Kaila is stervende :-( waaaarom toch

Gestart door Tara, 19 juni 2003, 20:33:33

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Tara,

Pech blijft je wel achtervolgen he. Ik wens je wederom veel sterkte.

Virussen kunnen zich ook door de lucht verspreiden, via je kleding enz., dus een virus kan je nu niet zomaar niet uitsluiten hoor. Als je turquisineparkiet een virus onder de leden had, kan het best overgegaan zijn naar je valkjes. Sorry dat ik het zeg, maar ik wilde het je niet onthouden. Dus ik zal als ik jouw was toch je vakjes ff laten nakijken bij de DA.

Nogmaals veel sterkte.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

anika_en_spirit

oww tara toch,
wat is dit nou weer dan.
het zit je echt niet mee meid !!
ook ik denk dat het beter is om even langs de DA te gaan,
zodat je (mss) te weten komt wat het is geweest en er hopelijk wat aan kunt doen.
ik leef echt met je mee HEEEEEEEEL VEEEEEEEEL sterkte

dikke =xxx= anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Mandy

Mijn oom heeft een hele grote volière met tropische vogels en doordat een nieuw exemplaar blijkbaar TBC bij zich had zijn al zijn vogels dood gegaan en hij had tientallen verschillende soorten waaronder ook hele aparte en dure exemplaren. Nu is alles ontsmet en moet hij weer van voor af aan beginnen. :-/
Hopelijk is het niet zoiets ernstigs, maar deze 3 dode jonkies is vlgs mij ernstig genoeg om naar een dierenarts te gaan!
Veel succes en sterkte verder!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

20 juni 2003, 15:19:11 #18 Last Edit: 20 juni 2003, 15:20:01 by daan
Hoi Tara,

Ik zou denk niet eens afwachten of de rest het wel zou halen, ik zou toch maar met Kaila naar de DA gaan. En wat betreft die opmerking van de Turqusine, hij kon dan wel apart zitten, maar er kunnen toch virussen via kleding of andere dingen overgebracht worden, of zie ik dat verkeert.

Ik zou er toch echt naar laten kijken hoor, ik zou niet willen dat je nog meer verdriet zou hebben als het weer fout zou gaan.

Heel veel sterkte toegewenst.

Groetjes Daan

Lique

Tara, ik ben het er helemaal mee eens.
Er is wel degelijk iets aan de hand bij jou, en iedere keer gaat er weer een dood. Zo houdt je niks meer over joh.
En een bezoekje naar de dierenarts moet kunnen. Al neem je maar 1 of 2 vogels mee, waarvan je denkt, die mankeren wat.

Groetjes Lique

Irene

lieve tara,
Ben evn een paar dagen niet geweest op het forum en lees nu dit afschuwelijke berichtje! Het zit je niet mee, he meisje! :( :(Neem aub het advies van de anderen aan en ga zo snel mogelijk naar de da. Om te horen wat kaila had, maar nog belangrijker, hoe je de anderen eventueel kan behoeden voor een infectie!
Heel veel sterkte!
Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lique

Hoi Tara,

Hoe is het nu met je valken, en de andere vogels?
En natuurlijk ook met jou? Ben je al een beetje over de schrik heen?

Groetjes Lique

Paul

21 juni 2003, 06:20:12 #22 Last Edit: 21 juni 2003, 09:55:41 by Paul
Hoi Tara,
Wat verschrikkelijk dat we nu weer een kleintje van je is doodgegaan  :(
Jij hebt ook echt alle pech van de wereld momenteel :(
Wat er met Jako gebeurd is heeft natuurlijk niet met ziekte te maken gehad maar met Pinky, Plukkie  en Kaila dat is wel raar.
Maar of het echt een virus is weet ik niet.
Kan er niet iets met het opfokvoer zijn want dat kregen ze beide en de jonge valkjes in de volliere mankeren tot nu toe nog niks.
En juist omdat deze drie niet in de volliere zaten lijkt me het
niet iets met een virus te zijn.
Alleen die Turquoisineparkiet is vreemd maar die kan heel iets anders gehad hebben.
En zeker als het een virus zou zijn zouden er in de volliere al juist eerder meer valkjes iets moeten mankeren lijkt me.
Als je nog moet bijvoeren zou ik dus in elk geval ander opfokvoer halen want alleen de zelfgevoerde valkjes werden ziek dus dat is heel verdacht.
Heel heel heel erg veel sterkte gewenst met al deze verschrikkelijke dingen.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

eindelijk iemand die niet beweert dat mijn valkjes een virus hebben DANK JE!! Volgens mij was die Turquoisine al ziek toen ik haar kocht, maar het zal niets ergs geweest zijn, het was wel erg, maar ik bedoel niets besmettelijks. Die drie die zijn gestorven heb ik inderdaad allemaal minstens een keer voor Pinky wat opfokvoer van nutribird gegeven, Pinky 1 keer omdat haar krop helemaal leeg was en ze snakte naar de honger, maar ze heeft toch nog 3 weken geleefd :-/. Ja en Plukkie was zeker daarvan omdat die al op normaal voer moest zitten en Kaila ... Die at eigelijk al alleen, ze heeft zo'n 3 spuiten gegeten in totaal :-/.

Groetjes, Tara

Shirley

Hoi Tara,

Hoe gaat het nu met je en met je andere valkjes?

Hoop dat het allemaal wat beter gaat en dat je valkjes het goed doen.

Groetjes,
Shirley ;)

Tara

Hoi Shirley,

de anderen maken het prima, behalve Tiko die haar vleugel wat zeer heeft gedaan, maar daar gaat ze niet aan dood :). Gelukkig. Ik heb nu nog 3 nesten en 2 ervan leggen de eieren op de zelfde plaats dus eigelijk 3 verschillende nesten maar van plaats 2 nestjes :). Laiko's nestje gaat weldra beginnen uit te komen, de andere weet ik niet of er wel 1 uitkomt, ze broeden er niet goed op. Laiko's zijn allemaal bevrucht (zoals altijd) ::). Laiko is gepareld en haar 2 geparelde dochters zitten heel graag bij haar om te weten hoe dat allemaal gaat, het zijn dan ook haar enige dochters, de mannen doen liever stoer :D.

Groetjes, Tara

Valerkiet

wat goed dat je je wat beter in je vel voelt :)
morgen kom ik naar je!!!!
dit word LEUK!!! ik zou zelfs zeggen SUPPER LEUK :D

Shirley

Hoi Tara,

Super om te horen dat het goed gaat met je valkjes en vooral ook met jou.

Hou het positieve vast meissie.

Groetjes,
Shirley

yentl

22 juni 2003, 16:38:19 #28 Last Edit: 22 juni 2003, 16:39:22 by yentl
NEEEEEEEEEEEEEE dat kan niet!!! Kaila ook al?  :'( :'( :'(.
Dit vind ik echt erg voor je, te erg... ik zou zoiets nooit willen meemaken.

Wel erg goed te horen dat het nu goed gaat met ze

groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

de volwassenen zouden eigelijk niet veel erger zijn, ze waren niet ze lief en tam als deze 3, het zijn de 3 eerstgeborene, ik heb 2 valken waarvan ik het supererg vond dat ik nooit dacht dat ik zonder ze kon, dit waren mijn allereerste valk die ik bijna 5 jaar had en mijn kleine Plukkie :(. Een virus hebben ze NIET!