6 mei 2025, 19:52:51

Papegaaien kooi?

Gestart door Linn, 16 april 2006, 13:23:48

« vorige - volgende »

Linn

Hoi,

Is een papegaaien kooi geschikt voor valkparkieten? Of niet? I.v.m de grootte ruimte tussen de spijlen?

Rianne

Hoi,

je beantwoord je eigen vraag denk ik al. Valkjes kunnen klem komen te zitten tussen de spijlen als deze te ver uit elkaar staan.

Riny

Hoy Linn
Niet iedere papegaaienkooi heeft dezelfde afstand tussen de spijlen.
Ik gebruik ook een papegaaienkooi voor de valkjes.
Groetjes Riny :D

vickie

Mij is altijd gezegd dat er niet meer dan 2cm afstand tussen de spijlen mag zitten. Ik heb dat probleem al niet want ik gebruik een gewone kamervoliere.  ;D
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Caroline

Hoi hoi!!

Ook ik gebruik gewoon een papegaaienkooi hoor, voor mijn valkjes.

Ze steken gewoon hun koppetje buiten de tralies, om te spelen of een kroel te halen bij me. En halen hem ook gewoon weer naar binnen hoor. De ruimte is zo ruim, klem kunnen ze er niet tussen raken maar uit de kooi komen gaat ook niet.

Ik ben heel erg tevreden over mijn kooi en ga over een paar weken nog eenzelfde kooi erbij halen.

Succes met het nemen van je beslissing.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Hoi!
Ik heb ook een papegaaienkooi en de ruimte tussen de tralies is 2cm dus daar past geen koppie tussen.
Als je het liever niet hebt dat hun koppie tussen kan (dat heb ik ook liever niet) kan je gewoon bij de verkoper vragen wat  de afstand is tussen de tralies.
Het is zoals Riny zegt - papegaaienkooien zijn verschillend. Sommige hebben 3cm en sommige 2. Sinds ik een verhaal las, dat iemand zijn valkje dood vond omdat hij zich heeft opgehangen op de speelringentje, gebruik ik niks waar ze vast kunnen komen zitten als ze schrikken.
Het is maar wat je zelf prettiger vind.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie