7 mei 2025, 23:31:06

agressief

Gestart door Stefan, 23 april 2006, 00:07:59

« vorige - volgende »

Ineke

Dit is nou ns n leuk bericht! Sluit mij aan bij Mariska. Veel plezier!!!

zwolse_girl

zover ik weet kunnen grasjes en valkjes samen... ik heb ook een grasje bij mijn valkje in zitten. ze zeggen wel dat grasjes baziger zijn dan de valkjes..  of je jou valk nog tam krijgt weet ik niet toen ik mijn valk kreeg wist ik ook niet hoe oud hij was hij kwam uit een dierenwinkel dus dan ken je het wel + hij had geen ring om zijn pootje.
maar ik heb het wel voor elkaar gekregen stapje voor stapje.
Hier dachten dat hij al wel misschien een jaar of 2 was omdat hij al een gele kop had jongeren hebben dat nog niet "de wild kleurige dan"

Veel succes dr mee!

Groetjes Jolanda

Mariska

22 juni 2006, 18:24:42 #17 Last Edit: 22 juni 2006, 18:42:21 by Mariska
Hoi Jolanda,

Ik zou het risico toch niet lopen.
Grasjes kunnen echte killers worden als ze in het broedseizoen bij valkparkieten worden gehouden.
Met als gevolg dat er eitjes worden aangevreten en dat jonge valkjes worden vermoord.
Dit heb ik iets te vaak gehoord en ik zal ze dus ook nooit samen in een kooi houden.
Om deze reden heb ik dus ook geen grasjes.
Dat het bij jou tot nu toe goed gaat is helaas geen garantie voor de toekomst.
Ik hoop natuurlijk niet dat je het ooit meemaakt, maar het komt echt vaker voor als je denkt.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

M.

Wat fijn dat de oudere valk helemaal opleeft door de kleine ;D Goed zeg!

Over grasjes en valken samen.

Eerst had ik alleen gras en engelse parkieten, en heb daar eenmaal in de voliere mee gebroed.
Dit doe ik zoals het nu lijkt niet weer, van de 9 koppels maar een nest grootgekregen, maar ik vermoed ook dat de ruimte wat te klein was.

Nu heb ik er sind vorig zomer 2 valken bij in en dat gaat prima.
Sinds vorige week zitten mijn nieuwe volwassen valken er ook bij in en ook dat gaat erg goed,..

Broeden doe ik dit jaar zoiezo niet omdat ik daar geen ruimte voor heb, want ik wil toch wel apart gaan kweken, maar ik probeer bij mijn grasjes in een aparte kooi wel een nest te kweken.

Ze zijn samen te houden, maar wel in een ruimte die groot genoeg zijn, want die parkieten kunnen ware moordenaars zijn hoe lief ze ook lijken en kunnen zijn ;)