8 mei 2025, 11:00:10

De eerste vlucht

Gestart door Sanne388, 16 april 2006, 23:21:37

« vorige - volgende »

Sanne388

Hey heey mensen.
Ik zou graag wat willen vragen over het vrij rond vliegen van de valkparkiet.. Ik heb sinds een tijdje weer een valkparkiet, En hij zit al op mijn ahnd met trostgierst enzo.. Nu had ik hem vanmiddag uit de kooi gehaald, en hij bleef op mijn hand zitten.. Nu herhaalde ik dat, en hij vloog van mijn ahdn af... op de tafel.. hij keek om zich heen en begon toen ineene heel gedesorienteerd te vliegen.. is dit altijd zo bij de eerste keer los vliegen? (het was niet helemaal de bedoeling) Hij belande namelijk onder de kast, en moest hem hierna pakken, waarna die me beet in mijn hand.. Dat was niet zo erg, want hij beet wel eens eerder, maar wel een stuk zachter. Gellukig was hijj an 1 minuut op de bodem van zijn kooi gezeten te hebben weer omhoog geklauterd en op een stokje gaan zitten, en zich aan het poetsen .. Door het stof onder de kast ;)..  Ik was zo bang dat hij boos was.. dus ik probeerde of hij nog op mijn hand wouw later op de avond. Gellukig :D..
Nu is mijn vraag dus: Gaat de eerste keer vrij vliegen altijd zo rommelig? en hoe kan ik hem rustig de kamer laten verkennen?

vickie

Meestal gaat de eerste keer vliegen zo rommelig ja.  ;D Ze moeten nog wennen aan die omgeving, weten niet goed waar ze kunnen gaan zitten, enz. Als je valkje een paar keer heeft losgevlogen weet hij waar alles staat in de kamer en zal alles veel ordelijker verlopen.  ;)
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Sanne388

Keej ThnX.. Gellukig is oscar nii boos :D hij zit wel weer op me hand, en ging lekker spelen met een stukje touw :D
Ik denk dat als hij het opstappen helemaal goed doet dat ik hem dan zelf vanuit zijn kooi laat vliegen  :)