28 maart 2024, 21:46:51

.....'Mijn valkjes'.....17-05 15:51

Gestart door Lucky Charlie, 18 april 2006, 16:02:45

« vorige - volgende »

Linn


Lucky Charlie

hallo,

ja, volgens mij wel. Hoe zo? Hij heete Jan geloof ik. En inderdaad Adelheid.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Ja, volgens mij is het zover!!!! Ik ben, alweer, heel BLIJ!!!! Er zit een bult onder de buik van Blincky :o. Ik dacht eerst, "ze heeft gewoon de veren wat opgezet" ::). Maar na een poosje was het nog zo, ik heb haar zelfs met Ingo vergeleken!!!! Het is een bult. Ze gaat dus haar eerste eitje leggen!!!!! :D Oh, je kunt je natuurlijk wel voorstellen hoe blij ik ben ;D!!!! Dit wilde ik jullie ff melden hoor :D ;D ;)

Hele Blije Groetjes!!!! ;) Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Linn

Citaat van: Lucky Charlie op  3 mei 2006, 11:34:44
hallo,

ja, volgens mij wel. Hoe zo? Hij heete Jan geloof ik. En inderdaad Adelheid.

Groetjes Lutske


Ow, gewoon, ik had zijn advertentie gezien. Een poos geleden.

Lucky Charlie

Hoi Linn, mooi zijn ze hea?

Heey,

De bult is al wat groter geworden. Ik weet niet hoe lang het nu nog duurt voor er een ei komt, maar dat zie ik dan wel. Ik vind het in ieder geval heeeeeeel leuk.

Groeten Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Volgens mij duurt het dan 1,5 tot 2 dagen voor het ei er is. Ik weet het niet eens zeker meer, terwijl ik het pas geleden bij mijn valkje had ;) Maar dat allereerste ei is gewoon geweldig, als je dat ziet liggen ben je zo blij. En dan weet je niet eens of het bevrucht is of niet maar dat geeft helemaal niks. ;)


Lucky Charlie

Heey Rianne,

Volgens mij is het nu 3 dagen geleden dat ik die bult ontdekte. Nu denk ik elke ochtend en avond als ik de vogels controleer, en er nog steeds geen ei ligt, "zie ik heb het toch verkeerd gezien, er komt geen ei." En dan zie ik die bult en denk, "ach het duurt gewoon nog even." ::)

Heey Linn,

Tnx. Ik heb gekeken wat voor jongen ik eventueel kan krijgen. Dat staat volgens mij ook ergens in dit verhaal. Ze zijn in ieder geval wel heel mooi.

Heey de rest,

Ik zit de hele tijd te twijfelen en na te denken over wat ik met Ingo zal doen. Het komt zo volgens mij niet goed. Ingo verdedigt zo nu en dan die broedblokken zo vel!! Dan zit ze voor het ene broedblok te waken, en als er ook maar een vogel naar kijkt, wordt deze het hele hok door gejaagt. Omdat Blincky bijna een ei gaat leggen, begin ik me echt zorgen te maken. Mijn moeder zei nu, "dan moet je Ingo maar verkopen". Maar ik wil Ingo echt niet verkopen. Hij is echt de aller liefste vogel, vind ik. ::) ;)  Nu zou ze met mijn vader overleggen of het hokje naast de volière ook een volière kan worden, zodat Ingo en Luka daar in kunnen. Kijk, zo ziet het er dan uit.


1 Ons huis
2 Bijkeuken
3 Houthokje
4 Tuin
5 De schuur/ hok
6 Volière
7 Rommelhokje
8 Ratten kooi, zo kunnen de vogels een beetje buiten zitten.
9 Terras
10 Sloot
11 Steeg


Van dat rommelhokje zouden we dan ook een volière kunnen maken. Als de koppeltjes gesplitst zijn, gaat het misschien beter. Maar het is helemaal nog niet zeker of die 2de volière er wel komt hoor.

Groetjes Lutske



Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne


Lucky Charlie

Heey Rianne,

Bedankt, ik heb er natuurlijk altijd wat aan. De buik is bij Blincky niet zo dik, maar er zit wel een bult. Dit was eerst niet zo, en daarom dacht ik aan een ei. Maar aangezien jou valkje een dikkere bult heeft weet ik het niet meer.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Zit ze ook met de staart in een knik, zoals op de foto?

Lucky Charlie

Ik ga ff kijken, maar eerst eten,

groeten Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hoi,

Kijk dit zijn Foto's van Blincky met een bult. ik zag nu ook dat er een beetje een bult op haar rug zit. Dit staat ook op de foto. Zoals je kunt zien, Zit er geen knik in haar staart. De bult lijkt op een paar foto's niet heel groot. Hij is ook niet heel groot, maar je zie wel verschil met voor de bult, en Ingo.

Groeten Lutske







Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Bogucci

Hoi Lutske,

Ik hoop dat je over een tijdje een nestje hebt.
Heel veel succes en het zijn inderdaad mooie vogels.

Groetjes,

Lucky Charlie

8 mei 2006, 16:36:33 #29 Last Edit: 8 mei 2006, 17:50:00 by Lucky Charlie
Hallo,
Zoals jullie al gelezen hebben ging het niet goed met Ingo in de volière. Ik wilde toch graag gaan kweken met mijn valkjes, dus heb ik toch besloten om voor Ingo een goed adres te vinden. Dit is wel gelukt, ze is ook in de familie gebleven. Ze is er gister heen gegaan en daar waar ze nu is krijgt ze ook nog veel meer aandacht dan dat ik haar kan geven. Tot mijn grote verbazing was Luka al meer aan haar gehecht dan ik had verwacht. Hij zat vandaag nog een paar keer tegen het gaas aan te roepen. Ik heb gister avond dus nog meteen een nieuw popje voor Luka gekocht, bij een kweker uit Nuis. Die had echt heel veel volières, en heel veel vogels. Toen ik een popje uitgezocht had zij mijn moeder dat ik ook nog een koppeltje uit mocht zoeken. Het zijn uit eindelijk 2 cinnamon geparelde witmasker popjes geworden en een lutino mannetje. Deze lutino komt uit een albino zij de kweker. Het koppeltje is van mijn moeder, en ze heten: Popje Mica, man Yellow. Het popje van mij heet Jive. Ik mocht dus nog een koppeltje uitkiezen, maar de twee valkjes daarvan zaten niet bij elkaar in een volière. Yellow zat al wel met Mica, of Jive te kroelen. Dus er zijn al koppeltjes gevormd. Ook Luka trekt al naar een popje toe. Dit was het voor vandaag... denk ik. Mijn moeder, of vader, gaat nog een broedblok maken. Er zijn nu namelijk maar twee, terwijl er dus drie koppeltjes zijn. Ik mis Ingo wel heel erg, maar ik weet dat dit beter voor haar is. Trouwens ook voor de andere vogels.

Groetjes Lutske

Ps. Hieronder staan de foto's van de nieuwe, maar ook de valkjes die ik al had. En de volière ;) :D ;D




Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora