28 maart 2024, 23:57:01

.....'Mijn valkjes'.....17-05 15:51

Gestart door Lucky Charlie, 18 april 2006, 16:02:45

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

18 april 2006, 16:02:45 Last Edit: 17 mei 2006, 15:51:30 by Lucky Charlie
Hallo,

Ik had ook wel eens zin om iets over mijn valkjes te vertellen, het karakter en gedrag en zo. Nou hier komt t verhaal.... ;)

Ingo:
Ingo is de liefste vogel die ik ooit heb gezien. Ze is een popje van nu ongeveer 8, 5 maanden oud. Ik kreeg haar toen ze volgens de dierenwinkel 8 weken was. Ze wil vanaf het begin dat ik haar heb de hele dag door aandacht. Dan zit ze op de kooi op en neer te bewegen met de vleugels een beetje wijd en kijkt ze echt zo van, pak me dan op, aai me even. Zo lief. Ze staat nu samen met Blincky in de gang, mijn moeder vond het te vol worden in de huiskamer.
Nadat Ingo mij een paar keer naar boven zag gaan, is ze me achter na gevlogen. Dan zat ze halverwege de trap naar me te fluiten. Nu kan ze inmiddels traplopen, ja je hoort het goed, ze klimt helemaal tot boven en zoekt me dan op. Ze vliegt eerst een stukje de trap op, blijft even op een tree zitten, pakt dan met haar snaveltje het stof van de volgende tree en trekt zich zelf dan met beide pootjes tegelijk op die tree. Het is zo schattig om dat te zien.:D :-*

Blincky:
Blincky heb ik gekocht bij een vrouw die niet meer genoeg tijd voor hem had. Ze wilde heel graag dat ik Blincky van haar overnam, en dat heb ik toen gedaan. Zij heeft gezegd dat Blincky toen drie of vier maanden oud was. Ik heb hem nu ongeveer twee en een halve maand. Ik weet nog niet of Blincky een man of een pop is omdat ie nog niet zo oud is, maar voor het gemak zeg ik telkens hem of hij of zo. Blincky is minder tam dan Ingo, maar wel lief hoor. Hij komt vaak wel chagrijnig over. Als je hem dan wilt oppakken begint ie te snauwen, een beetje blazen en wat brabbelen. Maar als hij eenmaal bij je zit is het goed. Eerst heb ik een hele poos gedacht dat de twee valkjes niet zo goed met elkaar overweg konden, maar nu gaat het heel goed tussen de twee. Zodra ik Ingo op de schouder heb, zit Blincky de hele tijd naar haar te roepen. Blincky kan echt niet meer zonder Ingo. :D

Het is misschien wat sneu om te zeggen, maar ik ben meer gehecht aan Ingo dan aan Blincky. Ingo is echt mijn lieverd. Dit komt misschien ook wel omdat ik Ingo al wat langer heb, en ook omdat ze veel aanhankelijker is. Ik ben nu aan het sparen om een keer jongen bij Ingo te hebben, of dat nu van Blincky is of van een ander valkje, dat is maar net of Blincky een man of een popje is. Ik weet niet of je het hele jaar door jongen bij valkjes kunt hebben, maar ik denk dat ik na de zomervakantie het geld bij elkaar heb, dus dan zou het mooi kunnen. Ook wil ik heel graag nog eens een koppeltje geparelde witmaskers hebben.

Nou ja, genoeg gepraat. Dit was het verhaal over mijn valkjes.

Groetjes Lutske

P.s hier nog wat foto's

Ingo









Blincky










Samen








Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny


Hoy Lutske
Leuk dat je ook een verhaal begonnen bent over je valkjes.
Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Groetjes Riny :D

valkje-jacco

hoi!!

lieve valkjes heb jij zeg! ik zie dat ze gekortwiekt zijn, heeft de kweker dat gedaan?
Leuk dat je een verhaal begint, blijf het volgen!

groetjes:Mitchell en valkje Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Lucky Charlie

Heey,

Ja ik vind het ook leuk om te doen hoor. Ingo was gekortwiekt toen we hem kregen, maar dat is nu al bijna helemaal weer aangegroeid. Blincky was niet echt gekortwiekt, er waren alleen een paar veren uit de midden van z'n vleugel geknipt. Zelf hebben we hem oen nog echt gekortwiekt. Dit deden we omdat hij niet heel tam was, maar een klein beetje, en we vonden het zielig als Ingo wel los mocht en Blincky niet omdat hij anders telkens tegen het raam vloog. Zijn vleugels zijn nu ook alweer een stuk aangegroeid, beide kunnen ze nu goed vliegen.

Gister toen ik het verhaal typte zaten Ingo en Blincky beide op m'n schouder. Ingo vroeg zoals gewoonlijk veel aandacht, en wilde geaaid worden. op een gegeven moment kroop ze met haar kopje onder mijn kin en ging lekker zitten slapen. toen ze wakker werd wilde ze weer geaaid worden, maar dit deed ik niet, ze vond het niet erg. Toen ik haar later nog niet aaide ging ze zachtjes met haar kopje tegen mijn kin aan drukken. Ik vond dit zo lief.

Oja, nog een vraagje, hoort hier niet thuis, maar stel hem toch even. Als een valkje zo lief is, erven de jongen dat dan ook automatisch mee?

groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Carin

Hoi Lutske,

Wat een leuke valkjes met leuke namen!

Ik blijf je verhaal volgen!


Groetjes Carin

Lucky Charlie

20 april 2006, 18:04:52 #5 Last Edit: 22 april 2006, 20:09:40 by Lucky Charlie
Heey,

Leuk dat jullie zulke leuke reacties hebben. Dat ze niet tam geboren worden snap ik ;). Ojah, wat ik nog even in mijn verhaal wilde zetten, maar vergeten ben, ik vind Blincky's kuif zo heel erg mooi!!! Ooohw en lief ::) :-*
sorry hoor :-[

groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hoi,

Vandaag hebben we de volière in orde gemaakt. Houtsnippers op de Bodem, een paar stokken erin en er komt nog een boomstammetje in. De valkjes gaan er nu nog alleen overdag in, en 's nachts binnen. Er zit een raampje in het hok, wat nu een doorgang is naar het buiten deel. Er zit namelijk een oude schoongemaakte rattenkooi aan de buitenkant van het raam. Deze is ongeveer even groot als een gewone kooi. Zo kunnen ze ook buiten zitten. Zometeen, of morgen, komen er foto's van de volière.

groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

23 april 2006, 19:17:55 #7 Last Edit: 23 april 2006, 19:51:05 by Lucky Charlie
Hallo,

Ja, ik heb de foto's van de voliere, alleen van de binnenkant, want om de een of andere reden willen die van de buitenkant niet uploaden. Het ziet er heel mooi en gezellig uit. Ik heb ook nog andere foto's. Ik zag op marktplaats een advertentie van een paar mooie valkparkieten staan, en onverwachts heb ik die vandaag uit Slagharen gehaald. Ik heb ze als twee mannetjes gekocht, en van de geparelde witmasker weet ik dit zeker omdat hij een witte kop heeft. Van die andere waar ik de mutatie niet van weet kan ik niet zien of het wel een man is. ik hoop eigenlijk dat jullie dit kunnen zeggen en ook wat de mutatie is. Het zijn in ieder geval hele mooie vogels. De geparelde witmasker heeft een ring om zijn pootje, maar deze kan ik niet bekijken omdat hij bijt. de vogels zijn namelijk niet tam zoals mijn andere valkjes. De geparelde witmasker heet Luka, en die andere heet Misty omdat hij heel licht grijs op zich heeft. Op de foto's ziet dit er nog vrij donker uit, maar het is echt heel licht. Hier zijn de Foto's. Ik kan nog niets over het karakter van deze nieuwe valkjes zeggen, omdat ik ze dus nog maar net heb. Zowiezo zal dat nog wel lang duren, omdat ik ze nog niet tam heb.

groetjes Lutske


De geparelde witmasker, kunnen jullie zelf ook wel zien ;)

De geparelde witmasker

Misty

Misty
Allebij
Allebij

De volière

De volière


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Hier zijn weer nieuwe foto's van mijn valkjes. Hier staat misty ook wat duidelijker op. De grijse kleur op deze foto is precies hetzelfde als in het echt.

groetjes Lutske
















Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hoi!!!

De nieuwe valkjes zitten nu 3 dagen in de volière. Mijn vader heeft gister hele mooie broedblokken voor mij gemaakt, 2 stuks. De valkjes hebben ze al even goed gekeurd. Misty ging boven op een broedblok zitten en met z'n snavel tegen de muur roffelen. Ik weet nu ook eindelijk waar jullie het altijd over hebben, want ik heb het zelf gezien:) ;). Oke, na dit roffelen ging hij het broedblok in, en maakte daar zachte geluidjes, ook ging hij er heel mooi in fluiten. Hij probeerde Blincky te lokken!!! Blincky heeft geen lange vleugels en ze durfde dus niet goed naar het broedblok te vliegen. Telkens als Misty even uit het broedblok naar Blincky gluurde, ging Blincky helemaal voorover leunen om er heen te vliegen. Toen ze eindelijk op het broedblok zat, durfde ze niet naar beneden te klimmen om in het blok te gaan. Na een poosje dit aan te zien ben ik maar weg gegaan.

Later kwam ik terug. Blincky zat naast Misty op de stok. Blincky ging telkens helemaal met maar kopje naar beneden en haar achterend deed ze omhoog. Zo liep ze naar Misty toe, en ze duwde met haar kopje, nog steeds naar beneden, tegen hem aan. Hij reageerde hier op door in haar nek te kriebelen met zijn snavel. Dit zag er heel lief uit. Misty en Blincky zijn dus echt een koppeltje.

Ik heb altijd al gedacht dat Blincky ouder was dan die vrouw zei, waar ik haar heb gekocht. Dit denk ik ook omdat zij hem niet als jong gekregen heeft, en ik niet weet waar Blincky was voor ze bij die vrouw kwam. Door bovestaand gedrag, lijkt ze me ook ouder dan een half jaar. Het lijkt mij dat ze door dit gedrag met Misty jongen wil hebben.

Zo een heel verhaal over de liefde tussen Misty en Blincky. Tussen Ingo en Luka is nog geen leifde te bekennen. Ik hoopte trouwens al dat Blincky met Misty een koppeltje zou vormen, omdat in beide bont zit. Blincky is wildkleur split voor bont, en Misty is bont cinnamon witmasker. Ik heb ook berekent wat voor jongen je van beide koppels krijgt, dat staat hironder. Ook al zijn Ingo en luka nog geen koppel, ik heb dit toch al vast berekent.

Blincky en Misty

Moeder :wildkleur split to bont
Vader :bont witmasker Cinnamon 

Jonge man:
50% bont Split To witmasker {X1:  Cinnamon}
50% wildkleur Split To bont witmasker {X1:  Cinnamon} 

Jonge pop:
50% bont Cinnamon Split To witmasker
50% Cinnamon Split To bont witmasker 

Ingo en Luka

Moeder: wildkleur
vader: witmasker  gepareld 

Jonge man:
100% wildkleur Split To witmasker{X1:  gepareld} 
Jonge pop:
100% gepareld Split To witmasker 



Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Heey,

Ze hebben hèt gedaan!!!!! Oh joepie!!!!! Nu krijg ik baby valkjes!!!!!! Ik ben zoooooooooooh blij!!!!!! Ik zag dat ze het deden. Misty en Blincky. Dan hebben ze het vast ook al vaker gedaan!!!!!! Ik ben echt zo heel erg blij!!!!!

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

valkchico

hallo Lutske,

wat leuk dat het zo goed gaat met je valkjes en ze zijn mooi hoor!!
Ik hoop voor je dat het lukt met een nestje.

gR esther

Lucky Charlie

Hallo,

Bedankt, als er net als jij heel veel mensen hier voor me hopen komt het vast wel goed :D ;)
Blincky heeft nog geen eitje, en het lijkt er nog niet op dat ze vandaag of morgen één gaan leggen. Er zit namelijk nog geen bult of zo. Misty is echt helemaal gek op Blincky, hij loopt of klimt telkens achter haar aan. Ook gaat hij heel vaak in een broedblok zitten, maakt dan zachte geluidjes of fluit op een aparte manier. Op deze manier wil hij Blincky naar het broedblok lokken, het liefst wil hij haar er dan ook nog in hebben :) Ik zie wel wat er gaat gebeuren. Als ze zo gek op elkaar zijn, zullen ze vast wel een keer gaan broeden. Ik vind het trouwens wel heel lief hoor, ze kennen elkaar nu net 4 dagen!!! Als dat geen liefde op het eerste gezicht is!!! :D :-* :-* :-*

Groetjes Lutske.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hoi iedereen!!!!!

Ik kan nu inmiddels ook wat meer info over Misty en luka geven. Hier komt het.

Misty:

Misty is een mooie cinnamon bonte witmasker man van 2002. Hij is dus vier jaar oud. Misty kan het heel goed met Blincky vinden. Sterker nog, ze zijn al een koppeltje. Toen ik Misty samen met Luka had opgehaald gingen ze gelijk in de volière bij Blincky en Ingo. De volgende dag ging ik heel vaak kijken, en ik zag dus dat het heel goed ging tuusen Misty en Blincky. Na 2 dagen waren ze al een koppeltje, en op de 3de dag hebben ze gepaard. Zoals ook al in een ander verhaaltje hierboven staat, ging Misty de 4de dag telkens in een broedblok en maakte daar zachte geluidjes of floot. Blincky reageerde, zoals de bedoeling van Misty, hierop. De 5de dag deed Misty precies hetzelfde.
Misty lijkt mij een lief valkje als hij tam is. Hij is nu natuurlijk ook wel lief, maar wel wild.

Luka:
Luka is een gepareld witmasker mannetje van 2005. Ik weet niet hoeveel maanden hij is, maar nog niet zo oud want hij heeft nog best wel veel parels. Ik denk dat Luka ongeveer even oud is als Ingo. Ik vond hem eerst vrij schuw, maar dat is hij niet. In tegenstelling. Hij at uit het bakje met voer terweil ik dat vast hield. Met trosgierst werkt dit nog niet. Maar omdat hij nog niet zo oud is denk ik dat ik hem over een poosje zo maar tam heb. 

Ik had al gehoopt dat de koppeltjes zich zo zouden vormen, omdat in Misty en Blincky beide bont zit. Ik vind dat wel mooi bij elkaar passen. Omdat ik nu helemaal niet meer weet hoe oud blincky is, kan ik moeilijk zeggen dat ze te jong is om te gaan broeden.

Ik houd het in ieder geval bij wat er allemaal met mijn valkjes gebeurt. Als er eitjes zijn, als ze broeden, àls de jonge valkjes er zijn.... Ik hou jullie wel op de hoogte.

groetjes Lutske.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hallo,

Hier komt weer eens een verhaaltje. Vandaag liep ik net als elke morgen en avond, het hok in. Ingo zat zoals gewoonlijk op met te wachten en zat dus al helemaal tegen het gaas van het deurtje aan. Ik hoorde wat rare geleuidjes en dacht dat ingo die maakte. Ik keek naar haar, en zag dat die geluiden van het parende stel achter haar kwamen. Het waren weer Misty en Blincky. Er zijn nog geen eitjes van hen, maar ik hoop niet dat dat nog lang duurt. Ik kijk elke ochtend even door het invlieggat van het broedblok of er al wat ligt. En dan loop ik na een poosje teleurgesteld terug naar ons huis. ::) ;)
Ik blijf hopen en tussen nu en een week verwacht ik toch wel het eerste eitje. Het is nu namelijk bijna een week geleden dat ik ze voor het eerst zag paren.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora