28 maart 2024, 14:50:52

wat zijn de verschijnselen...

Gestart door rein@, 20 juni 2003, 23:25:38

« vorige - volgende »

rein@

Ik had een vraag, wie weet wat de verschijnselen zijn als je valk op sterven is?

daan

Sorry nog nooit meegemaakt, gelukkig niet zeg.
waarom vraag je dat ???? Beetje vreemde vraag, of als je er nu momenteel eentje hebt die niet goed is is het wat anders.

rein@

met mijn valkje gaat het niet zo goed.
ik heb het idee dat hij het niet meer haalt.
daarom wil ik weten wat de verschijnselen zijn.

birdy2


rein@

wat bedoel je met plotselinge opleving

Tara

Hoi Rein@,

kun je misschien eens beschrijven hoe je valkje zich gedraagt, da's voor een hoop onder ons gemakkelijker,

en misschien kun je eens naar een dierenarts lopen, zou ik doen hoor.

Groetjes, Tara

rein@

hij zit met zijn oogjes dicht op zijn stok. en ademt snel. en hij slikt veel, tenminste dat zie ik onder zijn snaveltje.
maar hij at net wel.

Tara

Hoi,

het kan zijn dat hij wat verkouden ofzo is, anders kan ook natuurlijk, maar zo te zien eet en drinkt hij nog, je kan natuurlijk ook wat proberen om hem fruit te geven, zoals een stukje appel, soms helpt dat, ik hoop dat het beter wordt voor je, als het echt niet verbetert toch maar ff naar de DA gaan hé?

Groetjes, Tara

rein@

ik ben al 2 keer naar de dierenarts geweest, ze zeiden tegen mij dat hij een infectie aan zijn luchtwegen heeft, we hebben toen antibiotica meegekregen. en we moesten hem ook dwangvoeding geven omdat ie zelf niet meer at. maar het leek beterder te gaan, hij begon zelf te eten en poetste zijn veren weer, en sliep weer in de normale houding.
maar vanmiddag had mijn valkje overgegeven, en sindsdien gaat het niet zo goed, hij blijft stil op zijn stokje zitten met zijn oogjes dicht, een beetje snel ademen, maar ik zag net dat ie wat at. maar nu zit ie weer zo op zijn stokje.
ik weet het niet meer :-[

Tara

Ai ai Rein@,

dat ziet er mij niet zo goed uit, je kan je valkje warm blijven houden enzo, als ze in de normale houding slapen of niet, maakt niet veel uit, Plukkie sliep ook nog soms in de normale houding voor ze stierf. Ik zou haar straks nog wat proberen te voeden en ook wat appel geven.
SUCCES
Groetjes, Tara :(

rein@

hoe moet je hem een appel geven als hij dat nooit wil eten.
hij at net gewoon zijn voer. is dat geen goed teken ofzo.

Tara

Hoi Reina,

het kan wel een goed teken zijn dat hij zijn gewoon voer at, maar niet altijd (sorry). Het geven van een appel moet je hem dan dwingen, je neemt een heeeel klein stukje appel en stopt het in zijn bek, je ziet dan of ie 't eet of niet.
Succes, groetjes,

Tara

Marianne

21 juni 2003, 12:38:35 #12 Last Edit: 21 juni 2003, 12:40:27 by Marianne
Hoi Rein@,

Toen bij mij mijn valkje, na 14 jaar, dood is gegaan ging het vrij plotseling. Binnen 4 uur van normaal gedrag naar de dood.
Nico, zo heette het valkje, reageerde niet toen ik 's morgens naar beneden kwam, wat hij normaal wel deed want dan riep hij altijd: hee, nicootje. Hij zat nog wel op zijn stokje. Ik zat te ontbijten toen hij in een keer van zijn stokje viel en ik dacht dat het toen gedaan was. Nico heeft vanaf toen op de bodem van de kooi gezeten, oogjes dicht en opgezetten veertjes. Als ik hem riep gingen zijn oogjes open maar dat was ook de enige reactie die ik toen kreeg. Zijn hoofdje ging steeds verder naar achter liggen. Net voor hij overleed leek het net of zijn hoofd boven zijn staart zat, heel naar gezicht.Ook ademde hij heel zwaar net alsof hij heel hard gevlogen had. Daarna is Nico gaan liggen en was het met hem gedaan.

Dit waren de symptomen die mijn valkje had toen hij is dood gegaan.

Ik hoop dat jouw valkje het toch gaat redden.
Heel veel sterkte ermee.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi Marianne,
He bah, kippenvel. Maar echt verschrikkelijk is dat, als je een diertje moet verliezen.
Ook als je tweifelt aan de gezondheid, gewoon naar een DA gaan. Beter een keer te veel, als een keer te weinig.

Groetjes Lique

rein@

ja, dat is zeker moeilijk, ik voel mij zo machteloos :-[
hij zit nu in zijn gewone slaaphouding te slapen. maar hij wiebelt wel wat.
ik hoop dat ie er weer bovenop komt. want ik zou echt niet meer weten wat ik moet doen, heb alles al gedaan wat ik kon.ik hou hem vandaag wel even in de gaten.
hij eet gelukkig nog steeds wel zelf.

groetjes reina