5 mei 2025, 01:24:07

Pini en Beppie eindelijk een nest

Gestart door Paul, 11 juli 2003, 07:56:59

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Stijn,
Vogels mag je maar heel even op hun rugje houden want dat is heel gevaarlijk dan loopt het bloed geloof ik niet goed door en stopt het hartje met kloppen.
De preciese reden weet ik niet maar ik geloof dat ze met een paar minuten dood kunnen zijn als ze niet meer rectop komen.
Het jong lag al een paar minuten op zijn rugje en leek zo goed als dood al :-(
Maar hij is nu al heel erg goed gevoerd en hij lijkt al een stuk sterker dus ik denk dat dat niet meer gebeurd nu want hij komt nu wel zelf weer rechtop gelukkig :-)

Groetjes, Paul

Paul

Hallo Allemaal,
Ik heb even een foto gemaakt van het jong van Peppie en Kokkie en daarnaast het jong van Sjakie en Vondel.
Ze zijn op dezelfde dag geboren dus zouden even groot moeten zijn.
Nu zal je begrijpen waarom ik heb besloten de twee jongste door Pini te laten grootbrengen want ik denk dat de kleine morgen niet gehaald zou hebben anders en nu heeft ie zeker nog een kans.

Nu is het kropje steeds helemaal gevuld en veel groter als het kleine bolletje wat ie bij zijn echte ouders had :-)
Hier is een foto toen ik het jong net had omgelegd met nog 3 eitjes.
Per jong haal ik een ei weg dan is het net alsof de eitjes zijn uitgekomen, wie weet kunnen ze wel tellen en raken ze anders in paniek.

Je ziet zelfs al zijn kopje onder het voer zitten, de man begon werkelijk meteen te voeren toen het jong in zijn nestje lag :-)
Hier ligt het tweede jong er al bij, de moeder kijkt nog wel wat vreemd :-)

En hier is Pini aan het kiezen, zal ik mijn jongen voeren of verder met mijn eitjes :-)

Nu is het afwachten hoe het verder gaat maar ik heb er goeie hoop in dat het beter gaat

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Allemaal.
Vanavond heb ik voor het eerst een echt goed gevulde krop gezien bij de kleinste maar de vader die hem nu voert heeft er wel even flink wat werk aan gehad :-)
Als ie morgen gaat halen zal het zeker wel goed aflopen met de kleine maar als ik hem bij zijn echte ouders had laten liggen betwijfel ik of hij de morgen gehaald had.
Nu liggen beide jongen te slapen onder de vleugel van moeder :-)
Dat had ik nog nooit zo lief gezien want ik dacht eerst dat de pop gewond was aan de vleugel omdat ze hem zo raar uit had staan maar toen ik beter keek lagen daar de jongen :-)
Echt een heel lief gezicht en ze verdient het ook om nu twee jongen te krijgen want met de eitjes was echt heel zielig :-(

Groetjes, Paul

anika_en_spirit

hoi paul,

goed hoor dat het nu beter gaat nu ze bij pini en beppie zijn.
wat een verschil zeg op die foto !!  :o maar goed dat je ze hebt overgelegd.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

daan

Hey Paul,

Ja heel goed van je dat je ze hebt overgelegd hoor.
Heel veel succes ermee.
En laat ff horen hoe het gaat.
Hopen dat het verschil snel verdwijnt toch.

Groetjes Daan

Paul

22 juli 2003, 23:59:46 #20 Last Edit: 23 juli 2003, 00:01:00 by Paul
Hoi Allemaal,
Over het kleine valkje heb ik in elk geval goed nieuws :-)
Hij heeft de nacht gehaald bij zijn nieuwe ouders en ik denk dat hij het wel gaat redden.
Het is een echte vechter en hij is ook steeds heel druk in beweging dus dat is een heel goed teken.
De foto's zijn er zelfs iets wazig door geworden zo snel bewoog hij steeds  :D
Ook zijn kropje is nu veel beter gevuld dan toen ie bij het andere nest zat dus hij kreeg echt veels te weinig te eten helaas :-(
We weten nog geen naam maar eigenlijk zou hij wel luckie moeten gaan heetten he :-)
Hier even een twee foto's van het kleine wonder :-)
Je kan zien dat de krop duidelijk goed gevuld is nu :-)

Groetjes,  Paul

Marianne

Hoi Paul,

Wat een geluk dat hij de nacht heeft gehaald
Het valkje ziet er levendig uit zo op de foto.
Heel veel geluk ermee.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

24 juli 2003, 08:19:56 #22 Last Edit: 24 juli 2003, 08:21:25 by Paul
Hoi Allemaal,
Met de kleinste gaat het heel goed en die word nu ook regelmatig goed gevoerd en hij lijkt heel erg goed te gaan :-)
Alleen het derde jong bij Sjakie en Vondel werd zo slecht gevoerd dat ik die ook bij Pini en Beppie heb neergelegd dus ik hoop dat die ook goed gevoerd gaat worden.
Zijn jongere broertje of zusje is al groter dan hem dus hij is nu de tweede in grootte in dit nest.
Het groeien van het jong heeft dus heel veel te maken met het voergedrag van de ouders.
Als die een jong heel veel voeren word het ook veel sneller groot maar ik wist niet dat dat zo erg veel uitmaakte dat een jong van een week er als een jong van net 3 dagen uit ziet :-(
Ik hoop in elk geval dat ze dit jong ook adopteren en ik heb nu ook de twee laatste eitjes weggehaald zodat ze meer tijd aan de jongen kunnen besteden.
Ik hoor net gepiep uit het broedhok komen en de jongen worden al weer meteen gevoerd dus dat zal wel goed komen met het derde jong ook :-)
ik zal morgen weer wat foto's maken van alle jongen dan is ook te zien hoe goed de allerkleinste die zo slecht ging al gegroeid is :-)

Groetjes, Paul

daan

Heeyy Paul,

Wat goed joh dat het met die kleine nu ook heel goed gaat.
Gefeliciteerd en succes he.
Ook met de andere geadobteerde.
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

Doegies Daan :)

moonwitch (diana)

25 juli 2003, 02:25:12 #24 Last Edit: 25 juli 2003, 02:26:16 by moonwitch
hoi paul

Je hebt heel goed gehandeld en had de keus om zo te handelen. Gelukkig had je meerdere koppels zitten, die keus had ik niet, en door het slechte voeren van biggles en sparky, haalde het 5de jong het niet. Maar evengoed mag ik absoluut niet klagen want van de 3 nestjes hebben ze er maar 3 verloren. 1e nestje geen een, 2de nestje 2 nog in het ei en 3de nestje laatst geboren jong. Dus ik mag niet klagen over het broed en voeder gedrag van mijn 2 schatten, toch! en dat doe ik ook niet hoor. Nou ik hoop dat het echt goed blijf gaan bij de echte ouders en stiefouders van je valkjes.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Allemaal,
Ondanks dat ze hun 3 jongen hebben geadopteerd zorgen ze er erg goed voor :-)
Zelfs het allerkleinste Lutino jong heeft het gered is is nog wel behoorlijk achter gebleven in de groei maar hij word heel goed gevoerd en hij zal het zeker gaan redden nu :-)
Hier even een paar foto's hoe de kleintjes eruit zien.

Dit is de oudste en het gaat waarschijnlijk een wildkleurtje worden.

Dit is de tweede en we dachten dat het een wildkleur zou gaan worden maar hij heeft een gele kuif en het zal dus zeker iets anders zijn, we zijn erg benieuwd :-)

De derde is het jong wat bijna dood was en hij is toch al weer aardig bijgekomen, het word een Lutino.

Dit was het weer even voor vandaag.

Groetjes, Paul

Mandy

Ja die ziet er zeker beter uit, nu denk ik wel dat ie het gaat redden ja! ;) Op die andere foto zag tie er zo klein en mager uit dat ik dacht...oei...
Fijn dat ze zo goed voor hun adoptiekindjes zorgen! :P
En worden deze nu eindelijk eens niet geplukt in huize Paul & Ikkie, zou ook wel eens fijn zijn hé. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Paul,

Lekker dat alles nu weer ff voor de wind gaat, en de kleintjes zien er goed uit hoor. Die met die gele kuif is wel apart, ben benieuwd wat dat gaat worden.
Succes he

Doegies Daan