29 april 2024, 12:09:23

O jeetje....

Gestart door Karin, 21 juni 2003, 22:00:47

« vorige - volgende »

Karin

Dank je Lique. Ik ga morgen meteen even kijken of ze het hier verkopen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

24 juni 2003, 08:17:43 #16 Last Edit: 24 juni 2003, 08:18:21 by Paul
Hoi,
Die stokken bedoelde ik inderdaad Lique :-)
Het is een soort steenachtig materiaal maar in de vorm van een tak gemaakt precies zoals op de foto.
Ze noemen die rockstone zitstokken kijk maar na de foto.

je kan ze in elk geval bestellen bij http://www.happy-bird.nl/
maar ik heb ze ook in de dierenwinkel zijn liggen.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi,

Ik heb van het weekend ook een soortgelijke zitstok gekocht maar deze van de foto zien er natuurlijker uit.
Die ik gekocht heb is knalblauw en mijn valkjes zijn er niet echt blij mee.
Hij ligt nu dus ook nog naast de kooi zodat ze er aan kunnen wennen maar tot nu toe is het nog geen succes.
Wie weet komt dat nog wel en anders ga ik gewoon opzoek naar een stok zoals op de foto.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

25 juni 2003, 05:13:02 #18 Last Edit: 25 juni 2003, 05:13:57 by kazoo
Helaas hadden ze hem hier niet  :'(, maar het is maar een klein dierenwinkeltje. Ik kijk van de week wel ergens anders. De knipbeurt is inmiddels gebeurt.... Visnetje gebruikt ( zo'n kinderding  ;D ) en na een minuut of 5 had Marcel hem.  Ik vond hem een beetje vreemd vliegen, net alsof hij erg moe was, maar ja, hij at nog wel met dat snaveltje. Dus het kan niet van de honger zijn. De nageltjes geknipt en meteen maar een stukje snavel. Hij was vrij lang en liep over in een scherpe punt. Helaas bloedde één nageltje een klein beetje. Omdat zijn nageltjes te lang waren liep het leven ook wat lang door. Dat heb ik net geraakt. Niet ernstig, maar ik vind het wel erg sneu voor hem. Maar ja, het moest echt gebeuren, want hij bleef steeds met zijn nagels overal in hangen. Ik heb wel meteen antibiotica in hun water gedaan voor het geval het nageltje gaat ontsteken. Zo, deze operatie is ook weer gebeurt  ;D. Ik hoop snel die rockstone te vinden, dan gaat het er meteen in.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Ik zet ook mijn valkjes op mijn hand om hun nagels te knippen, maar ze vinden de knipper zo interessant, dat ze er aan gaan knabbelen en ik nergens meer bij kan  ::) En als ik vanaf de achterkant aankom, draaien ze zich om en gaan er weer aan knabbelen... ik mag ze beide niet vastpakken, dan word ik gebeten en als ik er een theedoek ofzo omwikkel, kan ik weer niet bij de pootjes of hangen de nageltjes in de stof. En dan raken ze helemaal in de stress natuurlijk :o Overigens wil ik altijd alleen maar het allerscherpste puntje er af knippen, omdat anders mijn handen zo onder de schrammen zitten en als ze een btje knijpen om hun evenwicht te behouden, hangen ze dus in mijn vel  :-X Heeft iemand ene tip om ze zonder vast te pakken te kunnen knippen? ik gebruik gewoon zo'n nagelknippertje, zou een klein schaartje misschien beter werken? Of moet ik ook maar aan de schuursteenstok? Heb er eigenlijk niet veel plek meer voor en wie weet worden de nagels alleen maar scherper door het schuren?!

Paul

Hoi,
Ik heb die stokken in elk geval zien liggen bij dierenland in Alexandrium in Rotterdam.
Ik weet niet of dat ver is maar daar zijn ze in elk geval te krijgen.
Maar je kan ze ook per post bestellen dat is vaak nog goedkoper dan benzine verrijden.
Op de site die ik hierboven gaf kan je alles zo bestellen dan komt het bij je aan de deur :-)
Ze zijn goedkoper dan de normale dierenwinkel maar er komen dan denk ik alleen verzendkosten bij.

Groetjes, Paul

Karin

Ja, maar die is 5 euro  ::) Bijna net zo duur als die hele stok  :o Ik ga dus eerst kijken of ik het in een gewone dierenwinkel kan kopen. Ik ga binnenkort naar een groothandel in dierenbenodigheden. Kijken of ze het daar hebben. Scheelt weer een hoop geld  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

fientje

weet ik niet moet je de nagels knippen van vogels oeps wist ik niet

Karin

Nee hoor, alleen als ze te lang zijn en ze overal aan blijven hangen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves