19 april 2024, 02:54:20

valkparkiet voor het eerst uit de kooi

Gestart door Inge, 10 april 2006, 22:06:09

« vorige - volgende »

Inge

Mijn valkparkiet is in de kooi al handtam, maar nu wil ik hem uit de kooi halen. Is het, het best om mijn valkparkiet eerst zijn vleugels te laten knippen of veren er uit te halen of kan het ook goed zo en wat is eigelijk beter veren knippen of er uit halen. Dit vraag ik omdat ik bang bent dat ze anders overal tegen aan vliegt en misschien iets breekt of beschadigt aan haar zelf.


Riny

Hoy Inge
Je kunt je valkje goed zo uit de kooi laten.
Als je maar zorgt dat er iets voor de ramen hangt.
Zonwering,lamellen of eventueel stickers op de ramen.
Dan kunnen ze altijd zien dat daar een afscheiding is,anders kunnen ze hun nek breken.
Groetjes Riny :D

vickie

Je hoeft zijn vleugels niet te knippen.  :) Ik weet uit ervaring dat dit meer kwaad kan doen dan goed. Je valkje zal dan vallen omdat hij dacht te kunnen vliegen en dat lukt ineens niet meer! Heel stresserend  :(
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Natasja

Hoi Inge

Je kunt hem gerust zo uit de kooi halen. Zorg wel dat alle ramen en deuren dicht zijn en dat er inderdaad gordijnen hangen. Je valkje zal misschien wel tegen dingen aanvliegen. Die van mij heeft een week geleden zijn eerste vlugt gemaakt en hij vloog overal tegen aan ( was echt een beetje zijn orientatie kwijt ). Veel succes en plezier.

Groetjes Natasja en Rico

Inge

Bedank voor jullie reacties. Ik heb Gaby uit de kooi gehaald en het gaat inderdaad heel goed zonder iets aan haar vleugels te doen. Ze vloog eerst heen en weer en daarna ging ze boven op haar kooi zitten. Nu zit ze al gewoon op mijn schouder en zit ze aan mijn piercing te trekken. Ze vind het allemaal erg intressant. Bedankt voor jullie adviesen.