28 maart 2024, 14:28:58

zonnebloempitten

Gestart door n00bst4r, 15 april 2006, 22:33:32

« vorige - volgende »

n00bst4r

hello

hopelijk heb ik geen probleem maar ik wil het toch eens zeker weten.
mijn valkje eet namenlijk geen zonnebloempitten of ander grote zaden. ze gooit ze telkens in de grond.

heeft ze die zonnebloempitten nodig of is het niet erg dat ze de pitten niet op eet.

greetz
        Arno

Gerda

Hoi Arno

Een valkje dat je binnen houdt heeft in principe geen grote (vette) zaden nodig.
Buitenvalkjes kunnen vooral in de winter de vette zaden goed gebruiken, voor wat extra energie!!

Dus als je je valkje binnenhoudt en hij eet verder gevarieerd, dan is het prima!!!

Groetjes, Gerda

n00bst4r

bedankt Gerda voor de reactie

kan ik gerust verder genieten van het valkje :)

greetz
        Arno

Wisse

Als je je valk wel buiten houd kun je om 's winters om ze toch extra vet te geven ook gepelde haver bij voeren. Bij mij eten ze dat goed!

n00bst4r

Hello

nog eens een vraagje hierover

moet ik het dan nog aanwezig houden in het bakje
de andere grotere zaden eet ze echter wel

gewoon parkietenvoer is dan te klein vind ik kwa zaden.

of bestaat er een tussenslag tussen grasparkietenvoer en valkparkietenvoer?

greetz
      Arno

Roma

Hoi,Arno één van mijn valkjes kan de zonnepitten niet goed verdragen.ik koop gewoon parkietenzaad en een schep losse zonnebloempitten in de dierenzaak en doe gewoon een klein beetje pitten erbij voor de anderen. ze zitten nu al een tijdje op gewoon parkietenzaad en dat gaat prima.
Roma

Theetje

Hoi Arno,

Wij halen een zak parkietenvoer en een zak valkparkietenvoer en dat gooien we bij elkaar. Dit omdat er voor onze valkjes ook teveel zonnepitten in de valkparkietenvoer zit.

Groetjes

Theetje


Rianne

Hoi,

zonnepitten bevatten relatief weinig voedingswaarde, maar vrij veel vetten. Ik haal de meeste eruit, bij de binnen valken. Voor de valkjes buiten is het wel goed, vooral met de kou kunnen ze wel een vetlaagje gebruiken. :)

n00bst4r

hello

bedankt voor de reacties
dus is het goed als ik ze gewoon er vantussen haal
of parkietenvoer koop gewoon
ze gooit ze toch gewoon op de vloer en meer niet.

Greetz
      Arno