28 maart 2024, 18:13:19

Vleugel wond!!!!!!!!!!

Gestart door Irene, 19 juni 2003, 00:04:56

« vorige - volgende »

Irene

 :o :o :o :( :( :( :( :( Vanmiddag is mijn eerste valkongeluk gebeurd! Gijs was lekker uit zijn kooi en zat op de kast te spelen(wel heel stil, misschien last van warmtye????????) en schrok zich helemaal kapot toen er een mobieltje overging! Meestal zetten we het geluid wat zachter of ligt hij ergens onder, maar nu niet! :o Hij vloog in paniek de hele kamer door en vloog uit eindelijk achter tegen de lamelen/raam aan, gleed naar beneden, viel op de grond, krabbelde weer overeind en vloog "hysterisch"de andere kant op waar hij tegen het voorraam/ lamelen vloog en naar beneden gleed.
 :o Daarna vloog hij op zijn Gijsschomel en vervolgens heel "lomp"op mijn hoofd. Het gaat zo snel dat ik op het moment dat hij even op de schommel zat, niet zo snel iets kon ontdekken. Maar 2 minuten klater was hij op de kast gesprongen en liep naar me toe en.......... :o :o :( vleugel onder het bloed!! Ik kon wel huilen van schrik! Zeker zo'n lutinootje; valt lekker op.
Dus ik mijn vriend in paniek gebeld en opdracht gegeven direct op deze site nummer van Dr. Feld zoeken.  Naast het bloed aan de onderkant van zijn vleugel merkte ik niets aan hem. Ja, wel stil, maar dat is niet gek Toch? Ook vloog hij niet meer, maar fladderde nog wel wat.Zijn vleugel hing er normaal bij.
 Had ik goed onthouden dat die Feld een hele fijne arts is?  Aangezien ik ook in Amersfoort woon....., afijn. Arts was heel vriendelijk en zei dat het waarschijnlijk een pen is geweest en hij moet nu 2 dagen kooirust hebben. Maar volgens mij wordt hij dan helemaal wild als hij over 2 dagen zijn kooi pas uit mag. Hij vliegt iedere dag!
Maar goed hij heeft vanmiddag de hele middag bij me gezeten. Is niet verder gekomen dan mijn schoot en de bankleuning. Dat doet hij anders nooit1 :-/ Hij zit wel gaag bij maar vliegt ook graag naar de kat of zijn schommel.

Het gaat nu geloof ik met Gijs wel een stuk beter, alleen ik ben me kapot geschrokken! Ik kon beter de wond nog niet schoonmaken, klopt dat?

Ik maak me grote zorgen, om zijn schrikgedrag! Het is pas sinds een week of 2 dat hij van  een helboel dingen echt schrikt, terwijl hij dat daarvoor niet deed, terwijl de geluiden niet harder geworden zijn.
Maar 2 weken geleden is 's nachts een auto-alarm afgegaan (zie ook: waarom bang? bij gedrag). Is dit blijvend, die schrik of tijdelijk?

Wie jkan mij geruststellen met vergelijkbare verhalen?
Een heel verhaal zo, maar ik moets even mijn verhaal kwijt!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Valerkiet

Tja ik weet niet goed wat er aan de hand is maar praat er vaak heel rustig tegen zou ik maar zeggen en probeer zijn schrik met gedult terug te overwinnen ::)
Nog heeel veeel geluk met je valkje

Speedy

Hoi Irene,

Mijn verhaal lees je hier, dit was mijn enige en ik hoop ook laatste schrik die ik gehad heb.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1030146187;start=90

Dit was zeker ook voor mij heel erg om mee te maken, omdat er ook 2 gewonden valkparkieten bij zaten.
Gelukkig is het meegevallen en alles is weer goed gekomen.
En hier schrikken ze inderdaad ook heel erg van een mobieltje, die staat niet vaak aan hoor, maar het is al een paar keer opgevallen, zodra ze die tonen horen, worden ze wild.
Het moet een heel hoog geluid voor hun zijn.

Groetjes,
Trudie