Vanorgen is Birdie van ons heengegaan :'(

Gestart door KBoutertje, 17 april 2006, 00:18:53

« vorige - volgende »

KBoutertje

Ik had 2 valkjes, Birdie en Cloe. Vorig jaar zijn ze bij mij komen wonen omdat ze bij mn moeder thuis maar zielig in haar hobby-kamer stonden en hier konden ze de woonkamer in. Ze hadden het hier altijd naar hun zin. Ze mochten elke dag eruit, kregen allerlei lekkere dingetjes en hier legden ze ook eitjes wat ze bij mijn moeder nooit deden (het waren 2 vrouwtjes). Gisteren zag ik dat Birdie er niet helemaal lekker bijzat, maar voor mijn gevoel moest er gewoon weer een eitje uit. Dan is ze altijd rustig en een beetje bol. Cloe deed wel anders tegen haar. Ze zat iedere keer op haar te pikken. Het zijn nooit dikke vriendinnen geweest, dus echt raar vond ik het niet. Ik zat wel te twijfelen of ik uit zou gaan en of ik niet beter thuis bij haar kon blijven. Vrijdag moest ik werken, dus kon ik ookal niet uitgaan en had eigenlijk heel veel zin om uit te gaan (tsja, ik ben 23 dus dat hoort erbij he). Ik had wel de ene kant van hun kooi donker gemaakt zodat Birdie daar lekker rustig kon zitten, en de andere kant had ik open gedaan zodat Cloe lekker naar buiten kon. Toen ik  vanmorgen tegen 7 uur thuiskwam, zag ik dat Birdie dood in haar kooitje lag. Das geen leuk begin van het paasweekend.Ik heb haar eruit gehaald en ben hartverscheurend gaan huilen. Ik kreeg vanmiddag nog een smsje van mijn onderbuurvrouw met de vraag of alles wel goed was vanacht.  Ondanks dat ik al 6 jaar op mezelf woon en veel huisdieren heb gehad (7 konijnen een kat en Birdie en Cloe dus), is Birdie mijn eerste huisdier wat bij mij overlijd. Mijn konijnen heb ik toen weg moeten doen wegens tijdgebrek.
Voordat ik naar bed ging heb ik haar in een doosje op een trui naast mn bed gelegd.
Nu ligt ze in een zakje in mijn vriezer ivm het warme weer. Omdat ik zelf geen tuin heb koop ik deze week een mooie bloempot waarin ik haar zal begraven. Zo zal te toch nog altijd bij me zijn.
Ik weet nog niet wat ik voor Cloe zal doen. Of ik laat haar nog een tijdje alleen en kijk of ze wat aanhankelijker naar mij toe word (ze is best wel schuw voor mensen), of ik koop een babietje voor haar, die ik tam maak en kijk of ze dan ook wat tammer wordt.

Ik zie het allemaal wel. Eerst even een tijdje rust en kijken hoe het verder gaat met Cloe, ook zij moet nu natuurlijk rouwen he.


Nathalie

Bogucci

Hoi Nathalie,

Heel veel sterkte met het verlies van Birdie.

Groetjes,
Miriam

sweetfuzzy

Heel veel sterkte met het verlies van Birdie.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Rick

Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Theetje

Hoi nathalie,

Heel veel sterkte met het verlies.

Theetje


Marianne

Hoi Nathalie,

Heel veel sterkte met het verlies van Birdie.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mara

Hoi Nathalie

Ik wens je veel sterkte met het verlies van Birdie. Voor jou is inderdaad Pasen niet echt leuk geweest.

Heel veel liefs en een dikke knuffel

Mara

Saar

heel veel sterkte met je verlies

:-* Saar