28 maart 2024, 23:18:38

.....'Mijn valkjes'.....17-05 15:51

Gestart door Lucky Charlie, 18 april 2006, 16:02:45

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Heey iedereen,

Nu Ingo weg is, is Blincky weer veel actiever. Ze zat eerst alleen nog maar in het voerbakje of een hoekje. Nu vliegt ze weer rond, hangt op de kop bij een stok neer, kijkt weer in de broedblokken, en zit weer op de grond. Het was echt niet goed dat Ingo er bij zat. Ik mis haar wel heel erg, maar dat gaat wel over. ik zal haar in ieder geval nooit vergeten. De bult bij Blincky is trouwens wel helemaal weg, en er licht nergens een eitje. Kan iemand me vertellen wat dit was? En ze gaat toch nog wel broeden?

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

gelukkig is Ingo in de familie gebleven, kun je haar altijd nog eens opzoeken! Gelukkig is er nu rust gekomen, dan heb je zelf ook meer vrede met je beslissing. :D

Lucky Charlie

Heey Rianne,

Ja, inderdaad. Ik heb wel vrede met m'n beslissing. Het is voor Ingo ook leuker dat ze daar is, want ze zit daar waarscheinlijk de hele dag bij iemand op de schouder. Maar weet je ook hoe dit komt of wat het is?>>"De bult bij Blincky is helemaal weg, en er licht nergens een eitje."<< En gaat ze nog wel broeden?


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

heeft ze het eitje ook niet op de grond laten vallen? Maar misschien heb je het wel verkeerd gezien, dat kan ook. Zolang ze blijft paren met haar partner, komt er eerdaags wel een ei hoor. :)

Lucky Charlie

Heey Rianne,

Nee, het licht niet op de grond, en ook niet in de voerbakjes waar ze zo vaak in zit. Het was echt een bult, je ziet nu duidelijk het verschil met eerst. Maar het komt vast wel goed. Misschien was het ook wel iets anders inderdaad. Of het komt doordat ze nu lekkerder in haar vel zit dan toen Ingo er nog was.
In iedergeval bedankt.

groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Heey,

Jah, vandaag heeft het nieuwe mannetje, Yellow, voor t eerst gefloten!!!! Hij begint dus al te wennen. Hopelijk zitten de koppels over 2-3 weken te broeden!!!!

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

15 mei 2006, 17:41:14 #36 Last Edit: 16 mei 2006, 12:53:49 by Lucky Charlie
Hoi,

Blincky heeft alweer een dikke bult onder haar buik:o
Dit keer is het volgens mij echt een teken dat ze een eitje gaat leggen, want:
-volgens mij zit haar staart een beetje in een knik,
-ze verdedigt 1 van de 2 broedblokken,
-ze knijpt de hel tijd met haar kont(gat),
-Haar staart maakt telkens kleine schokkende bewegingen, dit hebben de andere valkjes niet.
-Ze kriebelt de hele tijd op de rug, waar ook een beetje een bult zit. Dit is niet gewoon jeuken. Het heeft wel wat van wat onze kat ook deed als haar kittens in de buik schopten. Zij draaide dan ook telkens haar kopje om naar haar buik toe, en beet er in.


Ik vind het heel leuk en ik hoop ook dat het echt zo is. oja, ze zit de afgelopen dagen ook vaak op, of in het blok.
Ik houd jullie wel op de hoogte,

Groetjes Lutske



Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Ja, ook vandaag heb ik weer een poos bij mijn valkjes gekeken. De bult bij Blincky is nu echt groot. Er zit ook duidelijk een knikje in haar staart. Misty zit nu de hele tijd bij haar, en ook vaak in het broedblok naar haar te fluiten. Een paar minuten geleden bracht ik een zak modder naar het hok, en daar zag ik Blincky in het broedblok zitten. Nou ja ze was net omhoog geklommen en zat in de opening van het blok. Ik dacht: 'shit, snel weg, misschien gaat ze er weer in.' Nu ga ik er een poos niet meer heen, want misschien legt ze nu haar eitje wel.

De koppeltjes zijn inmiddels ook gevormd. Ik heb dus 2 cinnamon geparelde popjes. De ene heeft veel meer parels, en ze dichter op elkaar staan. Het andere popje heeft ook veel parels hoor, niet dat die ze kwijt raakt of zo. Maar die is minder druk gepareld. Goed, toen ze in de volière deden hebben we nog niet gezegd, 'dit is Mica, en dit is Jive.' Omdat mijn moeder en ik graag allebei zelf een koppeltje wilden hebben we dus gewacht tot de koppels gevormd waren. Nu is het popje met de meeste parels bij Yellow gegaan, en heet dus Mica. En het andere popje, Jive, bij Luka.
Ik vind het heel leuk dat de valkjes nu koppels zijn, ze zitten nu vaak als koppels bij elkaar.

Ik houd jullie op de hoogte over het eitje van Blincky, en natuurlijk ook de rest ;)

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hoi,

Ook Jive heeft een hele dikke bult. Zij gaat ook een eitje leggen. Het broedblok van Blincky en Misty, wat sterk verdedigt wordt door Misty, is juist het broedblok waar Jive haar eitje in wil leggen. Misty zit er niet telkens bij, een end er van af. Jive gaat dus telkens voor het invlieggat zitten, en dan komt Misty aanvliegen en jaagt haar weg. Ze is er zelfs een keer in gegaan, en werd er weer uit gepikt door Misty. We hangen er zo snel mogelijk nog een broedblok bij, want Jive wil ook niet in het andere blok omdat Yellow en Mica daar op zitten. Mica heeft nog geen bult op haar buik, en je ziet dan ook duidelijk het verschil met Blincky en Jive.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Nog steeds geen eitje :-[ Oh het duurt zo lang. Ik kijk zo'n beetje elke drie uur even, om te zien of ze nog steeds die dikke bult hebben. En dan loop ik naa 20 minuten teleurgesteld terug naar het huis, omdat er nog steeds geen eitje is. :-\ Gedult, tja. Maar dat is moeilijk hoor!!! Ik laat ze nu de rest van de middag alleen, denk ik..... :P
En vanavond kijk ik weer en hoop dat er dan een eitje is. Dat zal wel haast moeten, want met die bult van Blincky, je zou denken dat ze een kippenei gaat leggen :o ;) ;D

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

ik had zelf niet eens in de gaten toen mijn pop een ei aan het leggen was. Ik wist wel dat er 1 aan zat te komen, maar wanneer ??? Tot het me opeens opviel dat ze al een hele tijd in het blok zat. En ja hoor, toen lag er 1. :)
Dus hoe langer je je er druk om maakt, hoe langer het ook duurt. ;)

Lucky Charlie

Heey Rianne,

Tja, daar heb je een punt ;) Maar jij hebt toch al vaker eitjes gehad???? Ach ik zal, maar gewoon wachten. Maar hoe lang denk je dat het ongeveer nog duurt. Ze heeft die (nieuwe, dikkere) bult nu al 3 dagen. Alvast bedankt.

Groetjes Lutske

P.s het is me niet gelukt, ze de rest van de middag alleen laten :-[


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

21 mei 2006, 11:38:42 #42 Last Edit: 23 mei 2007, 07:26:06 by Riny
Heey allemaal.

Ik heb goed nieuws. Blincky heeft gister middag van ongeveer 12 tot 5 in haar broedblok gezeten. :o
Helaas zonder resultaat, want er ligt geen ei. Nu zit ze weer in het broedblok, ook samen met Misty. Normaal ging Blincky altijd zodra ze me hoorde het broedblok uit, maar nu blijft ze telkens zitten. Vanavond hoop ik dus echt een eitje te hebben.
Ik ga nu voortaan verder in mijn dagboek. :D
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17504.0.html

Groetjes Lutske

Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Riny / moderator


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora