12 mei 2025, 01:42:11

een vraag voor mijn lieve sammy

Gestart door nicole_sammy, 23 april 2006, 12:15:36

« vorige - volgende »

nicole_sammy

Hallo allemaal.

Ik ben een tijdje weg geweest! Maar nu ben ik er weer met sammy. Het gaat heeeeel goed met hem! Ik weet niet of jullie nog mijn dagboek van vorig jaar herrineren maar in het begin had sammy een periode dat hij niet zelfstandig leerde eten waardoor hij dus heel erg aan het verzwakken was. Gelukkig kon de persoon waar hij vandaan kwam hem redden en is hij nu een prachtige vogel!

Ik ben heel erg gek op sam en zit er ook over na te denken om er 1 bij te nemen... het liefste een vrouwtje. Nu heb ik geen idee of het verstandig is. Ik ben namelijk door dat vrouwtje gewaarschuwd dat als ik er nog 1 bij neem dat hij dan niet meer naar mij (ons) toe trekt en dat de herrie dan kan toenemen..... Dit wil ik dus absoluut niet! Maar ik heb zelf het idee dat als ik er 1 bijneem dat sammy dan een partner heeft waar hij lekker mee kan vrijen (want het is een vrij-doos!) en als ik straks uit huis ga dat hij dan juist niet zo alleen is als ik op mijn werk zit.  Wat is in dit geval de beste beslissling??? Kan iemand mij adviseren?

En sammy is een keer ontsnapt en weggevlogen...gelukkig was hij wel al aan ons gehecht en reageerde hij dus op mijn fluitje. Dus ik heb hem kunnen vinden.... Maar hoe groot moet een buitenkooi zijn? Dan durf ik hem tenminste weer mee naar buiten te nemen.

groetjes nicole!

Karin

Hoe tam je valkje ook is, neem hem nooit los mee naar buiten. Je hebt echt heel veel geluk gehad dat je hem terug hebt gekregen. Ik zou hem ook voortaan lekker binnen laten. Hooguit in de zomer in zijn eigen kooi in de tuin zetten als je erbij bent, nooit zo laten staan want als bijvoorbeeld de kat van de buren de kooi om gooit ben je hem alsnog kwijt. Ik zou er ook zeker een vriendje / vriendinnetje bij nemen ( geslacht maakt niet uit ) en zolang je veel aandacht aan beide blijft schenken en er niet mee gaat kweken blijven ze biede supertam. De meeste mensen op dit forum hebben meer dan 1 valkje en ook die blijven tam.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Agnes

Hoi Nicole,

Ik ben het met Karin eens.
Het is voor Sammy ook veel leuker om een valkparkietenmaatje te hebben.
En minder tam zal ie er zeker niet van worden.
Ik heb nu 4 valkjes, en Polly die eerst het minst tam was, is helemaal mee gaan doen met de rest, en komt nu ok uitzichzelf bij me zitten ;D

Succes!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

Hoi Nicole.
Ik ben het helemaal eens met de twee dames voor me - het is niet waar dat je valkje minder tam wordt zolang je ze beide genoeg aandacht geeft.

Met herrie valt het reuze mee. Ik heb ook twee valkjes (beide popjes) en ze hebben alleen 's ochtends een schreewuurtje, daarna hoor ik ze de hele dag nauwelijk (tenzij ze elkaar [of mij] niet kunnen zien, dan roepen ze elkaar).

Dus neem gerust een tweede valkje erbij. Je zal Sammy veel plezier mee doen! en jezelf ook :D

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

nicole_sammy

bedankt voor de reacties!

Sammy en ik kijken er nu al naar uit om er een 2de bij te nemen!

xxxies nicole

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nicole_sammy

24 april 2006, 17:34:07 #6 Last Edit: 24 april 2006, 18:24:41 by nicole_sammy
ja klopt. ik ben op zoek naar een lutino  :D

xxxies nicole