7 mei 2025, 02:08:21

kuif

Gestart door Karin, 22 juni 2003, 03:27:22

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Is het normaal dat een valkparkiet van ongeveer een jaar tijdens de rui zo goed als haar hele kuif verliest ?? Breezer heeft nog maar 2 plukjes staan.... Ik ben dus bang dat Kazoo dit doet, maar ik zie het niet gebeuren. Ze zijn beide flink in de rui ( de volière ligt vol met veren ), maar bij Kazoo zie je niks en bij Breezer is dus bijna haar hele kuif weg plus wat veertjes bij haar mondhoeken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Karin,

Haha, dat is toevallig zeg, ik zit hier nu ook met een valkje zonder kuif. Baloo

Maar hij is ook best wel in de rui, en zijn kuifje is nu ook aan de beurt.
Maar het gebeurt heel vaak hoor, dat er opeens nog maar een paar veren zitten, of nog maar 2, zoals Breezer.

Groetjes Lique

Karin

O gelukkig, ik ging me al zorgen maken... Als Kazoo nu al zijn vrouwtje zou plukken, hoe zou het dan zijn als ze piepkuikens hebben  :o

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Karin,

Het kan wel hoor, dat Breezer geplukt wordt. Maar dan moet je ook kalere plekjes zien. Meestal zie je dat pas na een tijdje, en eigenlijk niet veel als je er toevallig even bij staat.
Maar hou het maar even wel in de gaten, want je weet maar nooit.
Maar misschien maak je je wel druk om niks, dat ook breezer net als baloo gewoon in de rui is, en de kuif verliest.

Groetjes Lique

Dark_Fox

Als vogels in de rui zijn verliezen ze veel veren, en de kuif bestaat gewoon uit enkele veren die niet langs het lijf zitten, maar bijna rechtop staan. Niks om je zorgen over te maken.