20 juli 2025, 16:56:36

Phoebe's hoekje

Gestart door Lique, 19 juni 2003, 16:25:47

« vorige - volgende »

Lique

4 juli 2003, 20:47:09 #75 Last Edit: 4 juli 2003, 20:48:06 by Angelique
Hoi Daan, we waren tegelijkertijd aan het tiepen. Maar een foto staat hierboven.
Volgens mij gaat het wel goed met de kleine.
Ik hoop dat het zo blijft........

Wanneer is jouw eitje gelegd?
De mijne op 16 juni, en het duurde precies 18 dagen...

Speedy

O wow Angelique, wat leuk!!!!

Gefeliciteerd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo trots bent en blij.
Heel leuk om dit weer te volgen van jullie kleintjes.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ja, ik ben echt MEGA trots op de valkjes.
Ik heb net nog ff weer gekeken, en het gaat op zich wel goed, alleen Phoebe legt de eitjes wel onder hem, maar de kleine rakker niet...
Dus nog ff afwachten, hoe het afloopt.

Stijn dc

hello

gefelicititeerd met je eerste jong!!
hopelijk gaat alles goed en mogen ze allemaal groot en gezond worden!!
nog vier dagen en dan zou normaal mijn eerste ei moeten kippen dus ik en oook superbenieuwd!!

SDC:D

Lique

Hoi Allemaal,

Ik begin steeds meer te tweifelen. Ik heb er niet zo'n fijn gevoel bij.
Kyra komt niet in de buurt van het jong, of de eitjes, of zelfs het nestblok.
Phoebe zit echt op het jong, voert niet helemaal niks.
Het jong zat net met het lichaampje tussen de houtstukjes.

Ooo ik hoop dat het goed gaat.....

daan

Hoi Lique,

Gabber heeft haar eerste eitje op 19 juni gelegd, maar toen is ze natuurlijk niet gelijk gaan broeden, en ze heeft ze heel onregelmatig gelegd, de vorige keren ook al soms zaten er 2 dagen en soms 3 dagen tussen hihihi, vreemd he. En ze heeft er natuurlijk 6 gelegd, en ze ging ongeveer volgens mij vanaf de 3e ei broeden, we zien het wel. Ik moet het alleen wel goed in de gaten houden, want als de 1e wordt geboren moet Lucky volgens mij het blok uitzijn, want anders gaat het misschien wel fout. Dus ik hoop dat die kleine rakker eerdaags dat hol uitkomt, hij vind het veelste gezellig bij mama hahahahaahaha.

Gaat alles nog steeds goed Lique

Knuf Daan

Stijn dc

hello

mss durft kyra niet komen en kan je phoebe even apart zetten!
mss heeft kyra een beet gehad van phoebe of zo!!!
maar de eerste 24 uur heeft een jong ook nog geen eten nodig,d us dat kan nog goed komen

SDC:D

daan

Sorry is zag nu de foto pas ...............eh!.

Wat een moppie zeg, zo klein he'.
Echt mooi hoor.
Succes
Daan

Lique

CitaatHoi Lique,

Gabber heeft haar eerste eitje op 19 juni gelegd, maar toen is ze natuurlijk niet gelijk gaan broeden, en ze heeft ze heel onregelmatig gelegd, de vorige keren ook al soms zaten er 2 dagen en soms 3 dagen tussen hihihi, vreemd he. En ze heeft er natuurlijk 6 gelegd, en ze ging ongeveer volgens mij vanaf de 3e ei broeden, we zien het wel. Ik moet het alleen wel goed in de gaten houden, want als de 1e wordt geboren moet Lucky volgens mij het blok uitzijn, want anders gaat het misschien wel fout. Dus ik hoop dat die kleine rakker eerdaags dat hol uitkomt, hij vind het veelste gezellig bij mama hahahahaahaha.

Gaat alles nog steeds goed Lique

Knuf Daan

Hoi Daan,

Gabber heeft tegelijk gelegd met Sammy, haar eerste eitje kwam ook de 19e. Bij haar ging het ook best onregelmatig, want ei2 en 3, daar zat maar 1 dag tussen.
Sammy en Kyra zijn blijkbaar wel direct gaan broeden. Daarom stond ik er ook zo raar van te kijken, dat het jong er al was :D

Groetjes Lique

Lique

Citaathello

gefelicititeerd met je eerste jong!!
hopelijk gaat alles goed en mogen ze allemaal groot en gezond worden!!
nog vier dagen en dan zou normaal mijn eerste ei moeten kippen dus ik en oook superbenieuwd!!

mss durft kyra niet komen en kan je phoebe even apart zetten!
mss heeft kyra een beet gehad van phoebe of zo!!!
maar de eerste 24 uur heeft een jong ook nog geen eten nodig,d us dat kan nog goed komen

SDC

Hoi Stijn,

Ja, ben ook benieuwd naar jouw ei, laat je het nog even weten?
Nee, het jong heeft nog geen voer nodig, maar toch vertrouw ik het niet.
Kyra gaat altijd heel anders met jongen om. Heel zorgvuldig, en erg bang, dat ze iets beschadigd. En Phoebe is juist het tegenovergestelde, op het moment.

demi

hallo lique

heel erg gefeli meissie!!
hoop dat alles goed gaat!!
en peter jij ook natuurlijk gefeli!

groetjes diana w :-*

Speedy

Klinkt gek, maar kan het jong niet naar Sammie??
Misschien komt het dan wel goed....laten we hopen dat het niet nodig is.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ja, het zou wel kunnen, maar Sammy weet dan niet dat ze al een jong heeft. Dan heb ik net zoveel kansen als hoe het nu zit, als Phoebe erop zit.
Het beste is gewoon Kyra met de kleine en de eitjes overzetten, in een andere  kooi.
Denk ik.

Lique

5 juli 2003, 13:43:05 #88 Last Edit: 5 juli 2003, 13:43:55 by Angelique
Hoi Allemaal,

Het 1e jong is de nacht prima doorgekomen.
JAmmergenoeg was ik er niet bij, en kon ik niet opletten wat er allemaal ging gebeuren.
Maar toen ik vanmorgen thuis kwam, hoorde ik allemaal piepjes.
Ik was erg opgelucht, want ik had echt niet gedacht, dat dit prachtige jong het zou overleven.
Ik pakte het jong uit zijn nestje, en hij wiebelde lekker over mijn handen heen.

Hij is zo te zien ook al wel gevoerd. Alleen 1 nadeel, het lijkt erop, dat Phoebe het helemaal alleen doet...

Speedy

och wat een hummeltje heb je daar weer op je hand...zo lief klein.
Ik zal duimen dat alles goed blijft gaan.

Groetjes,
Trudie