29 maart 2024, 06:05:41

Weggevlogen... HELP

Gestart door Carina, 9 september 2002, 18:01:32

« vorige - volgende »

Carina

Op 4 sept. j.l is onze valkparkiet (wit, oranje wangen en gele kuif) genaamd Tweety weggevlogen uit de keukendeur, nadat we hem al acht jaar als trouwste huismaat mochten hebben.
Tweetie hebben we daarna niet meer gezien of gehoord en we hebben daar heel erg veel verdriet van. Tweety kan mooi fluiten zelfs liedjes als if you wish you are on a star en de cucuracha. Praten kan hij niet maar fluiten als de beste. Ook geeft hij altijd antwoord als je hem roept. Misschien weten jullie of jullie lezers iets. We hebben uiteraard al wat ondernomen door in de winkels vermist blaadjes op te hangen en we zijn bij vogelopvang Karel Schot geweest. We wonen op het adres Pleinweg 197-b, Rotterdam-Zuid. Dit is heel dicht bij de Maastunnel. Indien u iets weet laat het ons aub weten. Ik ben te bereiken op tel. 06-24566911.
Carina Poleon

jordy

op internet zag ik wel een advertentie dat er een valkparkiet was gevonden in omgeving Born.

cisca

Hoi even een berichtje over de wegevlogen valk.
in het zuiderpark is een valk waargenomen ik heb onmiddelijk gebeld ,mochten er mensen in de buurt van rotterdam zuid wonen alstublieft geef het door als je hem ziet.
hij luisterd goed als je hem roept dus wie weet,
mede namens Carina en haar man alvast bedankt.
dit berichtje is geplaatst op verzoek van Carina.

Timmety

Dit is een tip voor alle vogelliefhebbers:
Heeft jouw vogel een maatje dan heb je hem zo gevangen.
Je zet een vangkooi in de tuin, (2 delige kooi waarin wilde vogeltjes worden gevangen) in het 1ne deel zet je het maatje en het andere deel zet je open. In een paar uur tijd zal je vogel gevangen zijn.
De vogel moet niet al lange tijd weg zijn

B.V.D.
Tim Lomans

p.s. Ik heb dit zelf bedacht en heb er al 10talle vogels mee terug gevangen