk gaat lopen krijsen. Zelfs als we in de keuken zijn, en hij ons dus niet ziet, gaat hij tekeer als een gek. Begin deze week was het natuurlijk prachtig weer en zaten we in de tuin. Althans, we hebben het geprobeerd want hij krijst zo hoog dat we binnen een uur weer binnen zaten. Kan iemand mij vertellen of hier wat aan te doen is? Ik ben zwanger en ik ga het echt niet trekken als ik straks met de kleine boven ben en mijn valkje is aan het gillen.
Alvast heel erg bedankt!

Lin

Hallo sharna,

Dat is vrij normaal het valkje is erg gehecht aan je. en ziet jou als partner en roept je als je weggaat. Verstandig is om dan een tweede erbij te nemen dan trekken die wat meer naar elkaar toe en ziet hij jou niet als directe partner. Probeer het gedrag te vermijden en niet te belonen met iets lekkers of doek eroverheen of iets e doen waardoor je hem aandacht geeft.

Groeten, Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Sharna
Wat je nooit mag doen ,hoe moeilijk het ook is,naar hem toe gaan als die zo krijst.
Dan beloon je slecht gedrag,want je valkje wil gewoon dat jij komt.
Ga er naar toe als die stil is,en dan moet je hem, belonen met wat lekkers of aandacht.
In de dierenwinkel zal die zeker gezelschap van andere dieren gehad hebben,en dat is wat hij nu mist.
Ook zijn er in een winkel meestal mensen,al is het alleen maar het personeel.
Als ik jou was zou ik heel erg consequent hier mee omgaan.
Een tweede valkje is natuurlijk altijd fijn,maar ik zou eerst gaan werken aan het negatieve gedrag wat hij vertoond.
Anders loop je de kans dat nummer 2 het gedrag over neemt.
Veel succes Riny :D

Sharna

Wat lief dat jullie zo snel reageren. Ik ga ook echt niet naar hem toe als hij zo loopt te gillen maar vorige week moest ik boven huiswerk maken (heb beneden geen computer) en hij is werkelijk 3 uur aan het gillen geweest! Ging echt door merg en been. ik kon mezelf niet eens horen denken. een kleed erover helpt ook niet. 's-avonds is hij wel stil maar zodra het weer licht begint te worden begint het weer. ik heb ook een hond en die kan echt niet tegen die hoge geluiden.

Riny

Hoy Sharna
Deed je valkje dat van begin af aan?
Heb je niemand in je kennissenkring ,die ook een vogeltje heeft?
dan zou je uit kunnen proberen of het soms roepen naar een andere vogel is.
Groetjes Riny :D

Lin

Het is dus niet fluiten maar roepen? Dan is het naar jou gericht.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sharna

Nee het slaat om in fluiten als hij me weer ziet. Begint al als ik naar de wc loop. is dus niet zo dat hij na een paar minuten begint te krijsen maar echt gelijk! Vind het echt zo'n poepie en hij is zo tam dat is niet normaal meer. hij vind het lekker als je hem over zijn wangetje aai of in zn nek kriebel. Hij gaat er bijna bij liggen zo lekker vind hij het. Maar ik weet me gewoon geen raad als de kleine geboren is en als het zomer is en we buiten zitten. Maar goed, als hij echt weg moet dan wil ik hem wel bij andere valkjes hebben.

Lin

Hij moet toch niet weg? er moet juist dan eentje bij. De meeste mensen kennen dit gerdag bij hun valkje.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

HI Sharna,

Als ik jou was zou ik er ook een tweede valkje bij nemen.
Ik had er eerst ook eentje, en als ik dan wegliep, begon hij ook te fluiten en te roepen. (Niet zo erg zoals jij het beschrijft, maar toch). Dit gedrag heb ik toen genegeerd, maar wel besloten er een tweede valkje bij te nemen. Sowieso alleen al omdat het natuurlijk is als een vogeltje een partner heeft.
Sinds ik mijn tweede valkje erbij heb, roept Mikk niet meer als ik wegga, behalve als ik zelf aandacht ga trekken ;D
Dus voor jou denk ik, is een tweede valkje erbij een goede optie!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sharna

Goed, nou gaat het helemaal fout. ben dit weekend van elende al om half 8 uit bed gegaan. Zodra het licht is begint hij al te gillen! Heb tegen mijn vriend verteld dat ik hier op het forum hulp gevraagd heb maar hij wil er pertinent geen 2e bij hebben.... :'(

Rianne

Hoi,

bij mij gaan ze ook allemaal roepen en fluiten als het licht wordt. De enige manier hoe je dat kunt voorkomen is door de hele kamer zo te verduisteren dat er geen daglicht naar binnen kan komen.

Riny

Hoy Sharna
Dat je valkje 's morgens bij daglicht begint te fluiten, is heel normaal.
Het zou juist abnormaal zijn, als hij dat niet deed.
Maar je kunt toch wel zorgen, dat het donker is, in de kamer waar hij staat.
Groetjes Riny :D

Sharna

Hij fluit niet hij loopt echt keihard te krijsen! en het is dan donker in de huiskamer en er hangt een kleedje over hem heen. Geloof me nou maar, hij is echt kei en kei hard aan het krijsen!

Rianne

:-\ Ik hoop dat iemand een antwoord voor je heeft, behalve een tweede valkje. Jammer dat je vriend dat niet wil. Hij is jullie aan het roepen omdat jullie bij zijn 'groep' horen.