16 mei 2025, 16:19:35

is dit een pimroze?

Gestart door dick, 19 april 2006, 21:27:24

« vorige - volgende »

dick

hallo ik vraag me af of ik ook een pimroze heb?? Ik heb het altijd als lutino beschouwd. Het is zoiezo een mannetje en hij zit bij 3 popjes een bonte en 2 geparelde.

Ik wist niet eens van het bestaan van de mutatie pimroze.

groetjes sander

Rianne

Hoi,

een lutino is dit zeer zeker niet hoor. :) Als hij verder geen tekening heeft, dan 2 symmetrische vlekken op de schouders, is het een primrose.

dick

Ik zal binnenkort als ik tijd heb een paar beter foto's van hem maken.

Hij is ook al behoorlijk aan het seksen met mijn geparelde popje maar ik ben dan ook heel benieuwd wat daar uit gaat komen als het lukt.

Ik zal er dit weekend een aantal duidelijkere foto's aan toevoegen.

groetjes sander

Rianne

Hoi,

om bonte valkparkieten te kweken heb je 2 keer de bontfactor nodig. Dit is bij Primrose ook zo. :)

Roosje

Niet waar Rianne!

Uit bont X primrose kan ook primrose komen.

Zie mijn Diego maar ;)

Hier heeft Ludo laatst nog een boeiend verhaaltje over neergezet.

Rianne

Citaat
Als je primrose tegen bont zet, krijg je het volgende
100.0 % Bont split Primrose VOGEL KAN ER ZOWEL UITZIEN ALS BONT OF ALS PRIMROSE
Want naar verluid zou split Primrose "kunnen doorlekken" (net zoals een wildkleur split lutino dikwijls bonte vlekjes in de nek heeft)

Aangeraden wordt, om 2 primroses tegen elkaar te zetten. :)

Rianne

Roosje

Citaat van: Rianne op 19 april 2006, 22:14:25
Citaat
Als je primrose tegen bont zet, krijg je het volgende
100.0 % Bont split Primrose VOGEL KAN ER ZOWEL UITZIEN ALS BONT OF ALS PRIMROSE
Want naar verluid zou split Primrose "kunnen doorlekken" (net zoals een wildkleur split lutino dikwijls bonte vlekjes in de nek heeft)

Aangeraden wordt, om 2 primroses tegen elkaar te zetten. :)

Ja maar het MOET dus niet ;D En mijn bonte vogel werd nou eenmaal verliefd op mijn primrose :)

Rianne

Daarom zeg ik, aangeraden. Wil je echt primrose gaan kweken, zou ik het zeer zeker wel doen.

Roosje

Quendi

Citaat van: dick op 19 april 2006, 21:33:36
Ik zal binnenkort als ik tijd heb een paar beter foto's van hem maken.

Hij is ook al behoorlijk aan het seksen met mijn geparelde popje maar ik ben dan ook heel benieuwd wat daar uit gaat komen als het lukt.

Ik zal er dit weekend een aantal duidelijkere foto's aan toevoegen.

groetjes sander

Hoi Sander,

Als jij je cinnamon primrose (Niet pimroze  ;)) op je geparelde popje zet, dan zullen er wildkleur mannetjes uitkomen en cinnamon popjes.

Aan de foto te zien lijkt jou primrose zelfs wel gepareld. Als dat zo is, dan komen er dus cinnamon geparelde popjes uit en wildkleur geparelde mannetjes.

Groetjes sietske