13 mei 2025, 17:14:15

ander eten tijdens nest

Gestart door valkchico, 26 april 2006, 15:49:23

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo,

Ik heb waarschijnlijk een domme vraag. Maar zoals zoveel tamme valkjes eten ook mijn valkjes weleens dingen die niet op de lijst van juiste voedingsstoffen staan :-[  een chipje of een stukje kaas of een stukje van een koekje of weet ik wat. Nu geeft ze haar kroest eten maar mag ze nu niet meer snoepen?
of kan het geen kwaad?

gr Esther

Rianne

Ik zou er zelf tijdelijk even mee stoppen, vooral als de kleintjes nog pas geboren tot 2 weken oud zijn. Maar als je heel weinig geeft, zal het niet zo veel kwaad kunnen.

Riny

Hallo Esther
Mij is altijd geleerd dat ik niets aan de voeding mocht veranderen als de ouders jonkie's hadden.
Dit in verband met eventuele diaree van de jonkie's.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Riny,

ik denk dat de vraag is, of die lekkernijen zoals kaas en chips kwaad kunnen voor de jongen.

Riny

Hoy Rianne
Dat had ik ook zo begrepen,kijk maar naar mijn antwoord.
Groetjes Riny :D

Citaat van: Riny op 26 april 2006, 16:38:32

Dit in verband met eventuele diaree van de jonkie's.

Inger m

Hoi,
Laat al het ongezonde spul maar weg als er jongen zijn (dus geen chips of kaas). Het darmstelsel van de jongen is best gevoelig en niet de bedoeling dat de jongen ervan aan de diarree gaan.

Of de jongen aan de diarree gaan door dieetveranderingen van de ouders? Ik denk dat het weglaten van 'ongezonde voedingsstoffen' dat juist voorkomt. De oudervogels wijzigen juist zodra er jongen zijn zelf hun dieet. Zo gaan ze veel meer eivoer en brood opnemen.

Dus zorg dat de ouders nu veel gezond voedsel te eten krijgen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.