Dodelijke virusziekte houdt huis onder kromsnavelvogels.

Gestart door Ed, 23 april 2006, 08:53:00

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi Roosje.
Het verhaal heb ik al een tijdje gelezen, hier staat het compleet:
http://www.ellen-parrots.com/frames-pbfdnl.html
Het verhaal over Tommy1 doet je huilen!

Er staan ook artikels van drs. Hooijmeier over pbfd.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Roosje

Daar komt dus ook weer duidelijk naar voren dat je het bloed beter naar engeland kunt laten sturen. De laboratoria in nederland zijn ruk, om het maar zo te zeggen.

Bij de kweker van bo is het al een paar keer voorgekomen dat gendika zei dat vogels positief waren en andere laboratoria gaven negatief aan. Als de kweker geen argwaan had gehad, waren die vogels dus voor niks ingeslapen!

Reactie van gendika: foutje in de machines, ze gaven alles positief aan. Vergoeding? nee hoor >:(

Ed

Hoi Roosje,

Dat is niet leuk dat verhaal van Tommy maar is is weer iets wat on-topic is en daar gaat het om.

Groetjes
Ed

Sanna

Citaat van: Roosje op 25 april 2006, 16:41:21Reactie van gendika: foutje in de machines, ze gaven alles positief aan. Vergoeding? nee hoor >:(


Ik weet dat Bert van Lorre & Co ook zo'n akkefietje met Gendika had. 20 verschillende vogels verspreid over het hele land en allemaal positief! Ja hoor, tuurlijk!! Dus hij heeft ze kwaad opgebeld of ze de testen effe uit de prullenbak wilden vissen en als de sodemieter opnieuw wilden uitvoeren. Resultaat? Alles negatief. Nee dat geeft je echt vertrouwen in Gendika. Hij stuurt ze tegenwoordig naar Leipzig. Feld zei ook al dat dat een heel goed laboratorium is. Bovendien is de manier waarop Bert de testen uitvoert ook erg prettig. Bij de dierenartse nemen ze vaak 1 ml bloed af dmv prikken. Bert maakt een klein wondje in de oksel en vang een paar druppels bloed op op een wattenstaafje. Want meer dan een paar druppels hebben ze echt niet nodig voor pbfd-tests.

Sanna

Roosje

Jep, wij laten onze vogels ook bij Bert testen en dat gaat inderdaad heel veilig en netjes. En dat verhaal heb ik dus ook gehoord :o Ik wist niet dat jij hem ook kende Sanna :D


Mariska

Ik vind het wel iets om te onthouden als ik ooit wil testen.
Kan iedereen daarvoor bij Bert terecht?
Het klinkt heel goed namelijk.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Sanna

Ja hoor. Kijk maar eens hier op:

http://www.lorreco.nl/

Je kunt hem gewoon bellen om een afspraak te maken om langs te komen.

Groetjes, Sanna

Bianca

CitaatEn dat is dus ook zo. Als mensen die vogels hebben bij mij op visite komen mogen ze niet aan de vogels komen, tenzij ik er zeker van ben dat ze schone kleren aan hebben getrokken en handen hebben gewassen. Van hun huis naar mijn huis komen ze ook buiten en dan vervliegt het virus voor een groot deel wel. Dus als die mensen in mijn huiskamer zitten worden de vogels niet besmet hoor. Wel als ze thuis hebben zitten kroelen en dan aan mijn vogels zitten zonder de handen te hebben gewassen. Dat mag dan dus ook niet.

Dus ik ben zeker wel safe


Nog even een voorzichtige opmerking van mijn kant.........

Roos, Jullie nemen toch ook de papegaaien mee naar buiten?
Is er dan ook niet weer een verhoogde kans op "dingen"
jij zegt er zo voorzichtig mee te zijn.......
Maar heeft er nou nooit iemand je gaaitjes "buiten "geaaid en gezegd leuk he ik heb er zelf thuis ook eentje, of een grasje of wat dan ook......... ::)
Wie weet heeft dat beestje wel iets raars..... :-X

Niet dat ik er mee zit hoor maar bedacht het ineens na het zien van jou filmpje en terug te denken aan de ikea waar ik je een tijdje geleden zag.
Ik legde ineens de link met dit onderwerp. :)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Roosje

Hihi normaal blijven onze gaaitjes lekker bij ons zitten hoor. Een aaien kunnen mensen maar beter niet doen, want ze kunnen aardig bijten, dat zeggen we ook altijd meteen. Dus dat risico is nihil. Uiteraard zetten we ze ook niet bij andere papegaaien neer. En de kans dat ze het van de lucht buiten krijgen is nihil. Dus ook daar is over nagedacht ;D

natascha01

hoi iedereen ik ben blij dat ik dit topic tref   wat kost het eigenlijk om een papegaai te laten testen .. en nog een vraag als je al valkjes heb en er komt een papegaai bij die gestest is moet je je valkjes dan ook nog laten testen ? of is dat dan niet nodig stomme vraag mischien maar toch ... :)

de rede dat ik dit vraag is dat iemand die ik ken een papegaai gaat aanschaffen en nu in overleg met de kweker zijn over het wel niet testen de ouders van deze vogel zijn gestest en schoon maar de jongen zijn niet gestest deze beste man heeft verteld dat de vogels getest mogen worden en blijken ze dan besmet te zijn mogen ze terug gebracht in ruil voor geld of andere vogel

wat is julie mening hierop ... ik zeg er wel bij dat deze man de beste bedoelingen heeft en zeker geen broodfokker of iets is ...

groetjes natascha

Roosje

Alsof je als je al gehecht bent aan een vogel en hij krijgt een dodelijke ziekte je hem wilt omruilen :-\ Weet dat de vogel dan of in de lugubere handel verdwijnt, of zijn nek wordt omgedraaid.

Ik zou vragen of je de vogel kunt testen, en hij tot de uitslag bij de kweker in quarantaine kan. Anders heeft testen geen zin natuurlijk.

Beter is natuurlijk gewoon de vogel ergens te kopen waar alles getest is, scheelt een hoop gedoe en dat zegt ook weer wat over de betrouwbaarheid van de kweker.

En...Alle valkjes laten testen. Het komt heel vaak voor dat ze drager zijn van de ziekte. Dan hebben ze het zelf niet, maar kunnen het wel overbrengen aan je papegaai.

Ieder voor zich of ze dit risico willen nemen...

natascha01

ok bedankt maar is al afgezegd  en gaat ergens anders heen waar ze wel getest worden

groetjes natascha