18 juli 2025, 13:13:51

nest op de grond

Gestart door tom, 19 juni 2003, 15:09:21

« vorige - volgende »

tom

uhmm kan je ook iets op de grond leggen voor je valkparkieten zoals een bloempot of een mand ofzoow dat ze dan ook kunnen broeden zou dat kunnen :-*

Karin

In de natuur broeden valken in bomen, dus hoog en " overdekt ". Je hebt dus meer kans op een gezond nest als je een ruim broedhok ophangt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Tom,
Je kan beter een nestkastje kopen. Die kan je ophangen, of in de kooi zetten. Deze zijn ook niet zo duur.

Groetjes Lique

tom

ok thanx zal ik doen ;D

yolanda hols

hoi,

ik heb je verhaal gelezen maar het kan wel degelijk op de grond hoor!!!!!!
ik heb hier 1 koppel zitten en de pop lag de eitjes op de grond.ik heb een bakje neergezet met zaagsel waar de pop haar eitje heeft neer gelegd.en wat denk je er liggen nu 4 eitjes in en ze broed heel goed.succes ermee.

groetjes yolanda

Lique

Hoi Jolanda,

Ja, ze kunnen het ook zeker op de grond leggen, maar dat doen ze alleen als er geen mogelijkheid is, om in een kast te leggen.
Maar wel grappig, dat ze bij jou op de grond leggen zeg.
Heel veel succes, en laat je nog even weten, als je jongen hebt?
Dan kan je er natuurlijk wel makkelijk bij komen.

Groetjes Lique

Tara

Hoi Yolanda,

wat Lique zegt is waar, als ze niets anders kunnen dan op de grond leggen doen ze dat ook, Laiko had jongen en ik had het blok na een tijdje weggehaald omdat de jongen groot genoeg waren, maar een dag later had ze een ei tussen al die jongen op de grond gelegd :o. Dan heb ik meteen weer het blok eraan gehangen, het is eenvoudiger voor het koppel en ook minder gevaarlijk.

Groetjes, Tara

Valerkiet

hé wat raar nog nooit van gehoord dat het ook op de grond kon

Lique

Hoi Tara,

Een nestblok geeft ook heel veel rust aan de ouders. Ze zitten er lekker in het donker, hoeven niet om zich heen te kijken, wie langsloopt, of wie er op het kastje zit.
Alleen als ze iets voelen, of iets horen, wat ze niet vertrouwen, dan nemen ze een kijkje naar buiten.

Groetjes LIQue

Tara

Hoi Lique,

daar geef ik je volkomen gelijk in hoor, als ik per ongeluk lawaai maakt komt mijn Laiko meteen naar buiten om een kijkje te nemen :). Maar dan gaat ze er weer in als ze ziet dat het 'maar' ik is :).

Hoi Valérie,

een nest op de grond kan wel, maar het is niet zo goed voor de valkjes zelf, zoals onrust en zich niet op haar gemak voelen, zoals de tips die lique en ik hier al eerder zeiden

Lique

Ja, een nestkast is gewoonweg beter. In de natuur doen ze het ook niet op de grond, en als ze de mogelijkheid hebben om ergens in te zitten, vind ik dat je dat ook moet geven.

Groetjes Lique

martine

We zijn net van vakantie terug. in deze tijd hebben onze valken 5 eieren gelegd op de grond. Zij broed wel. Helaas accepteerd ze geen nest materiaal. Het is hun eerste nest. ik hoop maar dat het goed gaat.
Gr Martine