29 maart 2024, 16:02:18

Help!!!!

Gestart door rein@, 19 juni 2003, 02:29:51

« vorige - volgende »

rein@

Mijn valkparkiet heeft blauw / paars achtige pootjes en het voelt koud aan.
weet iemand wat het is? en kan het kwaat?

Karin

Heeft hij dat altijd al of alleen nu ? Het lijkt me iets met de doorbloeding te maken te hebben, want de pootjes moeten juist warm aanvoelen. Vogels hebben normaal 41 à 42 graden en dat voel je. Blauw kan betekenen dat er te weinig zuurstof in het bloed zit.   Ga even bij de dierenarts langs. Dan kan hij even naar het hartje luisteren. Omdat vogelhartjes heel snel tikken is het moeilijk te beluisteren, maar een beetje vogeldierenarts kan wel horen of het te langzaam tikt of zo. Succes ermee.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Rein,
De ppotjes zijn van een valkje niet altijd warm.
Bij die van mij zijn ze soms ook wel eens koud maar voel je de volgende dag dan zijn ze wel weer warm dus dat kan wisselen.
Dat paarse is niet goed als ze normaal niet die kleur hebben.
Als dat normaal niet paars is toch even langs de dierenarts denk ik als het zo blijfr.

Groetjes, paul

rein@

mijn valkparkiet heeft ook luchtwegen infectie, dat zei de dierenarts, we kregen daarvoor antibiotica mee en we moesten h'm ook dwangvoeding geven omdat ie zelf niet meer at. maar nu eet ie weer zelf en ben nu met dwangvoeding gestopt.
kan dat paarse en koude pootjes niet daarvan komen? en wat moet ik eraan doen?

groetjes reina

Karin

Het heeft niets met die dwangvoeding te maken ( als het goed gebeurt is ), maar het kan wel met de luchtwegen te maken hebben als hij nog niet voldoende zuurstof op kan nemen. Bel je dierenarts even. Die kan je verder helpen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

rein@

mijn vriend heeft net de dierenarts gebeld. en die zei dat het een nawerking is van zijn ziekte. ( luchtweg infectie ) maar hij is nu aan de betere kant, hij eet weer zelf en slaapt weer in de normale houding en poetst zijn veertjes weer, hij eet nu erg veel grit, dat is ook een erg goed teken zei de dierenarts.
En hij knuffelt nu ook veel. dat betekend dat hij zich er van bewust is dat hij er door heen is gekomen. ( dat zei de dierenarts )

Ellen

Hoi Reina,

Wat een gelukkig nieuws is dat om te horen.
Het gaat helemaal goed komen denk ik ................:)

Groetjes Ellen.

rein@

ik was ook erg gelukkig, toen ik het net hoorde begon ik gewoon te huilen van blijschap :D
we hebben nu 2 weken in spanning gezeten, haalt ie het of haalt ie het niet, dat was 50% / 50%
maar hij haalt het ;) :P

groetjes reina

Ellen

Helemaal te gek.

GEFELICITEERD!!        :)

Lique

Hoi Reina, gelukkig maar, dat het goed gaat aflopen. Want het zou erg jammer zijn, als hij het niet zou halen.
Het knuffelen is inderdaad een goed teken. Want een valkje die zich niet fit voelt, heeft er weinig behoefte aan, om lekker geknuffeld te worden.

Groetjes Lique

daan

Hoi Reina,

GELUKKIG JOH'

GEFELICITEERD HOOR
Ik ben blij voor je dat het weer beter gaat met je valkje.

Groetjes Daan

Marianne

Hallo Reina,

Wat een goed nieuws om te horen dat het weer goed gaat met je valkje.
Nog beterschap voor het laatste beetje en geniet er maar van dat je valkje weer zo knuffelig is.

Groetjes marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Valerkiet

klein vraagje hoe geef je dwangvoeding? :-/

rein@

babyvoeding ( nutrilon ) via een spuitje, dat doe je druppeltje voor druppeltje in zijn bekkie.
je moet er wel tijd voor nemen.

anika_en_spirit

hoi reina,
goed nieuws hoor dat je valkje het gaat halen !!
nog veel plezier met hem/haar.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!