Het - Valkparkieten - Paleis Broedseizoen - 2006 - Ronde - 1 - ( 26 Ukkie's )

Gestart door Ed, 26 april 2006, 13:25:57

« vorige - volgende »

Ed

Hoi Allemaal,

Hier zijn  dan maar weer een paar fototjes.

We beginnen met de jongen van Elvis en Priscilla.

Jong 1 Deze houden we zelf

Jong 2 Deze houden we ook zelf

Jong 3 Deze is gereserveerd

Dan de jongen van Silver en Pearl

Jong 1 Deze is al verkocht

Jong 2 Deze is al verkocht

Jong 3 Deze is al verkocht

Jong 4 Deze is nog te koop

Jong 5 Deze is nog tekoop

Dan de jongen van het lesbo koppell

Jong 1 Deze is nog tekoop

Jong 2 Deze is nog tekoop

Het jong van Joepie en Lady

Jong 1 Deze mag gereserveerd worden

De jongen van Cielo en Perla

Jong 1 Deze zijn nog te jong dus wacht met het aanbieden

Jong 2 Deze zijn nog te jong dus wacht met het aanbieden

Jong 3 Deze zijn nog te jong dus wacht met het aanbieden

Dan de jongen van Zorro en Queen

Jong 1 Deze zijn nog te jong dus wacht met het aanbieden

Jong 2 Deze zijn nog te jong dus wacht met het aanbieden

Jong 3 Deze zijn nog te jong dus wacht met het aanbieden

1 of 2 jongen van Zorro en Queen blijven hier omdat het split fallows zijn voor mijn geparelde fallow en geparelde bonte split fallow.

Dan nog een Familie foto van de jongen van Vrijdag toen het zo warm was heb ik ze maar even naar binnen gehaald.

Dan nog een foto van Yellow de mannetje Zoran genaamd en nu maar hopen dat daar wat mooi's uit gaat komen.

Dat was het dan weer voor vandaag.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Hier dan Sandrita maar die heb ik al 1,5 jaar ik wil julie alleen haar mannetje voorstellen.

Sandrita

Angelito

Ik hoop dat julie hem mooi vinden ik heb hem al een week of 3 in huis maar wou er eerst een naam hebben voor hem en er zeker er van zijn dat hij niks mankeerd.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Leuke foto's Ed en wat is die geparelde fallow toch mooi :)

Weer geen cinnamon bij Silver en Pearl he? Ik vraag me toch af of de lutino's dan niet cinnamon zijn...

♪ Marlies

Hoi Ed, ;D

Mooi jongen heb je, vooral die geparelde fallow. Deze lijkt wel neon geel. :o

Je nieuwe aanwinst mag er ook zijn.

Met Nemo gaat het zachtjes aan weer wat beter.
Sinds we een logeetje hebben, zit Nemo veel meer op de stok, begint geluid te maken en zit al wat in de voerbak te rommelen. Ik heb wel stukjes trosgierst in de voerbak liggen en daar gaat nog steeds de voorkeur naar uit. Toch zie ik af en toe dat Nemo ook een ander zaadje pakt. Misschien dat het zo spelenderwijs toch goed gaat komen.

Groetjes Marlies ;)

Valerie

Wat een pracht jongen heb jij, Ed! En die 2 eerste geparelde (fallow en bont) zijn heeeel erg mooi!

•=Bonnie=•

Citaat van: marlies op  3 juli 2006, 06:09:15
Hoi Ed, ;D

Mooi jongen heb je, vooral die geparelde fallow. Deze lijkt wel neon geel. :o

Ja gaaf zijn die he? Ik ben er ook helemaal weg van.

Ed

Hoi Bonnie,

Nee geen cinnamon en de twee lutinotje's hebben heel veel geel op de rug een een paar gele pareltjes weet niet of dit bij jou ook zo was dat hebben de laaste twee wildkleurtjes ook zeg maar op hun schouders een paar pareltjes.

Hoi Marlies,

Ja die zeker geel maar dat hebben ze eigelijk alle drie wel een beetje dat felle geel.

Ik had het in je dagboek al geleze dat het een stuke beter gaat met Nemo jr daar ben ik blij om.

En de nieuwe aanwinst vond ik ook wel leuk om te kopen. Was er al een tijdje naar op zoek in wildkleur vorm dan.

Hoi Valerie,

Gek dat vind nou iedereen dat die zo mooi zijn lijk er op dat ik de enigste ben die ze hem maar dat lijkt me toch sterk.

Ja bonnie sorry maar hou ze toch zelf voor volgend jaar nog een koppel te maken zodat we dubbel kans hebben op dit soort valkjes.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op  3 juli 2006, 18:23:20
Hoi Bonnie,

Nee geen cinnamon en de twee lutinotje's hebben heel veel geel op de rug een een paar gele pareltjes weet niet of dit bij jou ook zo was dat hebben de laaste twee wildkleurtjes ook zeg maar op hun schouders een paar pareltjes.

Ja, dat hadden ze bij mij ook. Maar dat cinnamonvan Zilver MOET van Silver komen, en het witmaskervan Zilver komt ook van Silver of Pearl :)

Nou, dit was in elk geval het laatste nest van Zilver en Mokka, als de jongen zelfstandig zijn zoek ik een nieuwe baas voor hem. Ik wil geen derde nest van hem en Mokka, zo kweek ik alleen mooie splitten en heb ik nog altijd geen bont.

Ed

Hoi Bonnie,

Als ik er achte moet komen of ze een split witmasker hebben zal ik dat moeten testen. Maar dat zal dan nog een jaar duren voor ik dat weet.

Ik heb net het oudste lutinotje even mee genomen naar binnen en aan de onder kant van zijn vleugel zitten allem gele bollentje op zijn veren echt een raar gezicht ze zijn bijna allemaal rond echt grappig.

Jij zoekt bont en ik krijg bont uit de onverwachte hoek bij mijn fallow dat had ik nou niet echt verwacht. Maar nu wel 13 % kans op Fallow Bont of wat voor benaming dat nu weer is geworden met de nieuwe standaard.

Groetjes
Ed

•=Bonnie=•

Citaat van: Ed op  3 juli 2006, 20:45:20
Hoi Bonnie,

Als ik er achte moet komen of ze een split witmasker hebben zal ik dat moeten testen. Maar dat zal dan nog een jaar duren voor ik dat weet.

Ik heb net het oudste lutinotje even mee genomen naar binnen en aan de onder kant van zijn vleugel zitten allem gele bollentje op zijn veren echt een raar gezicht ze zijn bijna allemaal rond echt grappig.

Jij zoekt bont en ik krijg bont uit de onverwachte hoek bij mijn fallow dat had ik nou niet echt verwacht. Maar nu wel 13 % kans op Fallow Bont of wat voor benaming dat nu weer is geworden met de nieuwe standaard.

Groetjes
Ed

Of ze een split witmasker en cinnamon hebben hoef je niet te testen, die hebben ze anders zou hun zoon nooit geen cinnamon geparelde witmaskers kunnen maken :)

Heb je een bronze fallow bont? gaaaaf :)

Ed

Hoi Allemaal,

Hier nog even een paar fototjes 6 jonkies.

Het eerste jong van Cielo en Perla

Het tweede jong van Cielo en Perla

Het derde jong van Cielo en Perla

Nu de dire jonegn van Zorro en Queen waarvan de laatste een pleeg jong is

Het eerste jong van Zorro en Queen

Het tweede jong van Zorro en Queen

Het derde jongen wat een pleegjong is

De laatste 3 zijn ook weer geplukt helaas.

Groetjes
Ed

helen

hoi Ed,
ik lees nu pas voor het eerst joun dagboek met :o :o :o :o :o :o ogen.
tjonge ik heb nu al een paar weken sq maanden (2)+- een nestkastje in de kooi hongen maar ze willen niet, heb je wat ik het voer of zo ;D ;D ;D ;D ;D
ik heb zelfs voor ze de nestkastje open gezet maar nee hoor, ja ze gaan er wel in hoor dat wel, maar eitjes die komen er maar niet.
ik ga je dagboek zeker volgen hoor.
groet helen.

Ed

Hoi Helen,

Het is moeilijk lezen met dichten ogen he  ;D ;D ;D ;D.

En nee er zit niks in het voer het gewoon Teurling 228.

Ach bij de een gaat het sneller dan bij de ander ik heb ook twee koppels die nog niks gedaan hebben helaas. Maar heb er ook waarschijnlijk weer een koppel bij over een paar daagjes weet ik of de eitjes bevrucht zijn en of ze hun best hebben gedaan. En dan maar weer hopen dat er wat mooi's uitkomt.

Groetjes
Ed

Mandy

Hé wat een mooie jongen allemaal, vooral die fallow! ;D
En Angelito is ook heel mooi! :D
Leuk ook die foto, dat ze allemaal binnen zitten. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ed

Hoi Mandy,

Dat vond ik nou ook dat ze er mooi uit zien die Fallow en Angelito.

En ja die fallow is een kleinkind van Fred en Wilma. ;D

groetjes
Ed