4 mei 2025, 22:50:30

Wat voor mutatie??????????

Gestart door Lucky Charlie, 23 april 2006, 19:21:31

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Vandaag heb ik 2 nieuwe valkparkieten gekocht, de ene is zoals op de foto te zien is een gepareld witmasker mannetje. De andere is wit met een beetje heel licht grijs. Op de foto lijkt het grijs nog vrij donker, maar het is echt heel licht. Ik weet niet of dit een man of een pop is of wat voor mutatie, ik hoop dat jullie me dit kunnen zeggen. Ik heb beide vogels als man gekocht.
Alvast bedankt.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

wat voor kleur ogen heeft de onderste? In ieder geval een bonte witmasker, de rest kan ik niet goed zien wat voor witmasker. en ik zie niks in de voliere zitten hoor!  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

•=Bonnie=•

Lijkt op een cinnamon bonte witmasker zo op de foto. Mooi hoor! :)

Lucky Charlie

24 april 2006, 13:08:22 #3 Last Edit: 24 april 2006, 13:11:18 by Lucky Charlie
Hallo,

bedankt voor jullie reactie. Er zit dus in ieder geval witmasker en bont in? Het klopt dat je niets ziet zitten, omdat ik geen duidelijke foto's van de gehel volière kan maken. de ogen van het valkje zijn gewoon donker. Niet rood ofzo. Maar het grijse op hem is heeel licht. Ik zal kijken of ik nog een duidelijker en mooiere foto kan maken.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

als het niet rood is dan een bonte cinnamon witmasker.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lucky Charlie

Hoi,

Bedankt, en kun je ook zien of het dan ook inderdaad een mannetje is? zoals de verkoper me gezegt heeft.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

bij bont kun je aan het uiterlijk niet zien of het een man of pop is. Alleen via de verervingsleer zou je het te weten kunnen komen, als bijv de vader cinnamon of split cinnamon is, zijn alleen de dochters cinnamon. :)

Lucky Charlie

Dus zou dit best een vrouwtje kunnen zijn. :( 
Ik geloof die man waar ik ze van kocht best hoor. Die leek er ook wel verstand van te hebben, hij kweekte echt verschillende soorten parkieten enz. Maar ik wil het wel zeker weten. Ik kocht hem uit een apart deel van de volière waar nog 3 mannetjes in zaten. Ten minste hij zei dus dat het alle vier mannen waren. Ik geloof hem heus wel als hij dat zegt, maar ik heb er natuurlijk niets aan als het zometeen toch een vrouwtje blijkt te zijn.

groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

ik wil ook niet direct aan de kundigheid van deze man twijfelen hoor. Maar alles is natuurlijk mogelijk. :) Misschien waren beide ouders wel cinnamon. Je zou dit eens na kunnen vragen bij de kweker. :)

Lucky Charlie

Oke, bedankt. Maar ik kan het ook nog even aankijken. Volgens mij is blincky ook een vrouwtje, dus dan zou ik nu 2 popjes en 2 mannen hebben. Als dit klopt, krijg ik van zelf 2 koppeltjes.

groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora