10 mei 2025, 14:38:37

machogedrag

Gestart door mickeledoki, 24 april 2006, 21:07:01

« vorige - volgende »

mickeledoki

8) 8) 8) 8) 8) 8)
hallo  valkvrienden
precies zoals het accentje  gedraagt mijn valkje zich al sik in de kooi kom erbuiten gaat het goed  ik kan hem ook gewoon uit de kooi halen  maar als ik aan de sla kom of aan het eten valt hij aan hij bijt niet maar pikt dan een beetje  nu ben ik gelukkig niet bang uit gevallen dus hij maakt weinig indruk.
mijn vraag is wat moet ik doen  mijn poot stijf houden (op een  vriendelijke manier dan) of moet ik eraan toegeven .ik moet er wel bij zeggen dat  er een vrouwtje bijzit waar hij helemaal dol op is en hij beschermd haar ook  .....
grtz benny
??? ??? ??? ??? ??? ???

Inger m

Hoi,
Laat de vogel maar zoveel mogelijk met rust en probeer aanvallen te vermijden. Ga niet de vogel uitdagen en je steeds laten pikken of de vogel straffen.

Vertoont de vogel het gedrag ineens? Vermoedelijk is het dan hormonaal en is de vogel broeds. Dit gedrag is moeilijk bij te sturen en volkomen natuurlijk. Je schrijft namelijk dat hij beschermend is naar de pop.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

mickeledoki

hoi hoi
ik weet dus niet of hij het gedrag eerder heeft vertoond  ik heb ze net

mickeledoki

ja dat bericht had ik dus nog niet afgemaakt mijn excuses daarvoor  ik heb ze dus net  en  ik zal ze iets meer met rust laten  mischien dat dat beter is ....  alvast bedankt