20 april 2024, 02:03:20

Turbo en Twinkels eerste nestje!

Gestart door plankie, 20 juni 2003, 01:49:13

« vorige - volgende »

mallemeid

en ze broeden rustig door...  :D

Ze wisselen elkaar ook wel af, soms zitten ze er met zijn 2en in, maar het meeste zit Twinkel erin. Af en toe komt ze eruit, stouwt zich vol met eten en water en hup gaat ze er weer in. Echt heel erg leuk om te zien, het eerste eitje is nu drie dagen oud, dus we zouden nu ongeveer ook kunnen zien of het bevrucht is of niet, maar dat doen we maar effe niet....ze laten het nest geen moment meer alleen!

plankie

Twinkel is er intussen een aantal keer uitgeweest maar ze broeden op 't moment steeds met z'n twee tegelijk. Het ziet er wel erg leeg uit zo in de voliere  ::)

Turbo lijkt zo nu en dan 'te praten' tegen Twinkel, en nu is ie voor haar aan 't zingen int nestkastje.. Ik ga zometeen es op zoek naar een microfoon om het te proberen op te nemen!

Het klinkt erg lief wat ie allemaal probeert te zingen :)

Als er wat gebeurt in de huiskamer steekt Turbo ff z'n koppie buiten het netkastje blaast een paar keer en zit te wiebelen en trekt zich dan weer terug

Valerkiet

hihi wat lief joh!! als je het opgenomen hebt kan je het mij ook eens laten horen :-/

plankie

Dat is goed!

Voorlopig is het nog rustig vanavond in de voliere, heb zojuist even heel voorzichtig het broedhokje opengedaan en voorzichtig gekeken of ik de eitjes kon zien liggen:
3 in totaal nu!

Ik vermoed dat het laatste eitje zaterdag-op-zondagnacht is gelegd. Twinkel heb ik vandaag nog niet uit het hokje gezien en heb dus op 't moment geen idee of ze weer een eitje aan 't maken is... Het eerste eitje is vandaag 4 dagen geleden gelegd... nog 14 tot 17 dagen te gaan :)

Spannende tijden breken aan in huize T&T :)

moonwitch (diana)

hoi plankie

Wat leuk dat je al 3 eitjes hebt. Jullie nestje gaat gelijk op met het 3e nestje van mijn biggles en sparky en ook zij hebben nu 3 eitjes. En het laatste eitje is bij mij ook zaterdag op zondag gelegd. Ben benieuwd hoe dit afloop.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

Hahahaha dat is wel grappig ja. :P
Leuk om straks te vergelijken hoe het bij elkaar gaat.
En weet je al, Ellen en/of Anton, of er ook een bevrucht eitje tussen zit?
Het zijn mooie foto's trouwens van jullie knappe valkjes! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ziralioness

Yippeee 3 eitjes al!!!  ;D Dat schiet op!!!! :)

Heel veel succes, ik ben benieuwd of er eitjes bevrucht zijn...
Zaterdag ga ik op vakantie maar als ik terugkom wil ik ALLES lezen! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

plankie

CitaatHahahaha dat is wel grappig ja. :P
Leuk om straks te vergelijken hoe het bij elkaar gaat.
En weet je al, Ellen en/of Anton, of er ook een bevrucht eitje tussen zit?
Het zijn mooie foto's trouwens van jullie knappe valkjes! ;D

Ik heb geen idee of ze bevrucht zijn,Ík durf ze niet van het nest te halen, vooral omdat ze niet tam zijn... Ik hoef maar in de buurt van de voliere te komen en er is lichte paniek bij Turbo....

Dank je voor 't compliment :o)


plankie

Citaathoi plankie

Wat leuk dat je al 3 eitjes hebt. Jullie nestje gaat gelijk op met het 3e nestje van mijn biggles en sparky en ook zij hebben nu 3 eitjes. En het laatste eitje is bij mij ook zaterdag op zondag gelegd. Ben benieuwd hoe dit afloop.
groetjes diana B

Voor jou wordt het dus ook spannend merk ik wel, gezellig :)
straks kunnen we bij elkaar op kraamvisite :)

mallemeid

Volgens Anton is er iig 1 eitje bevrucht!!!!!

Kolkkie

Hey Malle,

Gefeliciteerd met het bevruchte eitje :). Zal duimen voor een supermooi resultaat :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

daan

GEFELICITEERD ELLEN EN ANTON!!!!!!!!!!!! VEEL SUCCES ERMEE.
En hou on sop de hoogte he

'groetjes Daan

ziralioness

Wow!!!! :) Gefelicteerd met de ontdekking van een bevrucht eitje!!! Dat is geweldig nieuws!
Ik ben benieuwd hoeveel eitjes Twinkel gaat leggen, en natuurlijk hoeveel er bevrucht zullen zijn en uitkomen. Heel veel geluk...! Ik hoop dat de ouders het een beetje lukken gaat, zo'n eerste nestje...! Ik volg de thread nog tot zaterdag, dan ben ik een maand weg. Na de vakantie lees ik natuurlijk alles weer bij!
Ik ben razendbenieuwd!!!!! :) :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

plankie

Turbo en Twinkel broeden rustig door, Zostraks nog gekeken of er eitjes bijgekomen waren maar er liggen er nog steeds drie dus ik denk dat het dat geweest is voor dit eerste nestje

Wel denk ik dat er in ieder geval 2 eitjes bevrucht zijn... Ik hoop dat alles goed zal gaan :)

In twee van de drie eitjes zag ik een soort schaduwen (gezien in 't donker met een heel klein lampje). In het derde ei was het alsof ik door stof heenkeek, net of er niks inzat, maar het kan ook zijn dat die er nog geen drie dagen gelegen had... dus dat er nu misschien wel iets te zien is.

Als ze beide weer es van het nest zijn zal ik weer voorzichtig een poging wagen...

Kijken hoeveel er liggen kan ik wel door heel rustig met een zaklampje naar binnen te schijnen... Twinkel gaat dan ff van de eitjes af om er vervolgens weer goed op te gaan broeden.
Ik heb ze niet meer tegelijkertijd van het nest gezien, denk ook niet meer dat dat gaat gebeuren.

Turbo is alleen 's avonds van het nest, dan zit twinkel alleen te broeden, overdag (voor zover ik dat meemaak) zit Turbo samen met Twinkel op het nest.

Als ik de kans krijg zal ik eens met de webcam een foto proberen te maken.


mallemeid

Ze hebben nu vier eitjes!

Het gaat echt hardstikke goed, ze broeden nu ook om en om, dus niet Twinkel zit er de hele tijd op.

Als de jonkies uitkomen dan ga ik er megaveel foto's van maken, maar nu laat ik ze het liefst met rust, we weten dus ook niet wanneer het laatste ei gelegd is...ach komen we wel achter :)