13 mei 2025, 09:05:37

Kweken

Gestart door STiVi, 26 april 2006, 20:50:35

« vorige - volgende »

STiVi

Hallo
Ik heb voliere met 5valkpark. maar 1 vrouwtje maar..
ze heeft eitjes en broed erop samen met het mannetje
Vraag is ; de andere 3zijn zeker 2mannetjes en 1albino denkelijk ook een mannetje .. Hoe kan ik dit weten bij de latino en kan het kwaad om 4mannetje bij een broedend vrouwtje te hebben ?
Danku

Riny

26 april 2006, 21:19:06 #1 Last Edit: 26 april 2006, 21:29:44 by Riny
Hallo Stivi
Als ik je een goede raad mag geven,zorg dan dat je een gelijk aantal mannen en poppen in je voliere hebt.
Dit kan veel narigheid voorkomen.
Zo kunnen er gevechten uitbreken.
Misschien heb je de mogelijkheid er een schot tussen te plaatsen?

Bij een Lutino kun je aan de onderkant van de vleugels zien ,of het een man of een pop is.
Een man heeft witte veren aan de onderkant van de vleugels en een pop heeft gele spots aan de onderkant.
Groetjes Riny :D

patty_dordtse valkjes

Citaat van: STiVi op 26 april 2006, 20:50:35
Hallo
Ik heb voliere met 5valkpark. maar 1 vrouwtje maar..
ze heeft eitjes en broed erop samen met het mannetje
als je de mogelijkheid heb zet die apart van de andere mannetjes anders heb je kans dat ze gaan vechten om het popje of de man jaagt constant de andere mannetjes weg

Vraag is ; de andere 3zijn zeker 2mannetjes en 1albino denkelijk ook een mannetje .. Hoe kan ik dit weten bij de latino en kan het kwaad om 4mannetje bij een broedend vrouwtje te hebben ?

Latino=lutino en dat is een gele valkparkiet daar kan je meestal aan gedrag zien als ze macho gaan doen vleugels wijd voor het popje of aan de onderkant van de veren kan je kijken of er witte veren zitten dan is het een man.
als je albino bedoelde is echt het gedrag bekijken hoe die doet.
snap je het een beetje?

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website